Saab Aero-X, ethanolový supersport v duchu Aston Martinu

Automobilka Saab si do Ženevy připravila koncept ekologického supersportu. Ten disponuje nejen vysokým výkonem, ale také velmi elegantním designem ve stylu britského aristokrata Aston Martin. Jde o pouhý výstřel do tmy, nebo realitu blízké budoucnosti?
Saab Aero-X, ethanolový supersport v duchu Aston Martinu

Saab Aero-X je první studií velmi výkonného sportovního vozu, který pro získání energie spaluje palivo s označením E85, tedy ethanol ve směsi s benzinem v poměru 85:15, ovšem je schopen spalovat i pouze čistý líh. Ten se spaluje v mírně upraveném motoru z jiných modelů.

Motor o objemu 2,8 litru, který je uložen za přední nápravou, je přeplňován twin-turbem a dává výkon 294 kW (400 k) a točivý moment 500 Nm, který je k dispozici mezi 2 000 až 5 000 ot./min. Aero-X s tímto motorem sprintuje na stovku za skvělých 4,9 s a dosáhne maximální rychlosti přes 290 km/h, ovšem z důvodů bezpečnosti je elektronicky omezena na 250 km/h. Výkon je pak přenášen přes sedmistupňovou automatickou převodovku s dvěma spojkami na všechna kola. Na ni naleznete opravdu velká 23" kola s pneu o rozměru 325/25. Jen o palec menší jsou disky na přední nápravě. Na 22" kolech nejdete pneu o rozměru 265/30.

Aero-X je 4 680 mm dlouhý, 1 900 mm široký a 1 270 mm vysoký a je postaven na podvozku, který má svůj původ v Pontiacu GTO a má rozvor 2 800 mm. Design studie ve stylu vozů GT může připomínat britskou eleganci v podání automobilů značky Aston Martin. Díky použitým lehkým, ale pevným materiálům váži studie pouze 1 500 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab Aero-X

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků