Saab: cenné značkové muzeum (snad) zachráněno!

Alespoň něco se v otázce značky Saab mění k lepšímu: vozy z firemního muzea do dražby nepůjdou. Vykoupí je město Trollhattan.
Saab: cenné značkové muzeum (snad) zachráněno!

Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že exponáty muzea značky Saab ve švédském Trollhattanu byly v rámci rozprodávání aktiv automobilky Saab skrze pověřenou právnickou společnost Delphi nabídnuty v dražbě. Sestaven byl dokonce i soubor jednotlivých vozů s fotografiemi a technickým popisem a ještě před několika dny skutečně hrozilo, že se hodnotná a desítky let shromažďovaná sbírka rozplyne do garáží soukromých sběratelů po celém světě.

Saab rozprodává unikátní vozy ze svého muzea

Saab rozprodává unikátní vozy ze svého muzea

A to by byl velmi smutný konec odkazu slavných dějin automobilky Saab, což řadou právem  rozhořčených komentářů potvrdili i naši čtenáři v příslušné diskusi. Podle zatím neověřených informací ale bylo nebezpečí zažehnáno. Celé muzeum Saabu včetně veškerých exemplářů tedy zůstane tam, kde je, aby návštěvníkům připomínalo milníky automobilní konstrukce značky Saab v její více než šedesátileté historii.

Na záchranu sbírky se údajně složily firma Saab AB, Wallenbergova nadace a město Trollhattan a dohromady za ni zaplatily v přepočtu bezmála 80 mil. Kč. Pokud se tato zpráva během následujících hodin potvrdí, bude to znamenitá zpráva nejen pro milovníky automobilů a jejich historie, ale také motivace k výletu do Trollhattanu pro ty, kteří muzeum Saabu dosud nenavštívili.  


 

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků