Saab 9-5 BioPower 100: tři sta zelených koní

Kdokoli chce dnes uspět ve Skandinávských zemích a také v Jižní Americe, musí nabídnout vůz, který umožňuje spalovat směs benzínu a ethanolu v klasickém poměru 15:85, neboli E85. Ovšem požadavky na nízké emise nutí automobilky jít ještě dále a ty tak připravují pomalu modely, které si pohodlně vystačí pouze s čistým lihem.

A právě od schopnosti spalovat čistý, tedy 100procentní ethanol vzniklo i označení tohoto vozu. Ethanol však má, mimo nízké emise, ještě další „vedlejší produkt” - zvýšený výkon u motoru

Saab 9-5 BioPower 100 je vybaven klasickým dvoulitrovým čtyřválcem s přeplňováním. Po mírné úpravě dosahuje agregát výkonu skvělých 220 kW (300 k) a točivého momentu 400 Nm.

Jak to tedy vypadá, není problém udělat výkonné a přitom ekologické auto. Jen prostě nebude spalovat klasický natural, ale „samohonku”. Pokud půjdou podobnou cestou i ostatní výrobci supersportů, jako je Ferrari, Porsche, Lamborghini atd. nemusíme se bát, že v budoucnu nebudou na silnicích krásné a velmi výkonné vozy.

Klepněte pro větší obrázek
Saab BioPower 100
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků