Saab 9-7X: nové SUV, bohužel jen pro Ameriku

V USA se začalo prodávat nové SUV Saab 9-7X, které bylo představeno loni touto dobou na autosalonu v New Yorku. Novinka je určena pouze pro americký trh a je nabízena se dvěma velkoobjemovými motory. Cena základního modelu jen nepatrně přesahuje 900 tisíc.
Saab 9-7X: nové SUV, bohužel jen pro Ameriku

Vzhled novinky jde jde ruku v ruce současným saabovským modelů, 9-7X si zkrátka nemůžete s ničím splést. Trojdílná mřížka chladiče a agresivní světlomety dávají saabu nezaměnitelný design. Velmi výrazným a klasickým prvkem je zakřivení D-sloupku, v němž poznáváme modely 9-2X nebo 9-5 SportCombi. Zadní světlomety mají častečné čiré překrytí z polykarbonátu. Celkově působí design 9-7X svěže a moderně. Novinka je dlouhá 4 912 mm, široká 1 915 mm a vysoká 1 791 mm, rozvor dosahuje 2 870 mm.

Jako v letadle

Interiér je opět klasický, připomíná kokpit letadla, kaplička je protažena až do středové konzoly. Někomu se toto řešení může zdát zastaralé, nicméně pravdou jest, že palubka je jako celek příjemná a ergonomická. 9-7X stojí na platformě Chevroletu TrailBlazeru, Saab těží ze sounáležitosti s koncernem General Motors, kam Chevrolet také patří. Kola přední nápravy mají dvojité zavěšení s příčnými rameny, zadní náprava má pětistupňové vzduchové odpružení. Krátké převisy pak zajišťují solidní jízdní vlastnosti na silnici a dobré nájezdové úhly pro jízdu v terénu.

Pořádný objem

Pod kapotu najdou američtí zákazníci pouze dva motory, ani jeden nemá objem objem menší než čtyři litry; maloobjemové motory se v USA nenosí. Vrcholem je osmiválec 5.3 l V8 s výkonem 224 kW (305 k) a maximálním točivým momentem 447 Nm/4 000 ot. S tímto motorem saab zrychlí na stovku za 7,8 s, maximálka činí 191 km/h; zde totiž zasáhne elektronický omezovač. Druhým motorem je řadový šestiválec 4.2 l s výkonem 205 kW (278 k) a maximálním točivým momentem 372 Nm/3 600 ot. Maximálka je opět 191 km/h, na stovku zrychlíte za 8,9 s. Nádrž má dostatečný objem 84 l.

Síla obou agregátů se přenáší na všechna 18" kola z lehkých slitin (255/55 R18) pomocí čtyřstupňového automatu. Rozjetého mastodonta pak zpomalí 325mm kotouče, v případě nutnosti zasáhne sériové ABS. Bezpečností vybavu doplňují přední, boční a hlavové airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a upozornění na jejich nezapnutí. Zavazadlový prostor má obří rozměry, pojme 1 161 l nákladu, po sklopení zadních sedaček se zvětší na 2 268 l; sedačky jsou dělené v poměru 40:60. Přední sedadla mají elektrické ovládání a vyhřívání.

Od 915 tisíc

V základní výbavě Linear stojí novinka s řadovým šestiválcem jen 38 990 dolarů, což je po přepočtu cca 915 tisíc korun. Dražší model Arc se nabízí s osmiválcovým motorem stojí 40 990 dolarů. To je po přepočtu cca 965 tisíc korun. Škoda jen, že Saab nebude prodávat 9-7X také v Evropě; důvody jsou celkem prosté, adaptace na evropský trh by byla příliš drahá a nevyplatila by se. Musel by se např. přidat slabší benzínový motor a rovněž nafťák; bez toho by prodeje byly poněkud chabé. Evropa se bude muset spokojit s menším SUV, které bude mít délku okolo 4,4 m a bude postaveno na základu studie Chevrolet S3X.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků