Saab 9-5 BioPower 100: tři sta zelených koní

Kdokoli chce dnes uspět ve Skandinávských zemích a také v Jižní Americe, musí nabídnout vůz, který umožňuje spalovat směs benzínu a ethanolu v klasickém poměru 15:85, neboli E85. Ovšem požadavky na nízké emise nutí automobilky jít ještě dále a ty tak připravují pomalu modely, které si pohodlně vystačí pouze s čistým lihem.

A právě od schopnosti spalovat čistý, tedy 100procentní ethanol vzniklo i označení tohoto vozu. Ethanol však má, mimo nízké emise, ještě další „vedlejší produkt” - zvýšený výkon u motoru

Saab 9-5 BioPower 100 je vybaven klasickým dvoulitrovým čtyřválcem s přeplňováním. Po mírné úpravě dosahuje agregát výkonu skvělých 220 kW (300 k) a točivého momentu 400 Nm.

Jak to tedy vypadá, není problém udělat výkonné a přitom ekologické auto. Jen prostě nebude spalovat klasický natural, ale „samohonku”. Pokud půjdou podobnou cestou i ostatní výrobci supersportů, jako je Ferrari, Porsche, Lamborghini atd. nemusíme se bát, že v budoucnu nebudou na silnicích krásné a velmi výkonné vozy.

Klepněte pro větší obrázek
Saab BioPower 100
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků