Saab 9-5: Jezdím i na naftu

Dieselové motory nejsou pro Saab nijak obvyklé. Nyní pokud máte rádi Saab a naftu, můžete si koupit auto přesně podle svých představ.
Saab 9-5: Jezdím i na naftu

Novým motorem je vidlicový šestiválcový turbodiesel o objemu tři litry. Po technické stránce u něj najdeme vše co je obvyklé u moderních vznětových motorů. Nechybí tedy vysokotlaké vstřikování paliva, přeplňování turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek nebo mezichladič stlačeného vzduchu.

Motor má výkon 170 ks při 4 400 ot./min. Stejně zajímavá je i hodnota točivého momentu. Šestiválce nabízí 350 Nm již od 1 800 ot./min., tato hodnota je srovnatelná s točivým momentem sportovních provedení 2.3 Aero.

O kvalitě zpracování motoru svědčí i ten fakt, že palivový filtr se mění až po ujetí 30 000 km a rozvodové řemeny mají garantovánu výdrž 250 000 km.

Mezi tradiční nabídku Saabu dieselové motory rozhodně nepatří. Vždyť první diesel od Saabu byl představen v roce 1998, kdy byl představen Saab 9-3 2.2 TiD a i dnes představovaná pohonná jednotka je výsledkem spolupráce Saabu a Isuzu. Saab 9-5 je proto prvním autem v koncernu GM, který nový motor využívá.

Důvod proč se Saab rozhodl prodávat i řadu 9-5 s vznětovým motorem je nasnadě. Ve třídě, do které Saab 9-5 patří se například ve Francii prodá cca 80% automobilů se vznětovým motorem (Belgie 79%, Itálie 72%). Je proto pochopitelné, že se Saab nechce vzdát těchto zákazníků.

Základní provedení Saabu 9-5 3.0 TiD je možné na českém trhu pořídit za Kč 1 279 000,-.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků