Saab chystá návrat: v Trollhättanu prý znovu nabíhá výroba

15 komentářů

coubes
18. srpna • 1:47

To jsem jenom rád. Pokud to bude realita a Saab povstane z mrtvých, tak je to jen dobře. Jen se trochu bojím, jak kvalitní vozy to budou. Saab vždy dělal auta docela bytelná a svým způsobem i poctivá, proto bývaly dražší, než na kolik vypadaly. Uměli udělat auto, ale neuměli jej prodat. Tak doufám, že nenastane opačný proces, kdy budou umět prodat na základě renomé plečku, nebo spotřební polotovar, kterých jsou plné autosalony i bez něj.

16. srpna • 16:46

a já si myslím, že jim to stejně už nepomůže...
jak jednou vypadneš z vlaku, už do něj nestihneš naskočit...

LOL
16. srpna • 17:58

Jenže saabisti jsou taková divná cháska. Já bych je nepodceňoval a spíše si myslím, že nebudou stíhat vyrábět. Spíše se ale bojím toho, že GM jim bude kecat do produkce, protože poslední 9-3 měla spoustu dílů z opelu (pokud se dobře pamatuju).

Zelí
17. srpna • 11:20

Tos asi spadl z jahody. Saaby nikdo nekupoval ještě než výrobu zastavili. Sabiisti jsou jenom tlupa internetových kecálistů. Technicky se saab zastavil na úrovni konkurence kolem roku 1990 (a to jsem optimista, abych ty saabisty neurazil). Takže dnes si kupovat muzejní kousky technicky z roku 1990 to by musel být opravdu těžký fanda. Reálný zákazník to obejde velkým obloukem.

LOL
17. srpna • 22:09

Možná jsem padl z jahody, dokonce i naznak. :-) Jenže saabisti techniku neřeší, oni řeší bezpečnost (a tady byly volvo a hlavně Saab dlouhodobě daleko předaleko před konkurencí, troufám si i tvrdit, že i ten srábík z roku 1997 dopadne při nesimulované (ne-NCAP) havárce lépe, než cokoli rozumně srovnatelného z dnešní produkce. Podotýkám, že mně Saab nijak neoslovuje (nikdy jsem jej neměl a ani mít nehodlám), nicméně jsem schopen, narozdíl od tebe, vnímat jeho kvality a určitou cílovou skupinu, která si jej koupí. Ty jsi schopen pouze porovnat to, zda se (dle tebe) jedná o muzejní kousek, přitom to pro tuto cílovou skupinu je naprosto nepodstatná věc.

Zelí
18. srpna • 11:40

To sis jenom vsugeroval. Realita je samozřejmě jinde. Otázky bezpečnosti severských aut ... to byla jejich marketingová mlha a lep na zákazníky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
to je ale
19. srpna • 13:50

to byl fakt vole

fireman66
17. srpna • 19:24

ked som kecal o tvojej octavke tdi tak tvoja matka skoro spadla od smiechu z postele...ty "realny"zakaznik AAA;-)

Fantomas
17. srpna • 12:24

Stejně je zajímavé sledovat, jak taková vhodně přiživovaná krize napomáhá rozvoji globalizace a žene zákazníky do náručí stále se rozrůstajících megakoncernů. A vše kolem je jako nehodící se ušlapáno a zadupáno, aby zákazníka cestou k prodejci nic nerozptylovalo.

Zelí
18. srpna • 11:37

Kdybys viděl technickou úroveň subdodávek, které se vyráběly pro saab před jeho uzavřením, tak by ti bylo jasné, že ta automobilka se ve vývoji zastavila v roce 1990 dál už neměli sílu a peníze na další vývoj a rozvoj. Ten kolem nich prosvištěl a oni stáli. Byl to už jenom skanzen.

iljic
17. srpna • 13:39

a nekteri tomu jeste tleskaji a oznacuji to jako pokrok :-D

Rad0s
16. srpna • 10:30

SAAB je ukázko toho, že Švedové si tuto chtěli automobilku udržet za každou cenu a neprodat ji cizincům...Bohužel dluhy ji zlomili a ted ji chtějí zachránit cizinci úsměvné :-D Kdyby Volvo nezachránila Čína, tak by také zkrachovalo. Je to velká škoda starý SAAB a VOLVO patřilo ve své době mezi nej auta na světě to je, ale vlastnili ještě Švédi...

David
19. srpna • 11:44

.. hele, nejseš ty mudrlant z Wolfsburgu B-]

Rad0s
20. srpna • 13:08

To bylo na mě? :-D Max mudrlant z Mnichova :-D

hbx
16. srpna • 10:49

To NENÍ PRAVDA. Švédové tu automobilku vlastnili naposledy za krále Klacka, od 80. let byla v držení Government Motors, ti ji "prodali" Vicu Mullerovi (Spyker) a když on potřeboval někoho, kdo SAAB finančně podpoří, našel zájemců tuny. Akorát že kvůli smluvní klauzuli každý obchod překazilo GM (prý proto, aby se jeho slavné technologie nedostaly ke konkurenci... hm, jak že to bylo s Fordem a Volvem?), takže krach. Za situace potvrzených objednávek v počtech desetitisíců ks.
Takže ne dluhy, ale druhotná platební neschopnost a svině z GM zabily SAAB. Vyráběli, ale nesměli prodat. To jsou věci na tom světě kulatým.

Doporučujeme

Články odjinud