Saab 9-5 Griffin: inovovaný klasik s 260 koňmi pod kapotou

Saab 9-5 si svou základní podobu drží už něco přes 11 let i přesto se ale jeho nová generace nějak ne ne chystat. Saab pouze vyměnil některé stylingové prvky, aby bylo vidět, že alespoň trochu kráčí s dobou. Automobilka, která to po ekonomické stránce teď nemá vůbec snadné, se nyní tento model rozhodla zviditelnit novou edicí Griffin, která podtrhuje sportovní charakter 9-5.

Pod kapotou najdeme mírně upravený 2,3 litrový čtyřválec disponující výkonem 191kW/260 koní, který může být na kola přenášen buď pětistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou se stejným počtem rychlostních stupňů. Více změn ovšem najdeme při pohledu zvenku. 17-ti palcová pětipaprsková kola dodávají celému vozu neotřelý charakter, který je pak podtržen decentním spoilerem na zádi a matnými doplňky na přední masce. U verze kombi se potkáme se slušivým střešním spoilerem. Nechybí samozřejmě originální označení verze.
Aby toho nebylo málo, Saab doplňky nešetřil ani v interiéru, kde najdeme lesklé černé lišty, kožené čalounění zdobeno švy a elegantní koberečky. Saab 9-5 Griffin se nenechá zahanbit ani svou výbavou. V té najdeme třeba xenony, parkovací asistent, nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Tato specialitka se veřejnosti představí již příští měsíc v Detroitu, přičemž krátce poté se objeví i ve vybraných showroomech. Cena sedanu se přitom v domácím Švédsku vyšplhala na 42 775 dolarů (805 000 Kč), kombi vás pak vyjde na 44 045 dolarů (830 000 Kč).
Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-5 Griffin
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků