jako velkej fanda Saabu tleskám tomu jak se nám pánové zvedají, Saab dokázal i pod tragickým vedením GM dělat slušný auta (umí lepší, ale byly slušný :) )...a teď pod soukromým vedením to začíná vypadat jen dobře...co se týče těch motorů, výrobcem toho 2.0T je skutečně Saab, opel ho bral od nich, a diesel fiatu je velmi dobrej motor takže tam bych strach neměl
Pořád mi na SAABu chybá jedna podstatná věc a tou je ta přidaná hodnota, která by opodstatnila jeho poněku vyšší cenu.
Saab byl a vždycky bude hodně specifickou automobilkou se svým designem a svým spektrem zákazníku kteří nechtějí "německý uniformy"...pokud vím tak jejich ambicí není velkoobjemový prodej a co se týče těch finančních problémů, tak (aspoň podle toho co vím) byl problém spíš na straně managementu GM než automobilky samotný
Neřekl bych, že by neměli ambice prodávat slušný objem. Protože pokud nepřelezou produkcí minimálně 300 tis. (možná spíše více) jednotek ročně, tak budou neustále ve ztrátě. A každý ví, kam to pak směřuje.
Přidanou hodnotou je stějně jako u Volva bezpečnost a k tomu ještě specifický design.
Neřekl bych, že by v této třídě existovaly vůbec nějaké nebezpečné vozy. Design není přidaná hodnota, ale čistě subjektivní věc. Ano, fandové ho ocení, ale SAAB musí hledat zákazníky hlavně jinde, a pro ostatní není jeho design vůbec žádnou devizou, spíše bych řekl, že překážkou.
Nebezpečné vozy už nejsou (alespoň než na náš trh dorazí levní číňani), nicméně rozdíly stále existují. Koukni se třeba na 3 roky starý test aktivních opěrek hlavy (což je patent Saabu) německého ADACu kde dopadli nejlépe práve Saab a Volvo a vyloženým propadákem bylo BMW řady 5 a VW Fox.www.auto.cz ...
"kdo chce psa bít.." ano, můžeme najít dílčí rozdíly, ale jako celek jsou auta v rámci segemntů +- stejně bezpečná. Problém těchto testů je také v tom, že ADAC je např. totálně nedůvěryhodný zdroj informací (viz. prolhané kauzy Dacie, Landiwingu apod....) a také v metodice měření. Víte je zajímavé, že pokud se podíváme na testy dělané např. v EU nebo USA tak výsledky jsou často naprosto rozdílné. Nejtypičtější případ je např. Chevrolet Aveo. V EU naprostý propadák a v USA plný počet. Zásadní rozdíly jsou i u Focuse, Civicu apod. a tak je otázkou, jaký test vlastně brát vážně, když v jednom je daný vůz vítěz a v druhém poražený.Tudíž zde máme test ADACu, který je sám o sobě nedůvěryhodný, když byl několikrát usvědčen ze záměrného lhaní a poškozování určitých automobilek. Máme zde různé asociace a různé výsledky, často protichůdné. A teď - čemu věřit? všemu? ničemu? zřejmě je to o tom, že kdo chce, tak si najde ten výsledek, co se mu v jeho pohledu hodí a na tom on staví. příznivce si najde pozitivní výsledky, odpůrce negativní...
Ale vždyť to jsem přece napsal, tedy že nebezpečná auta už nejsou a že rozdíly jsou jen v detailech a jako příklad jsem uvedl aktivní opěrky hlavy. Jinak co se výsledků ADACu týče (test opěrek hlavy), tak korespondují s výsledky britského Thatcham, který je taky provádí. Tady je, ikdyž o něco starší, výsledek Thatchcamu:www.auto.cz ... Výrobci si z toho vzali ponaučení a když se koukneš na výsledky BMW v roce 2010 (Thatcham), tak s výjimkou BMW řady 5 jsou na tom dnes už výborně.
taky to nějak nechápu a asi i velká spousta potencionálních zákazníků, proto jsou v těch sra... v kterých jsou :-D
Tymto sa Saab vracia na scenu !
no jelikoz je to zase jenom rebrendovany model, tak nevim. pokud je to ale takto spravne, pak super.
no a motory na to bere Subaru od koho? je to vlastni model od A do Z, nebo jenom prebrendovana konkurence?
Motory bude brat od BMW.Konecne vyje*bu tie nepodarky od GM.Zacinam fandit Saabu
Budou brát 1.6T pro novou 9-3, v 9-4X bude zatím 1.6T od Opelu.
dizel je tiez od GM/opelu. Od fiatu su len 1.9 a 2 litre su uz opel. A 2 liter benzin je tiez GM aj ked na vyvoji sa podielal aj saab pokial sa nemylim. 2.8 je GM/holden.
Diesel je od Fiatu, koukni se na Lancii Delta. Benzínový dvoulitr je Saab, žádný Opel. Je to motor B205, který Saab používá od roku 1998. Mimo Saab jej v rámci koncernu používá i Opel, což tě asi zmátlo, ale výrobce je Saab. Tedy v Opelu je motor ze Saabu ;-)
twin turbo jsou fiat/gm
takze vlastne motor od PSA.. ok
Je to "předělaný" Cadillac SRX. Motor 1.6T je tuší od Opelu, 2.0T je vlastní, 2.8 V6 je od GM a diesel je JTD od Fiatu.
Subaru??? :-P
líbí a moc ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.