Saab bude žít, ale možná nebude vyrábět vozy ve Švédsku

V souvislosti s restrukturalizací v rámci koncernu General Motors se objevily zprávy, že by koncern mohl uzavřít některou ze svých značek; spekulovalo se o Opelu a Saabu. Obě ale budou existovat i nadále, Opel za cenu toho, že bude propuštěno okolo deseti tisíc lidí, Saab možná za cenu toho, že výroba některých modelů (např. 9-2X a 9-3) bude přesunuta jinam. General Motors také uvažuje o tom, že může být zcela zrušena továrna ve švédském Trollhättanu. Značka Saab jako taková ale bude žít i nadále, protože má podle prezidenta koncernu stále svou přitažlivost a cenu.

Proti možnému rozhodnutí omezit či zastavit výrobu v Trollhättanu byl dokonce orodovat švédský premiér ve švýcarském ustředí koncernu. Bohužel pro něj byl Saab v posledních letech téměř vždy ve ztrátě, proto není divu, že část řízení převzalo evropské ústředí GM - jedná se např. o návrh designu, řízení výroby apod. Ve Švédsku tak zůstává pouze propagace značky a marketing. Jak to nakonec se Saabem dopadne, se uvidí až v březnu. Tehdy se také dozvíme, jak bude pokračovat restrukturalizace Opelu, a zda bude nový model střední třídy (nástupce Opelu Vectry a Saabu 9-3) vyráběn v Rüsselsheimu nebo v Trollhättanu.

K rozsáhlé restrukturalizaci se General Motors, největší automobilový koncern na světě (za ním je Ford a Toyota), rozhodl poté, co ho provází problémy na všech frontách včetně mateřského trhu v USA. Tam totiž bují japonská konkurence, která má již 35 procent amerického trhu a tento podíl se bude neustále zvyšovat. General Motors začal snižovat výrobu a ceny, přesto je ale už pět let ve ztrátě. (Zdroj: ihned.cz)

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků