Saab 9-5: Jezdím i na naftu

Dieselové motory nejsou pro Saab nijak obvyklé. Nyní pokud máte rádi Saab a naftu, můžete si koupit auto přesně podle svých představ.
Saab 9-5: Jezdím i na naftu

Novým motorem je vidlicový šestiválcový turbodiesel o objemu tři litry. Po technické stránce u něj najdeme vše co je obvyklé u moderních vznětových motorů. Nechybí tedy vysokotlaké vstřikování paliva, přeplňování turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek nebo mezichladič stlačeného vzduchu.

Motor má výkon 170 ks při 4 400 ot./min. Stejně zajímavá je i hodnota točivého momentu. Šestiválce nabízí 350 Nm již od 1 800 ot./min., tato hodnota je srovnatelná s točivým momentem sportovních provedení 2.3 Aero.

O kvalitě zpracování motoru svědčí i ten fakt, že palivový filtr se mění až po ujetí 30 000 km a rozvodové řemeny mají garantovánu výdrž 250 000 km.

Mezi tradiční nabídku Saabu dieselové motory rozhodně nepatří. Vždyť první diesel od Saabu byl představen v roce 1998, kdy byl představen Saab 9-3 2.2 TiD a i dnes představovaná pohonná jednotka je výsledkem spolupráce Saabu a Isuzu. Saab 9-5 je proto prvním autem v koncernu GM, který nový motor využívá.

Důvod proč se Saab rozhodl prodávat i řadu 9-5 s vznětovým motorem je nasnadě. Ve třídě, do které Saab 9-5 patří se například ve Francii prodá cca 80% automobilů se vznětovým motorem (Belgie 79%, Itálie 72%). Je proto pochopitelné, že se Saab nechce vzdát těchto zákazníků.

Základní provedení Saabu 9-5 3.0 TiD je možné na českém trhu pořídit za Kč 1 279 000,-.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Saab 9.5 2
Rok výroby: 2006
Stav: 226 164 km
Cena: 88 000 Kč
Saab 9.3 2,2
Rok výroby: 2000
Stav: 221 586 km
Cena: 60 000 Kč
Isuzu D-Max 2,5
Rok výroby: 2013
Stav: 129 720 km
Cena: 450 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků