Saab 9-5: Modernější vzhled a motory

Saab 9-5 pro nový modelový rok přináší celou řadu změn. Kromě upraveného vzhledu je poprvé v historii, v nabídce i vznětový šestiválec.
Saab 9-5: Modernější vzhled a motory

Design

Při pohledu na karoserii shledáme, že hlavní linie zůstávají již po mnoho let nezměněny. Hlavní změnou je sportovnější vzhled přední části 9-5. Snaha upravit design do celkové sportovní koncepce je pochopitelná, protože v tomto duchu je 9-5 vybavena i motory.

Přední nárazník vyčnívá o 20 mm více než tomu bylo u předchozí verze, mřížka chladiče má nové zapracované chromování okrajů otvorů. Spolu s celkově větší integrovaností nárazníků mají tyto prvky velkou zásluhu na elegantním dojmu, který při pohledu na 9-5 vzniká. Příjemným prvkem jsou i čiré krycí skla světlometů, pod nimiž mohou být dvojité xenonové výbojky.

Na zádi najdeme upravený nárazník, který plynule přechází do karoserie. Navíc je nyní vyustění výfukového systému skryto pod nárazníkem. Neplatí to však pro verzi Aero, kde je upřednostněn sportovní dojem.

Tři provedení interiéru

Výbava 9-5 se nyní označuje třemi různými stupni výbavy. Stupně výbavy nesou označení Linear, Arc a Vector. Systém je označovaný jako „tvary“ a vychází ze světa architektury. Linear se vyznačuje jednoduchostí, Arc je konvenčnější a Vector je řešený v moderním sportovně technickém stylu. V nabídce zůstává provedení Aero, ale jen ve spojení s turbomotorem 2.3.

Podvozek

Změny, které byly provedeny na podvozku, mají poskytovat sportovnější jízdu a přesnější reakce. Řízení 9-5 je totiž citlivější a přesnější. Navíc je u Saabu poprvé nabízen systém ESP. Stabilizační systém úzce spolupracuje s ABS a TCS. Dokonalá harmonie těchto systémů se významně podílí na dobrých jízdních vlastnostech za stížených podmínek.

Motory

Pod kapotou 9-5 mají svoji premiéru zejména dieselové motory. V nabídce jsou dva; čtyřválec a šestiválec.

Čtyřválec má objem 2.2 litru a jedná se modernizovanou verzi čtyřválce známého z modelu 9-3. Motor nabízí nejvyšší výkon 125 ks.

Šestiválec jsme vám již na stránkách našeho časopisu představili. Připomeňme si ve stručnosti, že se jedná o třílitrový šestiválec o výkonu 176 ks.

Změnou prošel i nejvýkonnější přeplňovaný motor o objemu 2.3 litru. Nyní nabízí maximální výkon 250 ks. K dispozici je pro verzi Aero, pokud se ho rozhodnete zkombinovat s novou pětistupňovou automatickou převodovkou vězte, že točivý moment bude mít hodnotu 350 Nm, tedy o 20 Nm více než dosud.

Inovovaný Saab 9-5 přijde na český trh v září letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Saab 9.5 2
Rok výroby: 2006
Stav: 226 164 km
Cena: 88 000 Kč
Saab 9.3 2,2
Rok výroby: 2000
Stav: 221 586 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků