Saab 9-4X: unikly první snímky produkční verze crossoveru

22 komentářů

Frosty
29. září • 21:45

jako velkej fanda Saabu tleskám tomu jak se nám pánové zvedají, Saab dokázal i pod tragickým vedením GM dělat slušný auta (umí lepší, ale byly slušný :) )...a teď pod soukromým vedením to začíná vypadat jen dobře...co se týče těch motorů, výrobcem toho 2.0T je skutečně Saab, opel ho bral od nich, a diesel fiatu je velmi dobrej motor takže tam bych strach neměl

Toper
29. září • 17:26

Pořád mi na SAABu chybá jedna podstatná věc a tou je ta přidaná hodnota, která by opodstatnila jeho poněku vyšší cenu.

Frosty
29. září • 21:47

Saab byl a vždycky bude hodně specifickou automobilkou se svým designem a svým spektrem zákazníku kteří nechtějí "německý uniformy"...pokud vím tak jejich ambicí není velkoobjemový prodej a co se týče těch finančních problémů, tak (aspoň podle toho co vím) byl problém spíš na straně managementu GM než automobilky samotný

Toper
30. září • 9:48

Neřekl bych, že by neměli ambice prodávat slušný objem. Protože pokud nepřelezou produkcí minimálně 300 tis. (možná spíše více) jednotek ročně, tak budou neustále ve ztrátě. A každý ví, kam to pak směřuje.

kamil
29. září • 19:22

Přidanou hodnotou je stějně jako u Volva bezpečnost a k tomu ještě specifický design.

Toper
29. září • 19:26

Neřekl bych, že by v této třídě existovaly vůbec nějaké nebezpečné vozy. Design není přidaná hodnota, ale čistě subjektivní věc. Ano, fandové ho ocení, ale SAAB musí hledat zákazníky hlavně jinde, a pro ostatní není jeho design vůbec žádnou devizou, spíše bych řekl, že překážkou.

kamil
29. září • 20:50

Nebezpečné vozy už nejsou (alespoň než na náš trh dorazí levní číňani), nicméně rozdíly stále existují. Koukni se třeba na 3 roky starý test aktivních opěrek hlavy (což je patent Saabu) německého ADACu kde dopadli nejlépe práve Saab a Volvo a vyloženým propadákem bylo BMW řady 5 a VW Fox.
www.auto.cz ...

Rode
29. září • 23:24

"kdo chce psa bít.." ano, můžeme najít dílčí rozdíly, ale jako celek jsou auta v rámci segemntů +- stejně bezpečná. Problém těchto testů je také v tom, že ADAC je např. totálně nedůvěryhodný zdroj informací (viz. prolhané kauzy Dacie, Landiwingu apod....) a také v metodice měření. Víte je zajímavé, že pokud se podíváme na testy dělané např. v EU nebo USA tak výsledky jsou často naprosto rozdílné. Nejtypičtější případ je např. Chevrolet Aveo. V EU naprostý propadák a v USA plný počet. Zásadní rozdíly jsou i u Focuse, Civicu apod. a tak je otázkou, jaký test vlastně brát vážně, když v jednom je daný vůz vítěz a v druhém poražený.Tudíž zde máme test ADACu, který je sám o sobě nedůvěryhodný, když byl několikrát usvědčen ze záměrného lhaní a poškozování určitých automobilek. Máme zde různé asociace a různé výsledky, často protichůdné. A teď - čemu věřit? všemu? ničemu? zřejmě je to o tom, že kdo chce, tak si najde ten výsledek, co se mu v jeho pohledu hodí a na tom on staví. příznivce si najde pozitivní výsledky, odpůrce negativní...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
30. září • 9:15

Ale vždyť to jsem přece napsal, tedy že nebezpečná auta už nejsou a že rozdíly jsou jen v detailech a jako příklad jsem uvedl aktivní opěrky hlavy. Jinak co se výsledků ADACu týče (test opěrek hlavy), tak korespondují s výsledky britského Thatcham, který je taky provádí. Tady je, ikdyž o něco starší, výsledek Thatchcamu:
www.auto.cz ... Výrobci si z toho vzali ponaučení a když se koukneš na výsledky BMW v roce 2010 (Thatcham), tak s výjimkou BMW řady 5 jsou na tom dnes už výborně.

hombre
29. září • 17:55

taky to nějak nechápu a asi i velká spousta potencionálních zákazníků, proto jsou v těch sra... v kterých jsou :-D

Sved
29. září • 13:39

Tymto sa Saab vracia na scenu !

Rode
29. září • 14:40

no jelikoz je to zase jenom rebrendovany model, tak nevim. pokud je to ale takto spravne, pak super.

Rode
29. září • 10:27

no a motory na to bere Subaru od koho? je to vlastni model od A do Z, nebo jenom prebrendovana konkurence?

Xxx
29. září • 14:38

Motory bude brat od BMW.
Konecne vyje*bu tie nepodarky od GM.
Zacinam fandit Saabu

kamil
29. září • 15:18

Budou brát 1.6T pro novou 9-3, v 9-4X bude zatím 1.6T od Opelu.

pk
29. září • 16:26

dizel je tiez od GM/opelu. Od fiatu su len 1.9 a 2 litre su uz opel. A 2 liter benzin je tiez GM aj ked na vyvoji sa podielal aj saab pokial sa nemylim. 2.8 je GM/holden.

kamil
29. září • 19:18

Diesel je od Fiatu, koukni se na Lancii Delta. Benzínový dvoulitr je Saab, žádný Opel. Je to motor B205, který Saab používá od roku 1998. Mimo Saab jej v rámci koncernu používá i Opel, což tě asi zmátlo, ale výrobce je Saab. Tedy v Opelu je motor ze Saabu ;-)

Rode
29. září • 16:55

twin turbo jsou fiat/gm

Rode
29. září • 14:39

takze vlastne motor od PSA.. ok

kamil
29. září • 12:02

Je to "předělaný" Cadillac SRX. Motor 1.6T je tuší od Opelu, 2.0T je vlastní, 2.8 V6 je od GM a diesel je JTD od Fiatu.

tom
29. září • 11:07

Subaru??? :-P

eLzyx
29. září • 10:22

líbí a moc ;-)

Doporučujeme

Články odjinud