Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Saab  |  08. 06. 2014 09:15

Na turbo vzpomínám dodnes, když mě strýc vezl někdy v roce 88, tak jsem nemohl z toho auta spát ! Palubovka jak v letadle, spousta tlačítek, přepínačů a jak to jelo, byl to o proti tátově škodě 105, opravdový zápaďácký sen :)

Odpovědět  |   | 
pe  |  08. 06. 2014 13:11

dobry clanok, len skoda ze sa nespomina viac uspechov, ako napr spolahlivost na 100tis km na okruhu talldega, 3 roky po sebe najbezpecnejsie vozidlo na svedskych cestach atd, a v poslednom rade SDI neni priame vstrekovanie paliva ale priame zapalovanie http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Direct_Ignition... ECU pusta stale male napatie do sviecky a meria ionizaciu zmesi, detonacie, missfire...

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, děkuji za upozornění. Máte pravdu, jde samozřejmě o přímé zapalování. V textu opraveno.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  08. 06. 2014 17:27

Když husa, tak pečená. Když slečna, tak svlečená. Když hudba, tak Abba. Když auto, tak Saaba.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  09. 06. 2014 07:51

tak toto je za 1ooo bodov

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 06. 2014 07:39

Saab byl už na sestupné křivce. Jako malá automobilka neměl prostředky na vlastní vývoj a rozvoj. Navíc v zemi, kde je pracovní síla tak drahá, že tam nikdo nechce vyrábět. Konec je známý. Druhá automobilka Volvo měla větší štěstí a dnes ji drží nad vodou peníze z Číny. Jinak by dopadla stejně jako saab. I ona byla na sestupné křivce směrem k bankrotu.

Odpovědět  |   | 
Stichy  |  09. 06. 2014 09:17

měl jsem několik Saabů a mimo jiné taky Saab 9000cs 2,3 Turbo 147kW. Podvozek je na tomto voze opravdu dobrý, auto hezky drží stopu a dá se s níme jezdit jak volně a plout jen tak krajinou tak i sportovně, jediné co na něm bylo velmi poddimenzováno byly brzdy. při rychlé jízdě rychle valdly a telativně těžké auto s nimi z vysokých rychlostí jen velmi špatně zastavovalo. Jinak je iteriér velmi prostorný, sedadla i na dlouhých cestách příjemná a na palubě klid. Motor je kapitola sama pro sebe to se totiž nedá popsat, to se musí zažít.
Dnes mám 9-3 sport Combi a není to tak dobré auto jako Saaby z 90 tých let

Odpovědět  |   | 
Honza42  |  09. 06. 2014 12:35

Inu Fiat je Fiat, Opel už není tak dobrý. A SAAB? Co to je? Vlastně bylo.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Kultura Bosozuku představuje největší japonský bizár. Přesvědčte se o tom sami

Kultura Bosozuku představuje největší japon…

Ono je to vlastně diskutabilní: pro nás je to něco okázalého a nevídaného, ale v Japonsku jsou tyto bizarnosti na denním pořádku.

10.  8.  2019 | | 28 N/A
Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za nákup on-line přidá slušný bonus

Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za…

S internetovým obchodem Mall.cz rozjíždí české zastoupení Hyundai spolupráci, díky které si budete moci nové auto objednat jednoduše on-line.

27.  4.  2020 | | 63 N/A