Saab a rallycross

Aby mohl Per obhájit své úspěchy z roku 1999, staví se pro něj dva nové vozy - jeden pro letošní seriál Mistrovství Evropy, druhý pro jedinečnou akci, jíž bude klasický americký závod do vrchu Pikes Peak, který se pojede v Den nezávislosti USA - 4. července.
Saab a rallycross
Aby mohl Per Eklund obhájit své úspěchy z roku 1999, staví se pro něj dva nové vozy - jeden pro letošní seriál Mistrovství Evropy, druhý pro jedinečnou akci, jíž bude klasický americký závod do vrchu Pikes Peak, který se pojede v Den nezávislosti USA - 4. července.

V úvodním závodu Mistrovství Švédska v Tomellile, který se jel 13. května, použil Per Eklund stejný vůz jako loni, ale pro Mistrovství Evropy bude mít zcela nový automobil, jehož konstrukce vychází z nových pravidel WRC. Ta znamenají větší přiblížení pravidlům Mistrovství světa v automobilových soutěžích (World Rally Championship), podle nichž musí mít vozy menší šířku než dříve. Nesmí mít trubkový rám a dále je např. omezeno používání kevlaru v konstrukci podlahy. Kromě toho musí být vozy vybaveny katalyzátorem.

Pozitivní změnou je to, že nová pravidla povolují o 50 kg nižší hmotnost vozu, což může mít značný význam zvláště u rallyecrossu, kde start často rozhoduje o výsledku celého závodu.

Jinak bude vůz po mechanické stránce identický s úspěšnou loňskou verzí. Dvoulitrový motor SAAB byl vyladěn firmou Trollspeed z Trollhättanu a dává nyní
550 - 600 k při úžasném točivém momentu 800 Nm. Díky tomuto motoru, pohonu čtyř kol a šestistupňové převodovce má rallyecrossový vůz Pera Eklunda parametry vozu Formule 1: z 0 na 100 km/h zrychluje za necelé 2,5 s a při vhodném zpřevodování se maximální rychlost blíží 250 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků