Saab 9-5: Modernější vzhled a motory

Saab 9-5 pro nový modelový rok přináší celou řadu změn. Kromě upraveného vzhledu je poprvé v historii, v nabídce i vznětový šestiválec.
Saab 9-5: Modernější vzhled a motory

Design

Při pohledu na karoserii shledáme, že hlavní linie zůstávají již po mnoho let nezměněny. Hlavní změnou je sportovnější vzhled přední části 9-5. Snaha upravit design do celkové sportovní koncepce je pochopitelná, protože v tomto duchu je 9-5 vybavena i motory.

Přední nárazník vyčnívá o 20 mm více než tomu bylo u předchozí verze, mřížka chladiče má nové zapracované chromování okrajů otvorů. Spolu s celkově větší integrovaností nárazníků mají tyto prvky velkou zásluhu na elegantním dojmu, který při pohledu na 9-5 vzniká. Příjemným prvkem jsou i čiré krycí skla světlometů, pod nimiž mohou být dvojité xenonové výbojky.

Na zádi najdeme upravený nárazník, který plynule přechází do karoserie. Navíc je nyní vyustění výfukového systému skryto pod nárazníkem. Neplatí to však pro verzi Aero, kde je upřednostněn sportovní dojem.

Tři provedení interiéru

Výbava 9-5 se nyní označuje třemi různými stupni výbavy. Stupně výbavy nesou označení Linear, Arc a Vector. Systém je označovaný jako „tvary“ a vychází ze světa architektury. Linear se vyznačuje jednoduchostí, Arc je konvenčnější a Vector je řešený v moderním sportovně technickém stylu. V nabídce zůstává provedení Aero, ale jen ve spojení s turbomotorem 2.3.

Podvozek

Změny, které byly provedeny na podvozku, mají poskytovat sportovnější jízdu a přesnější reakce. Řízení 9-5 je totiž citlivější a přesnější. Navíc je u Saabu poprvé nabízen systém ESP. Stabilizační systém úzce spolupracuje s ABS a TCS. Dokonalá harmonie těchto systémů se významně podílí na dobrých jízdních vlastnostech za stížených podmínek.

Motory

Pod kapotou 9-5 mají svoji premiéru zejména dieselové motory. V nabídce jsou dva; čtyřválec a šestiválec.

Čtyřválec má objem 2.2 litru a jedná se modernizovanou verzi čtyřválce známého z modelu 9-3. Motor nabízí nejvyšší výkon 125 ks.

Šestiválec jsme vám již na stránkách našeho časopisu představili. Připomeňme si ve stručnosti, že se jedná o třílitrový šestiválec o výkonu 176 ks.

Změnou prošel i nejvýkonnější přeplňovaný motor o objemu 2.3 litru. Nyní nabízí maximální výkon 250 ks. K dispozici je pro verzi Aero, pokud se ho rozhodnete zkombinovat s novou pětistupňovou automatickou převodovkou vězte, že točivý moment bude mít hodnotu 350 Nm, tedy o 20 Nm více než dosud.

Inovovaný Saab 9-5 přijde na český trh v září letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků