Saab 9-5 BioPower 100: tři sta zelených koní

Kdokoli chce dnes uspět ve Skandinávských zemích a také v Jižní Americe, musí nabídnout vůz, který umožňuje spalovat směs benzínu a ethanolu v klasickém poměru 15:85, neboli E85. Ovšem požadavky na nízké emise nutí automobilky jít ještě dále a ty tak připravují pomalu modely, které si pohodlně vystačí pouze s čistým lihem.

A právě od schopnosti spalovat čistý, tedy 100procentní ethanol vzniklo i označení tohoto vozu. Ethanol však má, mimo nízké emise, ještě další „vedlejší produkt” - zvýšený výkon u motoru

Saab 9-5 BioPower 100 je vybaven klasickým dvoulitrovým čtyřválcem s přeplňováním. Po mírné úpravě dosahuje agregát výkonu skvělých 220 kW (300 k) a točivého momentu 400 Nm.

Jak to tedy vypadá, není problém udělat výkonné a přitom ekologické auto. Jen prostě nebude spalovat klasický natural, ale „samohonku”. Pokud půjdou podobnou cestou i ostatní výrobci supersportů, jako je Ferrari, Porsche, Lamborghini atd. nemusíme se bát, že v budoucnu nebudou na silnicích krásné a velmi výkonné vozy.

Klepněte pro větší obrázek
Saab BioPower 100
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků