Saab a rallycross

Aby mohl Per obhájit své úspěchy z roku 1999, staví se pro něj dva nové vozy - jeden pro letošní seriál Mistrovství Evropy, druhý pro jedinečnou akci, jíž bude klasický americký závod do vrchu Pikes Peak, který se pojede v Den nezávislosti USA - 4. července.
Saab a rallycross
Aby mohl Per Eklund obhájit své úspěchy z roku 1999, staví se pro něj dva nové vozy - jeden pro letošní seriál Mistrovství Evropy, druhý pro jedinečnou akci, jíž bude klasický americký závod do vrchu Pikes Peak, který se pojede v Den nezávislosti USA - 4. července.

V úvodním závodu Mistrovství Švédska v Tomellile, který se jel 13. května, použil Per Eklund stejný vůz jako loni, ale pro Mistrovství Evropy bude mít zcela nový automobil, jehož konstrukce vychází z nových pravidel WRC. Ta znamenají větší přiblížení pravidlům Mistrovství světa v automobilových soutěžích (World Rally Championship), podle nichž musí mít vozy menší šířku než dříve. Nesmí mít trubkový rám a dále je např. omezeno používání kevlaru v konstrukci podlahy. Kromě toho musí být vozy vybaveny katalyzátorem.

Pozitivní změnou je to, že nová pravidla povolují o 50 kg nižší hmotnost vozu, což může mít značný význam zvláště u rallyecrossu, kde start často rozhoduje o výsledku celého závodu.

Jinak bude vůz po mechanické stránce identický s úspěšnou loňskou verzí. Dvoulitrový motor SAAB byl vyladěn firmou Trollspeed z Trollhättanu a dává nyní
550 - 600 k při úžasném točivém momentu 800 Nm. Díky tomuto motoru, pohonu čtyř kol a šestistupňové převodovce má rallyecrossový vůz Pera Eklunda parametry vozu Formule 1: z 0 na 100 km/h zrychluje za necelé 2,5 s a při vhodném zpřevodování se maximální rychlost blíží 250 km/h.

Saab

Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.

Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků