Saab 9-4X: švédské SUV je konečně venku

Na scéně se objevuje další z novinek Saabu, jež mají kreslit budoucnost pro znovuzrozeného Seveřana. K mání bude i u nás.

Možná se vám Saab 9-4X zdá být starým známým, neboť se již v podobě někdejšího konceptu značně blížil vozu, který by se mohl vyrábět. Navíc jsme vám před pár týdny přinesli první snímky produkční verze z jakési prezentace Saabu. Svou skutečnou premiéru ale 9-4X oslaví až příští měsíc na autosalonu v Los Angeles a my známe vše podstatné již nyní.

Konstrukce novinky pochází ještě z éry vlastnictví koncernem General Motors, takže stojí na podlahové plošině Theta a sdílí většinu nejdůležitějších dílů s vozem Cadillac SRX. A spolu s ním se také bude vyrábět v mexické továrně Ramos Arizpe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme předpokládali, sériové provedení 9-4X se na první pohled takřka neliší od dva roky staré studie 9-4X BioPower, změn doznaly jen detaily včetně předních mlhovek, tvaru zpětných zrcátek, barevného odladění zadních sdružených svítilen či menších kol. Velmi podobně lze hovořit o zpracování interiéru, kde najdeme jen odlišně tvarované výdechy ventilace a poněkud méně se blýskající dekorační obklady.

Saab se bude prodávat na obou stranách Atlantiku s dvojicí zážehových vidlicových šestiválců. Atmosféricky plněná jednotka s objemem 3,0 l disponuje přímým vstřikováním benzínu, výkonem 265 koní (195 kW) a točivým momentem 302 Nm, ten druhý má díky použití dvojitého přeplňování při objemu 2,8 l výkon 300 koní (221 kW) a točivý moment rovných 400 Nm. Oba motory mají být kombinovány s elektronicky řízenou šestistupňovou převodovkou s automatickým řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Slabší z obou jednotek může být doplněna pohonem předních kol, nebo soustavou Saab XWD trvalého náhonu kol čtyř. V prvním případě činí zrychlení z klidu na 100 km/h 7,9 a v případě druhém 8,4 s, průměrná spotřeba paliva se má pohybovat okolo 12 l/100 km. Přeplňovaný šestiválec bude kombinován výhradně s pohonem všech kol a výbavovým stupněm Aero, z klidu na 100 km/h zrychlí za 7,7 s a v průměru si řekne o nějakých 13 l/100 km. Výše uvedené hodnoty zrychlení ale berte zatím s rezervou, neboť se tyto údaje v různých zdrojích poněkud různí. Shodují se však na hranicích nejvyšší rychlosti, která je stanovena na 209 a 230 km/h. 

„9-4X významně zlepšuje atraktivitu značky Saab,“ tvrdí šéf automobilky Jan Åke Jonsson. „Umožňuje nám vstup do rychle se rozrůstajícího segmentu crossoverů a ukazuje na naše priority, mezi něž patří progresivní skandinávský design a sportovní a spolehlivé jízdní vlastnosti. 9-4X je vzrušujícím celkem a věříme tomu, že se zalíbí nejen stávajícím milovníkům vozů značky Saab, ale též novým zákazníkům.“

V Severní Americe se Saab 9-4X objeví již v květnu příštího roku. V Evropě si na něj počkáme až do konce léta, ale víme jistě, že k mání bude i u nás.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-4X
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků