Saab bude žít, ale možná nebude vyrábět vozy ve Švédsku

V souvislosti s restrukturalizací v rámci koncernu General Motors se objevily zprávy, že by koncern mohl uzavřít některou ze svých značek; spekulovalo se o Opelu a Saabu. Obě ale budou existovat i nadále, Opel za cenu toho, že bude propuštěno okolo deseti tisíc lidí, Saab možná za cenu toho, že výroba některých modelů (např. 9-2X a 9-3) bude přesunuta jinam. General Motors také uvažuje o tom, že může být zcela zrušena továrna ve švédském Trollhättanu. Značka Saab jako taková ale bude žít i nadále, protože má podle prezidenta koncernu stále svou přitažlivost a cenu.

Proti možnému rozhodnutí omezit či zastavit výrobu v Trollhättanu byl dokonce orodovat švédský premiér ve švýcarském ustředí koncernu. Bohužel pro něj byl Saab v posledních letech téměř vždy ve ztrátě, proto není divu, že část řízení převzalo evropské ústředí GM - jedná se např. o návrh designu, řízení výroby apod. Ve Švédsku tak zůstává pouze propagace značky a marketing. Jak to nakonec se Saabem dopadne, se uvidí až v březnu. Tehdy se také dozvíme, jak bude pokračovat restrukturalizace Opelu, a zda bude nový model střední třídy (nástupce Opelu Vectry a Saabu 9-3) vyráběn v Rüsselsheimu nebo v Trollhättanu.

K rozsáhlé restrukturalizaci se General Motors, největší automobilový koncern na světě (za ním je Ford a Toyota), rozhodl poté, co ho provází problémy na všech frontách včetně mateřského trhu v USA. Tam totiž bují japonská konkurence, která má již 35 procent amerického trhu a tento podíl se bude neustále zvyšovat. General Motors začal snižovat výrobu a ceny, přesto je ale už pět let ve ztrátě. (Zdroj: ihned.cz)

Saab

Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.

Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků