Saab oslavuje, zájem o PhoeniX neochabuje

Důvěra je křehká nádoba. Jak ji jednou ztratíte, horko těžko ji získáváte zpět. Dlouho se o tom přesvědčovala švédská automobilka Saab. Tu před letošním ženevským autosalonem většina lidí odepsala, veřejné mínění stálo proti ní. Sami její představitelé přiznávali, že se jim jen těžko daří přesvědčit veřejnost o tom, že automobilka neskončila po turbulencích před rokem, že pokračuje. A ti, co věděli, že automobilka žije, silně pochybovali o tom, že se ještě někdy výrazněji prosadí.

Ona však v Ženevě překvapila. Když představitelé Saabu – předseda Victor Muller, výkonný ředitel Jan Ake Jonsson a nový šéf designu Jason Castriota - stáhli plachtu ze studie nazvané PhoeniX, všichni kolem vydechli údivem.

I nejpravověrnější fanoušci značky zůstali v šoku. Pravda ti nejortodoxnější PhoeniX rychle odmítli, tohle nebyl v jejich očích Saab, ovšem většina lidí byla příjemně překvapena, agresivně vyhlížející vůz je nadchl.

A krátce po skončení tiskové konference se strhla smršť. Motorističtí fanoušci se na webech pídili po podrobnostech a hned vše zevrubně komentovali. A šéfové Saabu si mohli mnout ruce. Opět se totiž prokázalo, jakou sílu má dobře promyšlený tah. Jakou sílu může mít i jedno jediné auto. Jaký zájem vyvolat. A ten trvá dodnes.

„PhoeniX řekl světu nahlas, že Saab je stále tady,“ komentoval nyní rozruch, který vyvolala studie, Victor Muller, předseda společnosti. Škoda jen že přitom nepotvrdil pověsti, že bychom tuto studii, jež stanula na podvozku budoucí generace modelu 9-3, mohli potkat na silnicích již na podzim příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

 

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků