Saab 9-7x: první SUV ze severu (New York)

Na autosalonu v New Yorku představil Saab svoje první SUV, model 9-7x. První informace se objevily už dříve, byly však velmi kusé. Na trhu se novinka objeví v roce 2005, určena je především pro Ameriku; dosud není jisté, zda se dostane i do Evropy. Cena se bude pohybovat mezi 35 a 45 tisíci dolary. Vnější vzhled jde ruku v ruce současným saabovským modelů, 9-7x si zkrátka nemůžete s ničím splést. Trojdílná mřížka chladiče a agresivní světlomety dávají saabu nezaměnitelný design.

Saab 9-7x stojí na platformě Chevroletu TrailBlazeru, pod kapotu si budou moci američtí zákazníci „nacpat“ dva motory. Vrcholem bude osmiválec 5.3 l V8 s výkonem 220 kW (300 k) a maximálním točivým momentem 447 Nm/4 000 ot. S tímto motorem saab zrychlí na stovku za 7,8 s, maximálka bude činit 191 km/h. Druhým motorem bude řadový šestiválec 4.2 l s výkonem 202 kW (275 k) a maximálním točivým momentem 372 Nm/3 600 ot. Maximálka je opět 191 km/h, na stovku zrychlíte za 8,9 s.

Síla obou agregátů se bude přenášet na všechna 18" kola z lehkých slitin (255/55 R18) pomocí čtyřstupňového automatu. Rozjetého mastodonta pak zpomalí 325mm kotouče, v případě nutnosti zasáhne sériové ABS. Zavazadlový prostor má obří rozměry, pojme 1 161 l nákladu, po sklopení zadních sedaček se zvětší na 2 268 l; sedačky jsou dělené v poměru 40:60. Přední sedadla mají elektrické ovládání a vyhřívání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků