Saab 9-5: vlajková loď je venku, oficiálně

Nová vlajková loď švédského Saabu, typ 9-5 pro modelový rok 2010, je na světě. Podívejte se s námi na tovární studiové snímky.

Ať se to komukoli líbí nebo ne, Saab stále zůstává klenotem světového automobilového průmyslu. V posledních letech jeho pověst pošramotily snad až příliš racionální technologické snoubení s tuctovými produkty Opelu a v poslední době též finanční krize, do níž automobilku ve značné míře stáhnul právě mateřský koncern General Motors. Nyní se však poměry u Saabu začínají vyjasňovat a švédskému výrobci, jenž od počátků své produkce staví na inspiraci v aviatice, možná svítají nové zítřky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9000, 1992 / Saab 9-5, 1997 / Saab 9-5, 2006

Severská izolace nemusí být nevýhodou. Švédové mají vzhledem k omezenému počtu automobilů, které kdy produkovali a produkují, možná na první pohled nenápadnou, ale velmi výraznou zásluhu na technologických vylepšováních vozů.

Také Saab v minulosti spolehlivě plnil roli technického průkopníka, jímž se stal třeba zavedením stěračů na světlech (jež vývoj osvětlovací techniky nakonec pohřbil) či rozšířením přeplňovaných či šestnáctiventilových zážehových motorů. Nyní se konečně potvrdilo, že vlajková loď Saabu, opět s názvem 9-5, debutuje letos ve Frankfurtu. Jak jsme vás informovali na tomto místě, výroba stávající generace, jež na silnice vpadla již v roce 1997, na podzim končí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Před několika dny jsme vám nabídli první snímky zřejmě skutečného vozu, na tomto místě si můžete prohlédnout nejen tyto obrázky, ale také seznam článků, v nichž jsme dosud o této významné novince psali. Saab 9-5 se původně měl představit již vloni, ale debut byl nakonec odsunut zejména vzhledem k finanční náročnosti spojené s prezentací faceliftované řady 9-3.

Podle nových snímků je jasné, že se Saab u své řady 9-5 drží svých specifických prvků, ale zpracoval je do moderního a elegantního celku. Novinka stane na globální podlahové plošině GM Epsilon II s předním pohonem, kterou se vyznačuje také Opel Insignia. Rozvor náprav poskočí na 2 840 mm, což je o plných 140 mm více než u dosavadního modelu, celková délka vozu pak dokonce přesáhne hranici 5 m.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se budou starat převážně čtyřválcové vznětové a zážehové motory včetně přeplňovaného dvoulitru s výkonem 210 koní (157 kW), samozřejmostí bude možnost spalovat různá biopaliva, s nimiž mají ve Švédsku bohaté zkušenosti. Spekuluje se o provedení s hybridním pohonem, takřka s jistotou však můžeme uvést, že lze čekat i vrcholné provedení s trvalým pohonem všech kol a šestiválcovým motorem 3,6 V6/261 kW. Jak jsme uvedli již dříve, nový Saab se bude vyrábět v opelově továrně v Russelsheimu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-5 2010
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků