Saab 9-3X: konkurent Audi Allroad odhalen

Automobilka Saab zveřejnila tři týdny před oficiálním debutem první fotografie a informace o svém novém, odolnějším kombi. (+video)

Letošní autosalon v Ženevě se nezadržitelně blíží a to je jasné znamení pro automobilky, aby začaly odhalovat svá esa, která si pro tuto událost připravily. A ačkoli vás o ženevských novinkách informujeme průběžně a každý den, stále je to jen zlomek toho, co nás v ženevském výstavišti bude čekat počátkem března. Svou nejvýznamnější novinku odhalila automobilka Saab, stejně jako většina konkurentů, s celkem slušným předstihem, a tak si tři týdny před oficiální premiérou můžeme prohlédnout nové kombi, které se hrdě pustí do konkurenčního boje s ještě nepředstavenou Audi A4 Allroad a Volvem XC70.

Jak už je jasné z názvu, novinka konstrukčně vychází z prodlouženého modelu 9-3, přičemž jeho vyšší světlá výška a ochranné prvky vyjádřeny písmenem X. Vůz se však může pochlubit i řadou dalších prvků. Ke zmiňované vyšší světlé výšce nám zbývá dodat, že oproti standardnímu kombi se při verzi s pohonem všech čtyř kol zvýšil vůz o 35 mm a při dieselové verzi s poháněnou přední nápravou o 20 mm. Pohon všech čtyř kol je zabezpečen systémem Cross Wheel Drive spolupracujícím s elektronickou spojkou Haldex čtvrté generace, který umožňuje nejvhodnější přerozdělení točivého momentu mezi jednotlivé nápravy podle aktuálních podmínek. K dispozici je za příplatek i diferenciál se zvýšenou svorností. Pojďme se ale podívat, co nadělila automobilka tomuto vozu pod kapotu.
Hned na úvod je nutno přiznat, že nabídka motorů není nijak závratná a překvapivá, ovšem na druhé straně ji můžeme označit za dostačující. Základem u verzí s pohonem všech čtyř kol je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 154 kW, který je navíc schopen spotřebovávat i ekologické palivo E85, rozšířeno zejména ve Skandinávii. Verzi vybavenou dvoulitrem je možné objednat se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou, přičemž verzi BioPower pouze s převodovkou manuální. Tento agregát pak bohatě postačí na to, aby vůz zrychloval z nuly na stovku za 8,3 vteřiny a dosáhnul maximální rychlosti 230 km/h.
Vyznavači vznětových agregátů se budou muset uspokojit s pohonem předních kol, jímž pohyb dodává 1,9 litrový čtyřválec TTiD s výkonem 132 kW.
Saab 9-3X se od svého standardního provedení liší zvenčí hned na první pohled a tak si tyto změny nemusíme nějak rozsáhleji opisovat, avšak za pozornost jistě stojí 17-ti palcová kola dodávaná již v základu. Závěrem si pozornost zaslouží ještě zavazadelník nabízející objem 477 litrů při standardní konfiguraci, po sklopení zadních sedadel se tento prostor rozšíří až na 1 331 litrů. Ceny ani jednotlivé stupně výbav prozatím nejsou k dispozici.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Saab 9-3X
 
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků