Saab 9-5: Jezdím i na naftu

Dieselové motory nejsou pro Saab nijak obvyklé. Nyní pokud máte rádi Saab a naftu, můžete si koupit auto přesně podle svých představ.
Saab 9-5: Jezdím i na naftu

Novým motorem je vidlicový šestiválcový turbodiesel o objemu tři litry. Po technické stránce u něj najdeme vše co je obvyklé u moderních vznětových motorů. Nechybí tedy vysokotlaké vstřikování paliva, přeplňování turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek nebo mezichladič stlačeného vzduchu.

Motor má výkon 170 ks při 4 400 ot./min. Stejně zajímavá je i hodnota točivého momentu. Šestiválce nabízí 350 Nm již od 1 800 ot./min., tato hodnota je srovnatelná s točivým momentem sportovních provedení 2.3 Aero.

O kvalitě zpracování motoru svědčí i ten fakt, že palivový filtr se mění až po ujetí 30 000 km a rozvodové řemeny mají garantovánu výdrž 250 000 km.

Mezi tradiční nabídku Saabu dieselové motory rozhodně nepatří. Vždyť první diesel od Saabu byl představen v roce 1998, kdy byl představen Saab 9-3 2.2 TiD a i dnes představovaná pohonná jednotka je výsledkem spolupráce Saabu a Isuzu. Saab 9-5 je proto prvním autem v koncernu GM, který nový motor využívá.

Důvod proč se Saab rozhodl prodávat i řadu 9-5 s vznětovým motorem je nasnadě. Ve třídě, do které Saab 9-5 patří se například ve Francii prodá cca 80% automobilů se vznětovým motorem (Belgie 79%, Itálie 72%). Je proto pochopitelné, že se Saab nechce vzdát těchto zákazníků.

Základní provedení Saabu 9-5 3.0 TiD je možné na českém trhu pořídit za Kč 1 279 000,-.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků