Saab je blízko bankrotu. Čínské investice nebudou

16 komentářů

mdlouhy
12. října • 18:40

Sice je škoda spykeru, a asi i saabu, ale ať už se na to zachraňování vykašlou, a odejdou od toho, dokud zbejvá aspoň špetka cti

aaa
12. října • 16:46

tolik povyku kolem toho saabu pořád, už to dávno nemělo existovat...
...když je to taková pecka, proč to ti ortodoxní saab-fans nekupují?

Shimi
12. října • 17:11

Ortodoxní Saabfans nakupují zásadně, jen a pouze na internetových diskuzích. Všichni strašně naříkají, ale v reálu si to auto nikdo z těch plačkařů nekoupí.

pip
12. října • 22:48

Kluci já tu novou 9-5 viděl jak jela vedle mě po magistrále a vypadala fakt úžasně, šel bych do ní, na rovinu říkám, Bohužel nemám na to.

puk123
12. října • 17:59

Pro Saabfans skončil SAAB pohlcením ze strany GM. Kupují zásadně modely vyvinuté ještě před tímto "spojením", ne současné Opely s letadlem na kapotě. Saab musí buď oslovit nové zákazníky s masově vyráběnými modely nebo dělat vlastní kusovky pro fandy. Ani jedno se v současnosti neděje.

Shimi
12. října • 18:20

A ani jedno se v budoucnu dít nebude.

Marty
12. října • 14:34
baboon
12. října • 11:56

Není Saab taky vlastníkem nizozemského Spykeru?
Toho by byla velká škoda - to jsou nádherný auta ...
A těžko by to někdo znovu obnovil, taková kusovka musí být většinou dotována z jiných výrob :-(

Jelass
12. října • 13:46

Bylo to obráceně, Spyker koupil Saab a oboje to bylo dotováno z financí majitele Spykeru.

asdf
12. října • 10:38

každej to mohl čekat, na druhou stranu o každou alternativu míň je špatně.

te
12. října • 11:17

Hra kolem Saabu může být vyšší liga. Pro Číňany je Saab "značka", distribuční síť a technologie. Ve hře tak může být daleko víc a celá hra je o snížení hodnoty Saabu tak, aby ho ve finále koupili levněji.

Zelí
12. října • 21:37

O jakých technologiích hovoříš. Ta auta jsou zoufale zastaralá. Cena značky více méně diskutabilní. Pro číňany jedinou hodnotou je jakýsi tržní potenciál a hlavně legitimizace jejich exportních snah a možnost okamžité etablizace na trhu. Oni se za Saab schovají a můžou hned prodávat. Technicky v té automobilce není nic zajímavého. Číňani si všechno co potřebují mohou koupit na technickém a technologickém trhu, který je volně přístupný. Zastaralá auta a vybydlené švédské výrobní linky nepotřebují. Během koketování s nákupem si všechno detailně prohlídli a je jim to jasné. Ty staré výrobní krámy a zpovykané, rozmazlené, švédské dělňasy nepotřebují.

vladik
13. října • 15:55

už vidím jak číňani kupují technologie :-D:-D:-D

RR
13. října • 12:24

Odborník na Saaby a na ekonomií , nobelovka ti unikla jen o vlásek co.....
V čem konkrétně jsou tak strašně zastaralá?
a ted zkus fakta ne kecy...

Velemir
13. října • 0:41

Ozaj sa tu o nejakych novych technologiach neda vela hovorit. GM kupili SAAB len kvoli tomu aby automobilku doslova vykuchali, prebrali vsetky ich patenty, zastavili cely vyvoj. Vsetko vsadili na Opel, este aj do Saabov pchali tie neogabane opelovske 3-litre. Tie samozrejme ziadny saabista nikdy nekupi a ostatni samozrejme tiez. Vobec, bolo to tipicke, mame peniaze, kupime si co chceme a po vycucani vyhodime. Bolo to este ked svet bol bez krizy, dokonca ani na obzore. Maly protiklad. Ford toto skoro v tom istom case neurobil so znackou Volvo. A pritom v Europe mal nieco pod, teda Mondeo a nieco nad, teda Jaguar. A nepotopil ani jednych, ked potreboval peniaze, dobre a slusne ich predal. A tieto znacky si nadalej pekne ziju. A este mala poznamka. Ten terajsi SAAB je predavany bez mnohych patentov, problem je ich obist, GM ich nevydal a ani nepreda. A tak sa vlastne kupuje meno a super kvalitna a flexibilna vyvojarska pracovna svedska sila. Mala poznamka, ta posledna veta naozaj plati, nenaduvajme sa velmi, ani majstri v Cesku. Na Slovensku dvojnasobne.

puk123
12. října • 13:31

Asi tak. Proč ho kupovat teď celý s dluhy a jinými závazky, když po bankrotu mohou koupit jen oč mají zájem?

Doporučujeme

Články odjinud