Saab Aero-X, ethanolový supersport v duchu Aston Martinu

Automobilka Saab si do Ženevy připravila koncept ekologického supersportu. Ten disponuje nejen vysokým výkonem, ale také velmi elegantním designem ve stylu britského aristokrata Aston Martin. Jde o pouhý výstřel do tmy, nebo realitu blízké budoucnosti?
Saab Aero-X, ethanolový supersport v duchu Aston Martinu

Saab Aero-X je první studií velmi výkonného sportovního vozu, který pro získání energie spaluje palivo s označením E85, tedy ethanol ve směsi s benzinem v poměru 85:15, ovšem je schopen spalovat i pouze čistý líh. Ten se spaluje v mírně upraveném motoru z jiných modelů.

Motor o objemu 2,8 litru, který je uložen za přední nápravou, je přeplňován twin-turbem a dává výkon 294 kW (400 k) a točivý moment 500 Nm, který je k dispozici mezi 2 000 až 5 000 ot./min. Aero-X s tímto motorem sprintuje na stovku za skvělých 4,9 s a dosáhne maximální rychlosti přes 290 km/h, ovšem z důvodů bezpečnosti je elektronicky omezena na 250 km/h. Výkon je pak přenášen přes sedmistupňovou automatickou převodovku s dvěma spojkami na všechna kola. Na ni naleznete opravdu velká 23" kola s pneu o rozměru 325/25. Jen o palec menší jsou disky na přední nápravě. Na 22" kolech nejdete pneu o rozměru 265/30.

Aero-X je 4 680 mm dlouhý, 1 900 mm široký a 1 270 mm vysoký a je postaven na podvozku, který má svůj původ v Pontiacu GTO a má rozvor 2 800 mm. Design studie ve stylu vozů GT může připomínat britskou eleganci v podání automobilů značky Aston Martin. Díky použitým lehkým, ale pevným materiálům váži studie pouze 1 500 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab Aero-X

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků