Saab 9-5 BioPower 100: tři sta zelených koní

Kdokoli chce dnes uspět ve Skandinávských zemích a také v Jižní Americe, musí nabídnout vůz, který umožňuje spalovat směs benzínu a ethanolu v klasickém poměru 15:85, neboli E85. Ovšem požadavky na nízké emise nutí automobilky jít ještě dále a ty tak připravují pomalu modely, které si pohodlně vystačí pouze s čistým lihem.

A právě od schopnosti spalovat čistý, tedy 100procentní ethanol vzniklo i označení tohoto vozu. Ethanol však má, mimo nízké emise, ještě další „vedlejší produkt” - zvýšený výkon u motoru

Saab 9-5 BioPower 100 je vybaven klasickým dvoulitrovým čtyřválcem s přeplňováním. Po mírné úpravě dosahuje agregát výkonu skvělých 220 kW (300 k) a točivého momentu 400 Nm.

Jak to tedy vypadá, není problém udělat výkonné a přitom ekologické auto. Jen prostě nebude spalovat klasický natural, ale „samohonku”. Pokud půjdou podobnou cestou i ostatní výrobci supersportů, jako je Ferrari, Porsche, Lamborghini atd. nemusíme se bát, že v budoucnu nebudou na silnicích krásné a velmi výkonné vozy.

Klepněte pro větší obrázek
Saab BioPower 100
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 33 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků