Saab 9-5: Jezdím i na naftu

Dieselové motory nejsou pro Saab nijak obvyklé. Nyní pokud máte rádi Saab a naftu, můžete si koupit auto přesně podle svých představ.
Saab 9-5: Jezdím i na naftu

Novým motorem je vidlicový šestiválcový turbodiesel o objemu tři litry. Po technické stránce u něj najdeme vše co je obvyklé u moderních vznětových motorů. Nechybí tedy vysokotlaké vstřikování paliva, přeplňování turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek nebo mezichladič stlačeného vzduchu.

Motor má výkon 170 ks při 4 400 ot./min. Stejně zajímavá je i hodnota točivého momentu. Šestiválce nabízí 350 Nm již od 1 800 ot./min., tato hodnota je srovnatelná s točivým momentem sportovních provedení 2.3 Aero.

O kvalitě zpracování motoru svědčí i ten fakt, že palivový filtr se mění až po ujetí 30 000 km a rozvodové řemeny mají garantovánu výdrž 250 000 km.

Mezi tradiční nabídku Saabu dieselové motory rozhodně nepatří. Vždyť první diesel od Saabu byl představen v roce 1998, kdy byl představen Saab 9-3 2.2 TiD a i dnes představovaná pohonná jednotka je výsledkem spolupráce Saabu a Isuzu. Saab 9-5 je proto prvním autem v koncernu GM, který nový motor využívá.

Důvod proč se Saab rozhodl prodávat i řadu 9-5 s vznětovým motorem je nasnadě. Ve třídě, do které Saab 9-5 patří se například ve Francii prodá cca 80% automobilů se vznětovým motorem (Belgie 79%, Itálie 72%). Je proto pochopitelné, že se Saab nechce vzdát těchto zákazníků.

Základní provedení Saabu 9-5 3.0 TiD je možné na českém trhu pořídit za Kč 1 279 000,-.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků