Saab Aero-X, ethanolový supersport v duchu Aston Martinu

Automobilka Saab si do Ženevy připravila koncept ekologického supersportu. Ten disponuje nejen vysokým výkonem, ale také velmi elegantním designem ve stylu britského aristokrata Aston Martin. Jde o pouhý výstřel do tmy, nebo realitu blízké budoucnosti?
Saab Aero-X, ethanolový supersport v duchu Aston Martinu

Saab Aero-X je první studií velmi výkonného sportovního vozu, který pro získání energie spaluje palivo s označením E85, tedy ethanol ve směsi s benzinem v poměru 85:15, ovšem je schopen spalovat i pouze čistý líh. Ten se spaluje v mírně upraveném motoru z jiných modelů.

Motor o objemu 2,8 litru, který je uložen za přední nápravou, je přeplňován twin-turbem a dává výkon 294 kW (400 k) a točivý moment 500 Nm, který je k dispozici mezi 2 000 až 5 000 ot./min. Aero-X s tímto motorem sprintuje na stovku za skvělých 4,9 s a dosáhne maximální rychlosti přes 290 km/h, ovšem z důvodů bezpečnosti je elektronicky omezena na 250 km/h. Výkon je pak přenášen přes sedmistupňovou automatickou převodovku s dvěma spojkami na všechna kola. Na ni naleznete opravdu velká 23" kola s pneu o rozměru 325/25. Jen o palec menší jsou disky na přední nápravě. Na 22" kolech nejdete pneu o rozměru 265/30.

Aero-X je 4 680 mm dlouhý, 1 900 mm široký a 1 270 mm vysoký a je postaven na podvozku, který má svůj původ v Pontiacu GTO a má rozvor 2 800 mm. Design studie ve stylu vozů GT může připomínat britskou eleganci v podání automobilů značky Aston Martin. Díky použitým lehkým, ale pevným materiálům váži studie pouze 1 500 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab Aero-X

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků