Saab a rallycross

Aby mohl Per obhájit své úspěchy z roku 1999, staví se pro něj dva nové vozy - jeden pro letošní seriál Mistrovství Evropy, druhý pro jedinečnou akci, jíž bude klasický americký závod do vrchu Pikes Peak, který se pojede v Den nezávislosti USA - 4. července.
Saab a rallycross
Aby mohl Per Eklund obhájit své úspěchy z roku 1999, staví se pro něj dva nové vozy - jeden pro letošní seriál Mistrovství Evropy, druhý pro jedinečnou akci, jíž bude klasický americký závod do vrchu Pikes Peak, který se pojede v Den nezávislosti USA - 4. července.

V úvodním závodu Mistrovství Švédska v Tomellile, který se jel 13. května, použil Per Eklund stejný vůz jako loni, ale pro Mistrovství Evropy bude mít zcela nový automobil, jehož konstrukce vychází z nových pravidel WRC. Ta znamenají větší přiblížení pravidlům Mistrovství světa v automobilových soutěžích (World Rally Championship), podle nichž musí mít vozy menší šířku než dříve. Nesmí mít trubkový rám a dále je např. omezeno používání kevlaru v konstrukci podlahy. Kromě toho musí být vozy vybaveny katalyzátorem.

Pozitivní změnou je to, že nová pravidla povolují o 50 kg nižší hmotnost vozu, což může mít značný význam zvláště u rallyecrossu, kde start často rozhoduje o výsledku celého závodu.

Jinak bude vůz po mechanické stránce identický s úspěšnou loňskou verzí. Dvoulitrový motor SAAB byl vyladěn firmou Trollspeed z Trollhättanu a dává nyní
550 - 600 k při úžasném točivém momentu 800 Nm. Díky tomuto motoru, pohonu čtyř kol a šestistupňové převodovce má rallyecrossový vůz Pera Eklunda parametry vozu Formule 1: z 0 na 100 km/h zrychluje za necelé 2,5 s a při vhodném zpřevodování se maximální rychlost blíží 250 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků