Ta voda se vstřikovala proč? K dekarbonizaci válců?
Ke snížení teploty. Po zvyšení tlaku a tudíž i hstoty nasátého vzduchu se zvýší stlačením jeho teplota. První možností je použít mezichladič, další je možnost vstřikování vody. Při Správném množství se při kompresi veškerá voda odpaří na páru. Tato změna skupenství spotřebuje určité množství tepla a nasátý vzduch se tedy ochladí. Důvodem toho všeho je zvýšení účinnosti.
Tak nějak. Voda má velké výparné teplo, takže se sníží teplota stlačeného vzduchu a tím se oddálí vznik klepání. Vpodstatě je to jako by se zvýšilo oktanové číslo a je tedy možno zvýšit plnící tlak. Podobně fungovalo zařízení na zvýšení výkonu u německých stíhaček za druhé světové.
A jaká byla "spotřeba" vody? (nemám vůbec představu). Třeba 2dcl na 1000km (stačilo dolévat jednou za čas jako nádržku jako na ostřikovače) nebo naopak byla třeba k benzínové ještě jedna 50L nádrž na vodu?:-)
nikde tu nevidím zmínku o velice ojedinělém technickém řešení - vstřikování vody do válců u modelu Saab 99 Turbo S.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.