Saab a rallycross

Aby mohl Per obhájit své úspěchy z roku 1999, staví se pro něj dva nové vozy - jeden pro letošní seriál Mistrovství Evropy, druhý pro jedinečnou akci, jíž bude klasický americký závod do vrchu Pikes Peak, který se pojede v Den nezávislosti USA - 4. července.
Saab a rallycross
Aby mohl Per Eklund obhájit své úspěchy z roku 1999, staví se pro něj dva nové vozy - jeden pro letošní seriál Mistrovství Evropy, druhý pro jedinečnou akci, jíž bude klasický americký závod do vrchu Pikes Peak, který se pojede v Den nezávislosti USA - 4. července.

V úvodním závodu Mistrovství Švédska v Tomellile, který se jel 13. května, použil Per Eklund stejný vůz jako loni, ale pro Mistrovství Evropy bude mít zcela nový automobil, jehož konstrukce vychází z nových pravidel WRC. Ta znamenají větší přiblížení pravidlům Mistrovství světa v automobilových soutěžích (World Rally Championship), podle nichž musí mít vozy menší šířku než dříve. Nesmí mít trubkový rám a dále je např. omezeno používání kevlaru v konstrukci podlahy. Kromě toho musí být vozy vybaveny katalyzátorem.

Pozitivní změnou je to, že nová pravidla povolují o 50 kg nižší hmotnost vozu, což může mít značný význam zvláště u rallyecrossu, kde start často rozhoduje o výsledku celého závodu.

Jinak bude vůz po mechanické stránce identický s úspěšnou loňskou verzí. Dvoulitrový motor SAAB byl vyladěn firmou Trollspeed z Trollhättanu a dává nyní
550 - 600 k při úžasném točivém momentu 800 Nm. Díky tomuto motoru, pohonu čtyř kol a šestistupňové převodovce má rallyecrossový vůz Pera Eklunda parametry vozu Formule 1: z 0 na 100 km/h zrychluje za necelé 2,5 s a při vhodném zpřevodování se maximální rychlost blíží 250 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 206 příspěvků