Saab 9-5: Modernější vzhled a motory

Saab 9-5 pro nový modelový rok přináší celou řadu změn. Kromě upraveného vzhledu je poprvé v historii, v nabídce i vznětový šestiválec.
Saab 9-5: Modernější vzhled a motory

Design

Při pohledu na karoserii shledáme, že hlavní linie zůstávají již po mnoho let nezměněny. Hlavní změnou je sportovnější vzhled přední části 9-5. Snaha upravit design do celkové sportovní koncepce je pochopitelná, protože v tomto duchu je 9-5 vybavena i motory.

Přední nárazník vyčnívá o 20 mm více než tomu bylo u předchozí verze, mřížka chladiče má nové zapracované chromování okrajů otvorů. Spolu s celkově větší integrovaností nárazníků mají tyto prvky velkou zásluhu na elegantním dojmu, který při pohledu na 9-5 vzniká. Příjemným prvkem jsou i čiré krycí skla světlometů, pod nimiž mohou být dvojité xenonové výbojky.

Na zádi najdeme upravený nárazník, který plynule přechází do karoserie. Navíc je nyní vyustění výfukového systému skryto pod nárazníkem. Neplatí to však pro verzi Aero, kde je upřednostněn sportovní dojem.

Tři provedení interiéru

Výbava 9-5 se nyní označuje třemi různými stupni výbavy. Stupně výbavy nesou označení Linear, Arc a Vector. Systém je označovaný jako „tvary“ a vychází ze světa architektury. Linear se vyznačuje jednoduchostí, Arc je konvenčnější a Vector je řešený v moderním sportovně technickém stylu. V nabídce zůstává provedení Aero, ale jen ve spojení s turbomotorem 2.3.

Podvozek

Změny, které byly provedeny na podvozku, mají poskytovat sportovnější jízdu a přesnější reakce. Řízení 9-5 je totiž citlivější a přesnější. Navíc je u Saabu poprvé nabízen systém ESP. Stabilizační systém úzce spolupracuje s ABS a TCS. Dokonalá harmonie těchto systémů se významně podílí na dobrých jízdních vlastnostech za stížených podmínek.

Motory

Pod kapotou 9-5 mají svoji premiéru zejména dieselové motory. V nabídce jsou dva; čtyřválec a šestiválec.

Čtyřválec má objem 2.2 litru a jedná se modernizovanou verzi čtyřválce známého z modelu 9-3. Motor nabízí nejvyšší výkon 125 ks.

Šestiválec jsme vám již na stránkách našeho časopisu představili. Připomeňme si ve stručnosti, že se jedná o třílitrový šestiválec o výkonu 176 ks.

Změnou prošel i nejvýkonnější přeplňovaný motor o objemu 2.3 litru. Nyní nabízí maximální výkon 250 ks. K dispozici je pro verzi Aero, pokud se ho rozhodnete zkombinovat s novou pětistupňovou automatickou převodovkou vězte, že točivý moment bude mít hodnotu 350 Nm, tedy o 20 Nm více než dosud.

Inovovaný Saab 9-5 přijde na český trh v září letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků