Saab oslavuje, zájem o PhoeniX neochabuje

Důvěra je křehká nádoba. Jak ji jednou ztratíte, horko těžko ji získáváte zpět. Dlouho se o tom přesvědčovala švédská automobilka Saab. Tu před letošním ženevským autosalonem většina lidí odepsala, veřejné mínění stálo proti ní. Sami její představitelé přiznávali, že se jim jen těžko daří přesvědčit veřejnost o tom, že automobilka neskončila po turbulencích před rokem, že pokračuje. A ti, co věděli, že automobilka žije, silně pochybovali o tom, že se ještě někdy výrazněji prosadí.

Ona však v Ženevě překvapila. Když představitelé Saabu – předseda Victor Muller, výkonný ředitel Jan Ake Jonsson a nový šéf designu Jason Castriota - stáhli plachtu ze studie nazvané PhoeniX, všichni kolem vydechli údivem.

I nejpravověrnější fanoušci značky zůstali v šoku. Pravda ti nejortodoxnější PhoeniX rychle odmítli, tohle nebyl v jejich očích Saab, ovšem většina lidí byla příjemně překvapena, agresivně vyhlížející vůz je nadchl.

A krátce po skončení tiskové konference se strhla smršť. Motorističtí fanoušci se na webech pídili po podrobnostech a hned vše zevrubně komentovali. A šéfové Saabu si mohli mnout ruce. Opět se totiž prokázalo, jakou sílu má dobře promyšlený tah. Jakou sílu může mít i jedno jediné auto. Jaký zájem vyvolat. A ten trvá dodnes.

„PhoeniX řekl světu nahlas, že Saab je stále tady,“ komentoval nyní rozruch, který vyvolala studie, Victor Muller, předseda společnosti. Škoda jen že přitom nepotvrdil pověsti, že bychom tuto studii, jež stanula na podvozku budoucí generace modelu 9-3, mohli potkat na silnicích již na podzim příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

 

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků