Saab 9-3X: konkurent Audi Allroad odhalen

Automobilka Saab zveřejnila tři týdny před oficiálním debutem první fotografie a informace o svém novém, odolnějším kombi. (+video)

Letošní autosalon v Ženevě se nezadržitelně blíží a to je jasné znamení pro automobilky, aby začaly odhalovat svá esa, která si pro tuto událost připravily. A ačkoli vás o ženevských novinkách informujeme průběžně a každý den, stále je to jen zlomek toho, co nás v ženevském výstavišti bude čekat počátkem března. Svou nejvýznamnější novinku odhalila automobilka Saab, stejně jako většina konkurentů, s celkem slušným předstihem, a tak si tři týdny před oficiální premiérou můžeme prohlédnout nové kombi, které se hrdě pustí do konkurenčního boje s ještě nepředstavenou Audi A4 Allroad a Volvem XC70.

Jak už je jasné z názvu, novinka konstrukčně vychází z prodlouženého modelu 9-3, přičemž jeho vyšší světlá výška a ochranné prvky vyjádřeny písmenem X. Vůz se však může pochlubit i řadou dalších prvků. Ke zmiňované vyšší světlé výšce nám zbývá dodat, že oproti standardnímu kombi se při verzi s pohonem všech čtyř kol zvýšil vůz o 35 mm a při dieselové verzi s poháněnou přední nápravou o 20 mm. Pohon všech čtyř kol je zabezpečen systémem Cross Wheel Drive spolupracujícím s elektronickou spojkou Haldex čtvrté generace, který umožňuje nejvhodnější přerozdělení točivého momentu mezi jednotlivé nápravy podle aktuálních podmínek. K dispozici je za příplatek i diferenciál se zvýšenou svorností. Pojďme se ale podívat, co nadělila automobilka tomuto vozu pod kapotu.
Hned na úvod je nutno přiznat, že nabídka motorů není nijak závratná a překvapivá, ovšem na druhé straně ji můžeme označit za dostačující. Základem u verzí s pohonem všech čtyř kol je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 154 kW, který je navíc schopen spotřebovávat i ekologické palivo E85, rozšířeno zejména ve Skandinávii. Verzi vybavenou dvoulitrem je možné objednat se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou, přičemž verzi BioPower pouze s převodovkou manuální. Tento agregát pak bohatě postačí na to, aby vůz zrychloval z nuly na stovku za 8,3 vteřiny a dosáhnul maximální rychlosti 230 km/h.
Vyznavači vznětových agregátů se budou muset uspokojit s pohonem předních kol, jímž pohyb dodává 1,9 litrový čtyřválec TTiD s výkonem 132 kW.
Saab 9-3X se od svého standardního provedení liší zvenčí hned na první pohled a tak si tyto změny nemusíme nějak rozsáhleji opisovat, avšak za pozornost jistě stojí 17-ti palcová kola dodávaná již v základu. Závěrem si pozornost zaslouží ještě zavazadelník nabízející objem 477 litrů při standardní konfiguraci, po sklopení zadních sedadel se tento prostor rozšíří až na 1 331 litrů. Ceny ani jednotlivé stupně výbav prozatím nejsou k dispozici.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Saab 9-3X
 
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků