Saab 9-7X: nové SUV, bohužel jen pro Ameriku

V USA se začalo prodávat nové SUV Saab 9-7X, které bylo představeno loni touto dobou na autosalonu v New Yorku. Novinka je určena pouze pro americký trh a je nabízena se dvěma velkoobjemovými motory. Cena základního modelu jen nepatrně přesahuje 900 tisíc.
Saab 9-7X: nové SUV, bohužel jen pro Ameriku

Vzhled novinky jde jde ruku v ruce současným saabovským modelů, 9-7X si zkrátka nemůžete s ničím splést. Trojdílná mřížka chladiče a agresivní světlomety dávají saabu nezaměnitelný design. Velmi výrazným a klasickým prvkem je zakřivení D-sloupku, v němž poznáváme modely 9-2X nebo 9-5 SportCombi. Zadní světlomety mají častečné čiré překrytí z polykarbonátu. Celkově působí design 9-7X svěže a moderně. Novinka je dlouhá 4 912 mm, široká 1 915 mm a vysoká 1 791 mm, rozvor dosahuje 2 870 mm.

Jako v letadle

Interiér je opět klasický, připomíná kokpit letadla, kaplička je protažena až do středové konzoly. Někomu se toto řešení může zdát zastaralé, nicméně pravdou jest, že palubka je jako celek příjemná a ergonomická. 9-7X stojí na platformě Chevroletu TrailBlazeru, Saab těží ze sounáležitosti s koncernem General Motors, kam Chevrolet také patří. Kola přední nápravy mají dvojité zavěšení s příčnými rameny, zadní náprava má pětistupňové vzduchové odpružení. Krátké převisy pak zajišťují solidní jízdní vlastnosti na silnici a dobré nájezdové úhly pro jízdu v terénu.

Pořádný objem

Pod kapotu najdou američtí zákazníci pouze dva motory, ani jeden nemá objem objem menší než čtyři litry; maloobjemové motory se v USA nenosí. Vrcholem je osmiválec 5.3 l V8 s výkonem 224 kW (305 k) a maximálním točivým momentem 447 Nm/4 000 ot. S tímto motorem saab zrychlí na stovku za 7,8 s, maximálka činí 191 km/h; zde totiž zasáhne elektronický omezovač. Druhým motorem je řadový šestiválec 4.2 l s výkonem 205 kW (278 k) a maximálním točivým momentem 372 Nm/3 600 ot. Maximálka je opět 191 km/h, na stovku zrychlíte za 8,9 s. Nádrž má dostatečný objem 84 l.

Síla obou agregátů se přenáší na všechna 18" kola z lehkých slitin (255/55 R18) pomocí čtyřstupňového automatu. Rozjetého mastodonta pak zpomalí 325mm kotouče, v případě nutnosti zasáhne sériové ABS. Bezpečností vybavu doplňují přední, boční a hlavové airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a upozornění na jejich nezapnutí. Zavazadlový prostor má obří rozměry, pojme 1 161 l nákladu, po sklopení zadních sedaček se zvětší na 2 268 l; sedačky jsou dělené v poměru 40:60. Přední sedadla mají elektrické ovládání a vyhřívání.

Od 915 tisíc

V základní výbavě Linear stojí novinka s řadovým šestiválcem jen 38 990 dolarů, což je po přepočtu cca 915 tisíc korun. Dražší model Arc se nabízí s osmiválcovým motorem stojí 40 990 dolarů. To je po přepočtu cca 965 tisíc korun. Škoda jen, že Saab nebude prodávat 9-7X také v Evropě; důvody jsou celkem prosté, adaptace na evropský trh by byla příliš drahá a nevyplatila by se. Musel by se např. přidat slabší benzínový motor a rovněž nafťák; bez toho by prodeje byly poněkud chabé. Evropa se bude muset spokojit s menším SUV, které bude mít délku okolo 4,4 m a bude postaveno na základu studie Chevrolet S3X.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků