Saab bude propouštět, prodeje nejdou podle plánu

Švédská automobilka Saab bude muset propustit na 200 svých zaměstnanců, což je zhruba osmina současného stavu. Hakan Skott, jeden z nejvyšších mužů značky, tento krok označil za předpokládaný, neboť mateřská společnost Spyker snížila s ohledem na průběh prodejů Saabů standard letošní produkce z původních 60 000 vozů nejprve na 45 000 a v říjnu dokonce až na 30 000 automobilů. Skott se snaží klást vinu na „každoroční pokles prodejů v okolí Vánoc“ a předpokládá, že v „únoru a březnu lidé začnou zase auta kupovat“.

Podle informací z dřívějška byla hranice rentability produkce Saabu stanovena na 80 000 vozů. Švédský deník Dagens Industri minulý pátek nicméně citoval šéfa Spykeru Victora Mullera: „Není vůbec čeho se bát. Naše plány pro budoucnost zůstávají beze změn. Během příštího roku prodáme 80 000 Saabů.“ Podle Mullera se má propouštění týkat hlavně dočasně najatých pracovních sil, jejichž počet se mění v závislosti na aktuálních potřebách automobilky.

Tip: Přečtěte si náš test zbrusu nového Saabu 9-5.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Saab 9-5 je podle našich zkušeností velmi dobrým autem, důvěru zákazníků si ale značka zatím zpět nevydobyla
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků