Saab je u konce s dechem, GM automobilku zavře

57 komentářů

BeNiSh
22. prosince • 2:21

* civilista = majitel bezny sedy koncernovy autokonfekce *taky bych mel radost z konce nejaky automobilky,
jejiz 10, 15 a casto i 20 let stary koraby by nemeli problem ukazat moji novy
nadupany RSkovy ci jinak vocipovany TurboBriketovy chloube zada ci ji nejak jinak
realne konkurovat (prostornost, bezpecnost, luxus, individialita atd.)
prichod takovyho konce je pak to spravne zadostiucineni a tudiz vysmech typu "jak na to takova
znacka stejnak nema" a "konecne jim skonci prodej predrazenejch a osklivejch aut, ktery moc zerou a bla bla bla fnuk fnuk" je po pravu na miste :-D takze ja pro zast a nenavist ke znacce SAAB mam pochopeni, vy civilistove B-]

Ting - ťong
20. prosince • 8:34

Těšze se všichni ostatní, co si tady honíte ego v XY značkách. Všechy vás koupíme a pak budete čumět. Zvykejte si na rejži a zemljanky, budete makat za hrstičku až ze z vás bude kouřit
:-D. A trh vše vyřeší B-]

foxy
20. prosince • 0:23

Oni koupili celkem vyspělou technologii, ale udělají si to stejně podle svého s aušusovýma materiálama Made In China, při představě, že navenek znovuzrozený Saab bude za rok nabízen v hypermarketech, ne za 1,3 mil. ale za 300 tis. a to rozhodně věřím, že se najde dost blbců, co čínského Saaba koupějí. Sbohem kvalitní švédská oceli....

Radek.
20. prosince • 11:01

Aspoň u aut už se na ty pohádky o "kvalitní švédské oceli" vybodněte, nerezaví to o nic míň než Rumuni a Turci...

petr
21. prosince • 7:19

Švédská ocel není o tom jestli auto rezaví nebo ne, to záleží na antikorozní úpravě, jde spíše o pevnost těch plechů. Nevím jak jsou na tom současné Saaby, ale pamatuji si, že u 9000 byl ten plech opravdu bytelný narozdíl od jiných aut, která se vlní jako papír.

Martin
19. prosince • 20:45

Kdyby místo nové generace 9-5 vyvinuli něco na způsob Loganu, klidně by stačilo přebalit techniku staré 9-3 či 9-5, měli by mraky zákazníků, kteří by si místo Dacie určitě raději koupili Saaba a za cenu Dacie by to určitě prodávat mohli, protože by nemuseli nic do vývoje investovat, když navíc mají za zády celou technologickou základnu GM a všech jeho automobilek. Kvůli pár nadšencům, kteří tohle nechtěli dopustit, celá ta firma hrající si na luxus, ze kterého ve skutečnosti zbyl jen dojem z minulosti, krachla. Teď tu techniku od nich nakoupili Číňani a nebudou dělat nic jiného. Tedy vyrábět technologicky více než 10 let stará auta, ale levná s velkým potencionálním množstvím zákazníků a prodají toho mraky. Proč něčeho takového není schopné evropské vedení, je mi záhadou.

19. prosince • 21:50

v zemi kde se plati dane jako blazen, a delnik ma 2nasobny plat cecha, a 3-4nasobny rumuna, budou asi tezko delat konkurenta logana....trochu premejslej nez neco vypustis...

Shimi
19. prosince • 22:15

to já: Myslíte si, že tohle zákazníky zajímá?

Martin
19. prosince • 22:10

A jaký by byl problém vyrábět to jinde v Evropě? Dělají to jiné automobilky, proč ne Saab? Tak se to bude vyrábět v Číně a Evropa přijde úplně o všechno.

Radek Ondrášík
19. prosince • 22:12

k cemu to je... v dnensim unifikovanem svete si clovek v bezne dostupnych vozech kupuje koncernove techniky obalene v jinem kabate. nic originalniho uz proste koupit nejde, sdileni je natolik velke, ze si clovek kupuje pouze kastli a pocit neceho jineho. Mozna bohuzel a mozna bohudik, tezko rici.

machrostroj
20. prosince • 18:11

kdyby nekdo s necim originalnim prisel, tak zmrdi jako ty budou hnedka kvicet B-]

Shimi
19. prosince • 21:39

to Martin: Konečně !!!! Čekal jsem na někoho, kdo přesně tohle napíše a dočkal jsem se, díííííík ;-) Tohle je přesně ta cesta, to "přizpůsobení se", kterým se měl SAAB vydat. Celá ta hra na luxus byla mrtvá už před x lety a je mi stejnou záhadou, co se honilo vedení hlavou, když tehdá vymýšleli strategii.

Haya
19. prosince • 18:15

asi tak, Saab sám o sobě nepadnul, GM mu k tomu výrazně pomohl a ať žije Made in China. Také myslím, že tím odchází kus automobilového nadšení, historie, umění...nejen... A teď k panu Goesovi Ondrašíkovi: když kdysi míval Alfu, a byl úplný jeliman, říkal jsem si, je mladej, vyblbne se...pak chvíli redaktor...měl by pochytit zkušenosti...jenže až teď zjišťuji, že je to marné, marné, marné... B-] z jelita maso neuděláš...:-D

Radek Ondrášík
19. prosince • 20:26

slabe pane slabe

foxy
19. prosince • 16:33

i když nezpochybňuji, že to bylo po konstrukční stránce velmi kvalitní a bytelné auto. Pokud člověk měl peníze nazbyt, tak radši šel do Mercedesu nebo BMW a měl za svý prachy nejenom kvalitu a větší image, ale i krásný design. SAAB byla vždycky spíš srdeční záležitost, ale vysvětlete to manželce, proč vydávat tak horentní sumu, za tak ošklivé auto.

Martin
20. prosince • 3:23

Co znamená ošklivý?:-D

xXx
19. prosince • 20:17

No ja vam nevim, vzdy, kdyz jsem nekam prijedu stribrnou 9-5, obycejni lide na ulici mi rikaji "mate hezke auto" (to se mi nikdy s nicim jinym nestalo), nekteri se navic ptali "a co ze to je?"... A ze by byl drahy? No nevim, nova 9-5 Aero stavala neco mezi 1.1 - 1.2 M, pricemz odpovidajici BMW, MB nebo Audi zacinalo na 1.5 M... No a protoze se ojete spatne prodavaji, tak jsou pomerne levne (kdyz jsem jej kupoval, tak jsem se rozhodoval mezi 9-5 combi 3.0 TiD a V70 D5 - a V70 vychazela vzdy o dost draze, a to i pres podstatne horsi vybavu, vice najetych km a vyrazne slabsi motor). Nakonec jsem si koupil nejvybavenejsi kousek, co zrovna k mani v celem Nemecku byl, navic poladeny u Hirsche a od te doby jednou nejake cidlo za 1300 Kc a jinak jen bezny servis, tedy filtry, kotouce, desticky a provozni kapaliny... Dobre, ten servis uplne levny neni, prece jenom tech 8 litru plne synetiky neco stoji, ale to by bylo stejne u kazdeho auta s vetsim motorem. No a pochopitelne naftove passaty ani mondea nejsou souper, nemusim bat, ze mi to nekdo ukradne (cili nikoli srdcovka, ale racionalni uvaha) a navic pro policii je to auto z nejakeho duvodu naprosto neviditelne a proste jej nezastavuje...

Radek Ondrášík
19. prosince • 20:27

tedy rad bych videl obycejneho cloveka, co by si povzdechl nad saabem 9-5. chapu, prani je to pekne, ale realita :))

xXx
19. prosince • 20:35

Inu, to jaksi je realita :-) Konkretne jakysi chlapik s favoritem v Jizerkach (to byl ten, co se ptal, co to je), pak manzelsky par duchodcu v Praze, jedna pani pobliz Nachoda, cili zjevne lide, pro ktere automobily nejsou hobby a mnoho o nich nevi. Ale verit mi nemusite, zily mi to opravdu trhat nebude :-)

Martin
20. prosince • 3:30

Jo to se mi taky párkrát stalo, ale ve Škodovce to nebylo :-)
Nicméně i na ten design existují nějaké definice a objektivní pohledy. Když nějaký chytrák co má doma garáž, je celej od oleje a taky přece rozumí autům, kecá do toho co je hezký a co už ne, jenom se směju. Nejlepší jsou argumenty... "hele, ale oktávka to má takle, to je lepší" :-D:-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
20. prosince • 9:11

Koukam, ze martinek, zrejme studentik nejake umelecke skoly dostal patent na to urcovat druhym co se jim ma libit a co ne :) smolik, ze na tebe kazdy haze smolik co?

Martin
20. prosince • 20:08

A, vrchní jelito se ozvalo, s tebou se fakt zahazovat nebudu, smůla co?:-P

Spapanek
20. prosince • 15:45

Vážený Radku, pokud jsem si dobře všiml, tak jste to především vy, kdo ostatním předhazuje a hlavně vnucuje jak jsou Saaby odporná auta. To že se nelíbí vám neznamená, že to tak musí být u každého a už vůbec ne že ten, kdo má opačný názor než vy, je blbec. Můj osobní názor je, že automobilka Saab opravdu neměla šanci za daných podmínek v současné době přežít. Ale je otázkou, jestli to bylo kvůli neschopnosti a neochotě lidí v Saabu, nebo v GM. Já bych tipnul to druhé. Proto jsem s nadějí čekal jak dopadne restrukturalizace a případný prodej. Mohla to být poslední šance jak automobilku dostat tam kde před třiceti lety byla. Uznávám, že dnes již Saab nebyl konkurence schopný a když nevyšel prodej, je nesmysl ho udržovat naživu ve stavu klinické smrti. Toliko k automobilce. Ještě mě napadá otázka, kde se v lidech (a protože v tomto blogu vystupujete nejaktivněji vy, je to otázka - i když jen řečnická - především na vás) bere tolik zášti a nenávisti? Nejsem fanatickým zastáncem značky; přesto jsem hrdým majitelem Saabu 9000. Ale jako takový nemám potřebu urážet vlastníky (hrdé, i ty kterým je jedno v čem jezdí) jiných značek. Snažím se lidi posuzovat podle toho jak se chovají, ne v čem jezdí. Urážet někoho jen pro to, že je příznivcem značky, kterou nemám rád je hloupé. Chápu, že u vás je to asi dáno částečně povahou a částečně danou image, kterou se zde prezentujete. Chápu, že můj příspěvek nic nezmění a nejspíš si jen vysloužím nějakou z dalších sad urážek. Ale to se nedá nic dělat. Tohle je jen takové povzdechnutí nad tím, kam se ten svět řítí.Ať tak či tak, přeji všem krásný den.PS: Nechal jsem se trochu unést, obvykle do internetových diskuzí nepřispívám a proto nebudu odpovídat ani na případné reakce na tento příspěvek. Ať na sobě najdu hnoje kdovíkolik. Možná na nějaký konstruktivní dotaz, ale s tím tu nepočítám.Mějte se pěkně.
Martin Š.

Martin
20. prosince • 20:17

Ahoj, já taky radši nepřispívám, tady to je jeden z internetových klaunů, co zabíjejí nudu psaním konfliktních přízpěvků...
Nicméně k Saabu, škoda, že se asi nedozvíme jaký potenciál nabízí jako značka. Dost udělá i obecné povědomí lidí a to v případě Saabu zahrnuje celkem dost mýtů. Bohužel i negativních, a měnit turbo Garrett po 140tis není zrovna pozitivní zpráva, no nebyl jsem sám :o)
Buď slýchám názor o spolehlivém bytelném držáku, nebo přebalený Opel, což taky zrovna neodpovídá.

beat
20. prosince • 16:34

Chyba nebude u GM, ale u SAABu. Protože kdyby byl SAAB tak skvělá chytrá automobilka(bez chyby), tak by se nemusel SAAB prodat GM.

xXx
20. prosince • 20:24

Je vhodne si uvedomit, ze auto vymysleji jina oddeleni, nez jej prodavaji a jeste jina oddeleni planuji finance. A sebeschopnejsi konstrukter neovlivni ani marketing, ani financni planovani.

Skyline
21. prosince • 23:18

Konecne vime, jak to je. Genialni konstrukteri sice nedokazali vyvinout to, co chtel marketing, ale za nic nemuzou:-D:-D Ty jsi koukam nejaky velky zvire ve velkym podniku, co do toho vidi jak do flasky, co?:-D

Radek Ondrášík
19. prosince • 21:48

takze cely jeden clovek se ptal co to je :) a ja uz myslel ze to byly fronty na chleba :)

foxy
19. prosince • 16:42


Vždycky se najde lepší auto ke koupi než SAAB, navíc následná prodejnost SAABa je zoufalá, takže s koupí Saaba jdete hned od začátku do obrovské ztráty peněz a to si může dovolit jen málokdo. 95% potencionálních zákazníku uvažuje prakticky a s rozumem, jen 5% jsou nadšení fandové a sentimentální snílkové, ale v případě Saaba musí mít ještě navíc pěkně nadité konto.

Brouk
19. prosince • 12:00

Ono bezduvodne predrazovat zbozi nejde donekonecna. Zakaznici z devadesatych let, kteri si jako duvod pro koupi Saabu stanovili formuli "svedove maji dobrou ocel, tim padem je to dobre auto" uz taky vystrizliveli, proto nezbyva nez tento podnik zavrit.

19. prosince • 12:10

... nebo se prizpusobit....

Radek Ondrášík
19. prosince • 12:17

prizpusobit cemu? proste sami zakaznici rozhodli o tom, zda tato auta chteji, nebo ne. ukazali, ze o tato auta nemaji zajem, tudiz produkt muze byt jakykoli, ale pokud ho nikdo nechce, je to proste spatny produkt.

Michal Voska
19. prosince • 14:02

Radku, je to tak, souhlasím. eta je ve Švédsku jednička volvo, jenž dělá technologické inovace a pokroky, dělá krásná auta, nové modely, ne pouze převlékání starého těla do nového kabátu. Saab jsem měl rád, měl jsem možnost v pubertě jezdit v půjčené 9-3 cabrio, samozřejmě to bylo svezení, paráda, ale je pravdou že když se ohlédneme zpět co u saaba vidíme - první bezp.pásy, mnohé bezp.inovace, to každopádně, ale to i volvo a ostatní a dál? 9-3, 9-5 omšelé náhrady 93jek a 9000vek se dnes nenosí. Zkrátka saab leta nebyl již saabem, patlali co se dalo aby to vypadalo moderněji, ale konkurence byla rychlejší, šla dál a to rozhodlo... Opela by mi tak nějak i líto bylo, corsa nová je hezká, totéř astra opc, insignia je nádherná a tak mohu pokračovat, bohužel, u saabu za posl.leta povím jen že mne zaujala v autobazaru nedaleko od nás 9-3 cabrio nový model v modré metle, tím hasnu... a jedno auto automobilku neuživí, musí přinášet inovace, reagovat na trh. Lidé dnes chtějí hezká, levná auta, nebo i malá auta, když nejde o cenu, všichni na to reagovali, at již levně (punto..) či draze (BMW 1, Vovo C30...) ale reakce byla...Přátelé, nic naplat, zamáváme letité automobilce, jenž mnohé světu aut dala, odpočívej SAABe v pokoji...

petr
21. prosince • 7:10

Jaké technologické inovace za posledních 10 let představilo Volvo ?
U Saabu to jsou např. dnes již běžně používané aktivní opěrky hlavy (bezpečnostní patent Saabu), u 9-3ky použili pasivně řiditelnou nápravu a Saab 9-3 byl prvním autem na světě s Haldexem 4. generace, Saab je (teď už možná spíše byl) průkopníkem motorů jezdící na E85, Saab přišel s motorem s proměnným kompresním poměrem SVC (do sériové výroby se ale nedostal). To vše za posledních cca 10 let. S čím přišlo Volvo ?Bohužel tohle všechno je jim prd platné pokud nedokážou prodat, jejich prodeje se pohybovali někde kolem 130.000 aut ročně, což jim na uživení nestačilo, k tomu navíc neschopný management GM a v konečné fázi je dorazila současná krize (poslední hřebíček do rakve) :-/ Stejně tak končí Jaguar (ten se ještě jakžtakž drží) nebo Hummer.

Radek Ondrášík
19. prosince • 14:46

Saab a ono i to Volvo zaspali. Nevim proc, mozna to byl umysl, mozna si mysleli, ze kdyz prisli s par vecmi, tak ze to staci do konce sveta. Saab se za poslednich 10-15 let nepohl ani o centimetr a zije jenom z toho, ze rika "my jsme udelali to, my jsme udelali ono" to je pekne, jenze zije se ze soucasnosti, ne z minulosti. A soucasnot je zalostna a ono to jde videt na prdodejich.Hraji si na premiovky, ale vuci nim nemaji co nabidnout. Vuci nepremiovkam nenabizi taky nic a navic stoji vyrazne vice. Takze racionalni duvod pro koupi neexistuje a par zoufalych fanousku to nevytrhne.Kdyz k tomu pricte clovek mizernou hustotu servisni a prodejni site, spatnou naslednou prodejnost, tak proste se ty auta prodavaji tak, jak si zaslouzi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal Voska
19. prosince • 14:51

To ano, což o to ještě volvo, to jde dál, má co nabídnout mluvím např. o XC60ce, parádní suvko, S80 sice není příliš převratně změněná oproti té staré ale i to je krok vpřed... pak inovace, ikdyž drahé jako prase, ale C30ka.... atd atd... pořád něco nacházíme, nebo nedávno ukázána možná příští generace S60ky, pěkné auto, volvo i vzhledem k nesmírné bezpečnosti bych řadil klidně k prémiovkám (servis je prů... to je pravda, ale není to tak tragické. Nač mít servis na každém kroku, v dnešní době odtahů již v pov.ručení..) ale saab, co dodat.....

:-D
19. prosince • 13:59

produkt byt spatny nemusi, de o jeho prezentaci. Ja osobne vim ze SAAB "existuje" jen z webu, kde obcas napisou ze ho nikdo nechce koupit ...

Radek Ondrášík
19. prosince • 14:44

jenze kdyby ten saab nabidl alespon neco sveho, kdyz uz to neumi prodat. jenze on to neumi ani prodat a navic to co dela je stejne jenom prilisna kopie toho, co koupim jinde za vyrazne jine penize. VW to delat taky tak, ale ten to umi prodat, tito jenom prevlekaji a jeste to ani prodat neumi.Takze asi nikomu chybet nebudou.

Judas Priest
19. prosince • 9:14

Docela bych se nedivil, kdyby Saab Technology, tedy původní a dnes poměrně dobře prosperující firma která se počátkem 90tých let pouze zbavila své automobilové divize za podobně zavádějící články novináře žalovala.

Mills
19. prosince • 9:34

Myslim, ze clanek je presny..."Rok 2009 bude v historii Saabu, přesněji jeho automobilové odnože, zaznamenán jako rok jeho smrti."Ze Saab nejsou jen auta vi snad kazdy.

Judas priest
19. prosince • 20:33

No, pokud by automobilka Saab byla automobilovou divizí Saabu, pak by azl skutečně článek přesný. Jenže jaksi není, že? ;)

19. prosince • 12:00

jiste mas pravdu. kazdemu (snad) to je jasne... Jenze debilum to musis naservirovat jeste polopatisticteji nez je v citovane vete....

Radek Ondrášík
19. prosince • 9:32

storme blbe se ti rozdychava, ze se ukazalo, jaky tvuj milacek dela auta :) ano, prevlecene opely a subaru za cenu noveho BMW a MB vazne nikdo kupovat nebude :)

MCHL
19. prosince • 11:14

Myslim, ze nektere automobilky by byly rady, kdyby mohly prevlect Insignii do sveho auta. Novy 9-5 nevypada vubec spatne, skoda.

F12
19. prosince • 11:58

Já bych trochu upravil masku a udělal z něj novou Epicu:-))

pan EKO
19. prosince • 10:02

Debil promluvil. B-]

Shimi
19. prosince • 12:35

to pan EKO: No, on je problém v tom, že R.O. má v tomhle případě pravdu. Já vím, že to ta hrstka nadšenců nerada slyší, ale SAAB jako takový je mrtvý už cca 10 let a pitomci z GM tomu nasadili korunu. Nechci říkat, že je mi to fuk. Každý zánik automobilky svým způsobem zamrzí. Ale v byznysu se na nějaký city nehraje. Buď mám dobrou strategii a vydělávám a nebo nemám a nevydělávám a tím pádem zavírám krám, tečka. Hrnout prachy do ztrátovýho podniku je holý nesmysl.

Thor
20. prosince • 1:22

Hrstka .... no spíše jednotlivci

Radek Ondrášík
19. prosince • 10:10

to je mozne, ze debil, ale nezkrachoval mu milacek B-]

19. prosince • 9:08

Když někdo dělá hnusná auta, neobstojí v dnešní konkurenci...

Špágr
22. prosince • 10:06

Hnusný sou různý auta SAAB je legenda a kdo se nesvez nepochopí. Takže s timhle názorem bych to tipoval na základní školu :-D

David
19. prosince • 20:30

To že se nelíbí tobě ještě neznamená že se nelíbí druhým

Thor
20. prosince • 1:20

Já s nim souhlasim. Vše co vyjmenoval je designově k pláči :-P

Thor
20. prosince • 1:20

p. s. ono i teda technicky :-/

Harry
19. prosince • 19:54

Nevím co je na SAABU hnusného

Radek.
19. prosince • 23:19

Namátkou třeba v článku: foto 1, foto 2 a foto 3... dost na tom že zdejší silnice brázdí Schade Monster, Hurvínek a občas PT-Cruiser a nebo nějaká srágora SSang-Yong - tahle medůzovitá parodie na Opel už by byla moc.

Martin
20. prosince • 3:14

Á pán je vzdělaný, zejména v designu co?:-)):-D

Doporučujeme

Články odjinud