Saab má opět na kahánku, představenstvo rozhodlo o likvidaci firmy. GM ale prodej stále nevylučuje

Možná poslední dějství příběhu automobilky Saab nabírá poněkud absurdní podoby. Každý druhý den je něco jinak, automobilka už měla být několikrát koupena i několikrát zavřena a termín konečného rozhodnutí o jejím osudu ze strany General Motors je stále odkládán.

Tím posledním byl 7. leden 2010, kdy měl GM posoudit nejnovější nabídky na převzetí firmy a učinit konečné rozhodnutí. Nestalo se tak, vedení firmy schůzku na toto téma odložilo o jeden den. A hádejte, co se stalo včera... Ano, tušíte správně, žádné definitivní rozhodnutí opět nepadlo.

V mezičase se ale sešlo představenstvo samotného Saabu, které rozhodlo o ukončení činnosti firmy. Venku je také informace, ze GM si najal společnost AlixPartners, která se zabývá likvidací a restrukturalizací firem s cílem Saab do šesti měsíců „pohřbít”. To zní jako že Saab je u konce své poutě a možná to tak opravdu je, ale GM něco takového tvrdošíjne popírá. Prý jen pokračuje dříve započatý proces a koncern je stále připraven firmu prodat tomu správnému kupci.

Jenže takový se podle šéfa GM Eda Whitacra nenašel. Důvod? Aktuálně jsou to peníze, prý žádný ze zájemců nedisponuje dostatečným finančním krytím. Může to ale být jen cílená snaha vyšroubovat prodejní cenu na maximum... Navíc toto vyjádření přišlo v momentě, kdy se na scéně ještě neobjevil další zájemce, lucemburská investiční společno Genii Capital (loni koupila majoritní podíl v F1 stáji Renault) podporovaná samotným Berniem Ecclestonem. Ti zájem o Saab oficiálně potvrdili, a tak se věci zase mají trochu jinak.

Pokračovat zřejmě netřeba, příběh připomíná mexickou telenoveho s americko-švédským obsazením, konec je v nedohledu. I tak vás o dalších zlomových momentech vývoje tohoto „dramatu” budeme informovat, jakmile nastanou.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků