Saab jde proti proudu: nové modely budou menší

Auta jsou čím dál tím větší a těžší. Dnešní auto nižší střední třídy má stejné rozměry, jako sedan střední třídy vyrobený před 10 lety. A protože jsou auta těžší, potřebují čím dál tím výkonnější motory. A výkonnější motory mají zase vyšší spotřebu paliva, což je ve světle dnešních cen paliv velké negativum. Zatím se tomuto trendu postavila jediná značka, japonská Mazda, ale dle sdělení Carla-Petera Forstera, šéfa General Motors Europe, se k ní přidá Saab.

Ten se na právě probíhajícím autosalonu v Londýně nechal slyšet, že všechny budoucí modely Saabu budou kompaktnější. Vše začne u nové generace 9-3, která má přijít v roce 2010. Původně plánovaná platforma Ypsilon-2, na které je postaven např. Opel Insignia, byla nahrazena Deltou patřící do nižší střední třídy.

Příběh pak pokračuje u modelu 9-1, jehož příchod je plánován na rok 2012. Původně měl být založen na Deltě, ale bylo rozhodnuto ve prospěch globální platformy pro malé vozy koncernu GM, která se jmenuje Gamma.

Forsterova slova potvrdil Výkonný ředitel Saabu, Jan-Ake Jonsson, který dále zdůraznil, že značka chce prolomit výše zmíněný trend růstu aut.

Na obrázcích vidíte Saab 9x BioHybrid Concept, který předznamenává podobu modelu 9-1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9x BioHybrid
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 29 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků