Saab oslavuje, zájem o PhoeniX neochabuje

Důvěra je křehká nádoba. Jak ji jednou ztratíte, horko těžko ji získáváte zpět. Dlouho se o tom přesvědčovala švédská automobilka Saab. Tu před letošním ženevským autosalonem většina lidí odepsala, veřejné mínění stálo proti ní. Sami její představitelé přiznávali, že se jim jen těžko daří přesvědčit veřejnost o tom, že automobilka neskončila po turbulencích před rokem, že pokračuje. A ti, co věděli, že automobilka žije, silně pochybovali o tom, že se ještě někdy výrazněji prosadí.

Ona však v Ženevě překvapila. Když představitelé Saabu – předseda Victor Muller, výkonný ředitel Jan Ake Jonsson a nový šéf designu Jason Castriota - stáhli plachtu ze studie nazvané PhoeniX, všichni kolem vydechli údivem.

I nejpravověrnější fanoušci značky zůstali v šoku. Pravda ti nejortodoxnější PhoeniX rychle odmítli, tohle nebyl v jejich očích Saab, ovšem většina lidí byla příjemně překvapena, agresivně vyhlížející vůz je nadchl.

A krátce po skončení tiskové konference se strhla smršť. Motorističtí fanoušci se na webech pídili po podrobnostech a hned vše zevrubně komentovali. A šéfové Saabu si mohli mnout ruce. Opět se totiž prokázalo, jakou sílu má dobře promyšlený tah. Jakou sílu může mít i jedno jediné auto. Jaký zájem vyvolat. A ten trvá dodnes.

„PhoeniX řekl světu nahlas, že Saab je stále tady,“ komentoval nyní rozruch, který vyvolala studie, Victor Muller, předseda společnosti. Škoda jen že přitom nepotvrdil pověsti, že bychom tuto studii, jež stanula na podvozku budoucí generace modelu 9-3, mohli potkat na silnicích již na podzim příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

 

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků