Saab 9-5 2011 s novými motory a verzemi

Saab 9-5 2011 s novými motory a verzemi

Ačkoli se zcela nový Saab 9-5 sotva začal vyrábět, automobilka Saab již přispěchala s prvními modifikacemi pro modelový rok 2011, které se týkají především rozšíření dosud nabízených provedení. Těšit se můžeme na zážehové motory 1,6i Turbo a A2,0i Turbo BioPower a diesel 2,0 TTiD. Posledně zmiňovaná jednotka je naladěna na 190 koní (140 kW) a točivý moment činí 400 Nm při 1 750 ot./min. a v dějinách Saabu vůbec poprvé bude moci být tento diesel objednán i pohonem všech kol XWD. Saab slibuje zrychlení z klidu na 100 km/h pod 8 s a kombinovanou spotřebu 6,0 l/100 km.

Zážehová „šestnáctistovka“ dává díky přeplňování výkon 180 koní (132 kW) a 230 Nm točivého momentu dostupných od 2 200 do 5 500 ot./min. a spotřebuje v průměru 7,8 l/100 km. A konečně dvoulitr BioPower. Ten je schopen spalovat palivo E85 s podílem až 85 % bioetanolu a bez ohledu na mísicí poměr vykazuje za všech okolností výkon 220 koní (162 kW) a točivý moment 350 Nm. Také tento motor může být na přání kombinován s trvalým pohonem všech kol XWD.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-5 2011
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků