Saab 9-5 BioPower 100: tři sta zelených koní

Kdokoli chce dnes uspět ve Skandinávských zemích a také v Jižní Americe, musí nabídnout vůz, který umožňuje spalovat směs benzínu a ethanolu v klasickém poměru 15:85, neboli E85. Ovšem požadavky na nízké emise nutí automobilky jít ještě dále a ty tak připravují pomalu modely, které si pohodlně vystačí pouze s čistým lihem.

A právě od schopnosti spalovat čistý, tedy 100procentní ethanol vzniklo i označení tohoto vozu. Ethanol však má, mimo nízké emise, ještě další „vedlejší produkt” - zvýšený výkon u motoru

Saab 9-5 BioPower 100 je vybaven klasickým dvoulitrovým čtyřválcem s přeplňováním. Po mírné úpravě dosahuje agregát výkonu skvělých 220 kW (300 k) a točivého momentu 400 Nm.

Jak to tedy vypadá, není problém udělat výkonné a přitom ekologické auto. Jen prostě nebude spalovat klasický natural, ale „samohonku”. Pokud půjdou podobnou cestou i ostatní výrobci supersportů, jako je Ferrari, Porsche, Lamborghini atd. nemusíme se bát, že v budoucnu nebudou na silnicích krásné a velmi výkonné vozy.

Klepněte pro větší obrázek
Saab BioPower 100
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků