Saab Aero-X, ethanolový supersport v duchu Aston Martinu

Automobilka Saab si do Ženevy připravila koncept ekologického supersportu. Ten disponuje nejen vysokým výkonem, ale také velmi elegantním designem ve stylu britského aristokrata Aston Martin. Jde o pouhý výstřel do tmy, nebo realitu blízké budoucnosti?
Saab Aero-X, ethanolový supersport v duchu Aston Martinu

Saab Aero-X je první studií velmi výkonného sportovního vozu, který pro získání energie spaluje palivo s označením E85, tedy ethanol ve směsi s benzinem v poměru 85:15, ovšem je schopen spalovat i pouze čistý líh. Ten se spaluje v mírně upraveném motoru z jiných modelů.

Motor o objemu 2,8 litru, který je uložen za přední nápravou, je přeplňován twin-turbem a dává výkon 294 kW (400 k) a točivý moment 500 Nm, který je k dispozici mezi 2 000 až 5 000 ot./min. Aero-X s tímto motorem sprintuje na stovku za skvělých 4,9 s a dosáhne maximální rychlosti přes 290 km/h, ovšem z důvodů bezpečnosti je elektronicky omezena na 250 km/h. Výkon je pak přenášen přes sedmistupňovou automatickou převodovku s dvěma spojkami na všechna kola. Na ni naleznete opravdu velká 23" kola s pneu o rozměru 325/25. Jen o palec menší jsou disky na přední nápravě. Na 22" kolech nejdete pneu o rozměru 265/30.

Aero-X je 4 680 mm dlouhý, 1 900 mm široký a 1 270 mm vysoký a je postaven na podvozku, který má svůj původ v Pontiacu GTO a má rozvor 2 800 mm. Design studie ve stylu vozů GT může připomínat britskou eleganci v podání automobilů značky Aston Martin. Díky použitým lehkým, ale pevným materiálům váži studie pouze 1 500 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab Aero-X

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků