Saab ke svému rozletu vypustil svůj PhoeniX

Ženevskému stánku automobilky Saab dominuje rozmáchlá studie PhoeniX naznačující budoucnost připravovaných modelů.

Ani facelift řady 9-3, ani omezená série 9-3 Convertible Independence, ani kombík odvozený z nové generace 9-5. Skutečným klenotem expozice Saabu se stává nová studie PhoeniX, jež stanula na podvozku budoucí generace modelu 9-3 a je dílem týmu nového šéfdesignéra značky Saab Jasona Castrioty. PhoeniX představuje nový styl nazývaný jako „aeromotional“, jehož úkolem je „vizuální ztvárnění principů aerodynamiky“. Jde o sportovní kupé, jež se vyznačuje řadou specifických a originálních rysů (pokud je něco takového v dnešní době ještě možné) včetně křidélek po stranách zadních sloupků a prosklené střechy připomínající v obou případech leteckou historii Saabu. Příď pak představuje novou interpretaci tradiční třídílné masky a mohutnou kapotu, které se údajně již brzy stanou novými poznávacími znaky sériových Saabů.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Aeromotional“, to zní hrdě; pravdou je, že nová studie PhoeniX disponuje skutečně dosti kapkovitým profilem. Navíc protažené zadní okno připomíná vůbec první „Ursaab“, zatímco ostře seříznutá záď vzdává hold pozoruhodným sportovním vozům Saab Sonett vyráběným v letech 1956 až 1974. Saab PhoeniX údajně disponuje koeficientem odporu vzduchu jen 0,25, k interiéru s konfigurací sedadel 2+2 je přístup skrze vzhůru výklopný pár bočních dveří. Na palubě najdeme kromě jiného především nový komunikační soustavu Saab IQon a specificky orientovanou palubní desku směřovanou na řidiče. IQon využívá operačního systému Android od Gogolu a ovládá prakticky vše od rádia a sdílení „zábavy“ (tj. videa, hudba, atp.) přes navigaci a pevnou paměť až po stahování nových aplikací. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dost počítačů, zpátky k autům. O pohon studie Saab PhoeniX se stará soustava s elektrickým náhonem zadních kol a přední nápravou poháněnou zážehovým čtyřválcem s objemem 1,6 l, přeplňováním a výkonem 200 koní (147 kW), který bude podle všeho pocházet z dílen BMW. Elektromotor na zadní nápravě dává výkon 34 koní (25 kW), v rámci regenerativního brzdění pracuje jako generátor a napájen je kompaktními akumulátory. Celý systém Saab označuje eXWD a novému konceptu prý umožní dosáhnout průměrné spotřeby 5 l/100 km a emisí C02 o hmotnosti 119 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přesto má Saab PhoeniX zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,9 s a dosáhnout rychlosti 250 km/h. Řidič může během jízdy volit z režimů Eco, Sport a Traction, jejichž zaměření je již podle názvů evidentní. Eco se soustředí na minimalizaci provozních nákladů a emisí CO2, Sport zajistí co nejlepší využití dynamického potenciálu celé soustavy a Traction pomůže v náročnějších povětrnostních podmínkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
 


 

bazar

BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
Saab 9.5 2
Rok výroby: 2006
Stav: 226 164 km
Cena: 88 000 Kč
Saab 9.3 2,2
Rok výroby: 2000
Stav: 221 586 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků