Saab bude žít, ale možná nebude vyrábět vozy ve Švédsku

V souvislosti s restrukturalizací v rámci koncernu General Motors se objevily zprávy, že by koncern mohl uzavřít některou ze svých značek; spekulovalo se o Opelu a Saabu. Obě ale budou existovat i nadále, Opel za cenu toho, že bude propuštěno okolo deseti tisíc lidí, Saab možná za cenu toho, že výroba některých modelů (např. 9-2X a 9-3) bude přesunuta jinam. General Motors také uvažuje o tom, že může být zcela zrušena továrna ve švédském Trollhättanu. Značka Saab jako taková ale bude žít i nadále, protože má podle prezidenta koncernu stále svou přitažlivost a cenu.

Proti možnému rozhodnutí omezit či zastavit výrobu v Trollhättanu byl dokonce orodovat švédský premiér ve švýcarském ustředí koncernu. Bohužel pro něj byl Saab v posledních letech téměř vždy ve ztrátě, proto není divu, že část řízení převzalo evropské ústředí GM - jedná se např. o návrh designu, řízení výroby apod. Ve Švédsku tak zůstává pouze propagace značky a marketing. Jak to nakonec se Saabem dopadne, se uvidí až v březnu. Tehdy se také dozvíme, jak bude pokračovat restrukturalizace Opelu, a zda bude nový model střední třídy (nástupce Opelu Vectry a Saabu 9-3) vyráběn v Rüsselsheimu nebo v Trollhättanu.

K rozsáhlé restrukturalizaci se General Motors, největší automobilový koncern na světě (za ním je Ford a Toyota), rozhodl poté, co ho provází problémy na všech frontách včetně mateřského trhu v USA. Tam totiž bují japonská konkurence, která má již 35 procent amerického trhu a tento podíl se bude neustále zvyšovat. General Motors začal snižovat výrobu a ceny, přesto je ale už pět let ve ztrátě. (Zdroj: ihned.cz)

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků