Saab opět vstoupí do světa motorismu se sportovním vozem

Po létech bez klasického sportovního modelu švédský Saab zvažuje, že přivede na svět malý sportovní vůz pro volný čas. Zda se to stane skuečností, uvidíme za pár měsíců.
Saab opět vstoupí do světa motorismu se sportovním vozem

Na březnový autosalon v Ženevě si švédský výrobce vozů Saab přichystal novinku. Tou bude malý otevřený roadster, který by se měl posléze v pozměněné podobě objevit i na silnicích. To potvrzují také již hotové výrobní plány. Saab tak přinese do tohoto segmentu další vůz ve stylu Opelu Speedster. Technika bude koncernová (General Motors) a pro pohon má sloužit dvoulitrový přeplňovaný motor, který můžeme najít v Astře OPC. Půjde tedy o čtyřválec s výkonem 176 kW (240 k) a Saab připustil i myšlenku, že by se pod kapotou mohl objevit i přeplňovaný šestiválec, který dnes najdete třeba v nové Vectře OPC. Designérem tohoto konceptu se stal Michael Mauera, který ještě nedávno pracoval pro Porsche. Jako základ pro vytvoření konceptu posloužil Pontiac Solstice.

Klepněte pro větší obrázek
Sportovní budoucnost: Nový Saab by měl vypada podobně jako Pontiac Solstice

Klepněte pro větší obrázek
Sportovní minulost: Saab Sonett II

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků