Saab 9-3 VIGGEN zvítězil v otevřené třídě

Zkušený švédský závodní jezdec Per Eklund zvítězil v otevřené třídě 78. ročníku mezinárodního závodu do vrchu Pikes Peak, který se konal 4.července ve státě Colorado v USA.
Saab 9-3 VIGGEN zvítězil v otevřené třídě
Zkušený švédský závodní jezdec Per Eklund zvítězil v otevřené třídě 78. ročníku mezinárodního závodu do vrchu Pikes Peak, který se konal 4.července ve státě Colorado v USA. S upraveným vozem Saab 9-3 Viggen vytvořil nový traťový rekord v otevřené třídě.

19,2 km dlouhá závodní trať se zpevněným i šotolinovým povrchem, vedoucí na vrchol hory Pikes Peak, má start ve výšce 2865 m a končí ve výšce 4300 m. Tento závod, známý jako "Závod do mraků", je druhým nejstarším závodem v USA (po 500 mil Indianapolis) a podél jeho trati se 156 zatáčkami nejsou žádná svodidla. Firma SAAB a závodní jezdec Per Eklund, mistr Evropy v rallyecrossu za r.1999, se spojili s ladičskou firmou Trollspeed, aby vytvořili nejsilnější vůz Saab všech dob:

9-3 Viggen s pohonem všech kol a dvoulitrovým motorem Saab Ecopower 2.0, který dává výkon 750 k při 8000 ot/min a točivý moment 700 Nm při 6500 ot/min.

Díky takto vysokému výkonu, pohonu všech kol a šestistupňové sekvenční převodovce patří zrychlení tohoto Viggenu 9-3 do kategorie automobilů F1: 0 - 100km/h za 2,3 s. Vůz je zpřevodován pro maximální rychlost 250 km/h.

Základem konstrukce tohoto automobilu je velmi pevný trubkový rám, poskytující vysokou torzní tuhost a také dobrou ochranu. Ta může být užitečná v případě nehody - závod na Pikes Peak je dosti rychlý (průměrná rychlost přes 100 km/h) a trať zcela postrádá bezpečnostní svodidla. "Když dostanete větší smyk," poznamenává Eklund, "aspoň nepřekážíte těm, co jedou za vámi." Per Eklund dosáhl svého skvělého výkonu i přesto, že na rozdíl od jiných, zejména místních jezdců, na Pikes Peaku nikdy předtím nebyl a trať si mohl před závodem pouze párkrát projet.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků