Saab 9-4X dieselový motor nedostane

A to je těžká rána pro evropské zákazníky. Nový crossover Saab 9-4X, jenž byl minulý týden poprvé veřejně představen americkému publiku na autosalonu v Los Angeles, totiž zatím dostane pouze zážehové jednotky 3,0i o výkonu 269 koní (198 kW) a 2,8T naladěnou na 304 koně (224 kW), přičemž v Evropě se objeví během příštího léta, a sice pouze s motorem zmíněným na druhém místě. Diesel se v nabídce neobjeví.

Jan Ake Jonsson, jeden z šéfů Saabu, navíc potvrdil, že dieselová verze Saabu 9-4X zřejmě nebude nabízena ani v budoucnosti. Během svého rozhovoru pro britský magazín Autocar totiž připustil, že Saab zatím nemá k dispozici žádný kvalitní diesel, takže lze s ohledem na dobu potřebnou k testování nového motoru v konfrontaci s životním cyklem automobilového modelu v rámci pěti až šesti let s úspěchem pochybovat, že by implementaci vznětového motoru do nového modelu 9-4X Saab vůbec stihnul. Jonsson zároveň přislíbil, že již na počátku příštího roku Saab se zážehovými motory nabídne na čínském a ruském trhu, což potenciální nedůvěru Evropanů ke „žravým“ zážehovým motorem zřejmě v očích švédské automobilky dosyta vynahradí…

Saab 94X ofic 14.JPG Saab 94X ofic 11.JPG Saab 94X ofic 02.JPG
Saab 9-4X

 

Saab

Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.

Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.

Doporučujeme

Články odjinud