Saab jde proti proudu: nové modely budou menší

Auta jsou čím dál tím větší a těžší. Dnešní auto nižší střední třídy má stejné rozměry, jako sedan střední třídy vyrobený před 10 lety. A protože jsou auta těžší, potřebují čím dál tím výkonnější motory. A výkonnější motory mají zase vyšší spotřebu paliva, což je ve světle dnešních cen paliv velké negativum. Zatím se tomuto trendu postavila jediná značka, japonská Mazda, ale dle sdělení Carla-Petera Forstera, šéfa General Motors Europe, se k ní přidá Saab.

Ten se na právě probíhajícím autosalonu v Londýně nechal slyšet, že všechny budoucí modely Saabu budou kompaktnější. Vše začne u nové generace 9-3, která má přijít v roce 2010. Původně plánovaná platforma Ypsilon-2, na které je postaven např. Opel Insignia, byla nahrazena Deltou patřící do nižší střední třídy.

Příběh pak pokračuje u modelu 9-1, jehož příchod je plánován na rok 2012. Původně měl být založen na Deltě, ale bylo rozhodnuto ve prospěch globální platformy pro malé vozy koncernu GM, která se jmenuje Gamma.

Forsterova slova potvrdil Výkonný ředitel Saabu, Jan-Ake Jonsson, který dále zdůraznil, že značka chce prolomit výše zmíněný trend růstu aut.

Na obrázcích vidíte Saab 9x BioHybrid Concept, který předznamenává podobu modelu 9-1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9x BioHybrid
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků