Saab 9-5 Griffin: inovovaný klasik s 260 koňmi pod kapotou

Saab 9-5 si svou základní podobu drží už něco přes 11 let i přesto se ale jeho nová generace nějak ne ne chystat. Saab pouze vyměnil některé stylingové prvky, aby bylo vidět, že alespoň trochu kráčí s dobou. Automobilka, která to po ekonomické stránce teď nemá vůbec snadné, se nyní tento model rozhodla zviditelnit novou edicí Griffin, která podtrhuje sportovní charakter 9-5.

Pod kapotou najdeme mírně upravený 2,3 litrový čtyřválec disponující výkonem 191kW/260 koní, který může být na kola přenášen buď pětistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou se stejným počtem rychlostních stupňů. Více změn ovšem najdeme při pohledu zvenku. 17-ti palcová pětipaprsková kola dodávají celému vozu neotřelý charakter, který je pak podtržen decentním spoilerem na zádi a matnými doplňky na přední masce. U verze kombi se potkáme se slušivým střešním spoilerem. Nechybí samozřejmě originální označení verze.
Aby toho nebylo málo, Saab doplňky nešetřil ani v interiéru, kde najdeme lesklé černé lišty, kožené čalounění zdobeno švy a elegantní koberečky. Saab 9-5 Griffin se nenechá zahanbit ani svou výbavou. V té najdeme třeba xenony, parkovací asistent, nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Tato specialitka se veřejnosti představí již příští měsíc v Detroitu, přičemž krátce poté se objeví i ve vybraných showroomech. Cena sedanu se přitom v domácím Švédsku vyšplhala na 42 775 dolarů (805 000 Kč), kombi vás pak vyjde na 44 045 dolarů (830 000 Kč).
Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-5 Griffin
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků