Saab 9-3 Sport Sedan: Novinka ze Švédska

První Saab v kategorii kompaktních sportovních sedanů je prvním krokem v dosud nejrozsáhlejším programu vývoje v historii Saabu. Předznamenává příchod zcela nových automobilů, z nichž každý se bude soustřeďovat na specifické požadavky různých skupin zákazníků.
Saab 9-3 Sport Sedan: Novinka ze Švédska

Jako první reprezentant Saabu, ucházející se o úspěch v tržním segmentu luxusních, kompaktních sportovních sedanů, se představuje nový model 9-3. Silueta připomínající coupé, s výrazným sklonem předního a zadního skla a krátkým přesahem přídě i zádě vozu, vyjadřuje dynamický, sportovní charakter, který je dále posilován příklonem kol.

Karoserie

Celkový design je takový, že vzbuzuje dojem pohybu, i když vůz stojí na místě. Tvar oken a klínovitý profil spolu s integrovanými světlomety a mřížkou chladiče dodávají vozu charakteristickou identitu značky Saab, a to  zejména v souvislosti s tím, že součinitel odporu vzduchu je 0,28.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve srovnání se svým předchůdcem nabízí nový 9-3 pohodlí většího prostoru, zvláště pro cestující na zadních sedadlech, a to při stejné celkové délce. Šířka vozu vpředu i vzadu je zvětšena o 55 mm a rozvor je větší o 71 mm.

Motory

Nový model nabízí k výběru tři nové, celohliníkové, přeplňované zážehové motory o shodném objemu dvou litrů, ale se třemi výkonovými charakteristikami. První má výkon 110 kW/150 ks, druhý 129 kW/175 ks a třetí nejvýkonnější nabízí 155 kW/210 ks. Pro příznivce vznětových motorů je připraven čtyřválcový turbodiesel o objemu 2.2 litru a výkonu 92 kW/125 ks.

Výkon motorů je přenášen na přední poháněná kola prostřednictvím jedné ze tří převodovek, které jsou v nabídce. Standardně je dodávána převodovka pětistupňová a na přání je možné získat manuální šestistupňovou převodovku nebo pětistupňovou automatickou převodovku s možností manuální volby. K této je možné, opět za příplatek, získat ovládání na volantu.

Interiér a vybavení

Stupně výbavy jsou převzaty z většího modelu 9-5, což znamená, že u 9-3 Sport Sedan rozlišujeme výbavy „Linear“, „Arc“, „Vector“ a „Aero“. První nabízí nenápadný interiér s textilním čalouněním a antracitovým obložením. Druhá nabízí 16“ litá kola a interiér s koženým čalouněním a obložením z topolového dřeva a „Vector“ má 17-palcová litá kola a sportovní interiér s kombinovaným čalouněním kůže/textil a s obklady z matného chromu. Na samém vrcholu stojí provedení „Aero“, nabízející snížený, sportovně laděný podvozek a pro zvýšení sportovního vzhledu se úpravy nevyhly ani karosérii. Pro pohon modelu Aero slouží výhradně nesilnější motor o výkonu 147 kW/210 ks.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve výbavě všech modelů najdeme také celou řadu bezpečnostních prvků. Mimo jiné vyladěný „uživatelsky přátelský“ systém jízdní stability ESP. Asistent ruční brzdy, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, systém řízení brzd při zatáčení CBC a protiprokluzový systém TCS, bezpečnostní pásy s předpínáním a omezením zátěže na všech vnějších sedadlech, kombinované s dvoufázovými předními airbagy, bočními airbagy zabudovanými v sedadlech a s postranními stropními airbagy.

Pokud jde o ostatní prvky výbavy, tak v sériové či příplatkové výbavě najdeme všechny dnes dostupné prvky. Celá řada prvků může být navíc nastavena přesně podle přání. Příkladem jsou systém alarmu, parkovací asistent, dešťové čidlo a automatická klimatizace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V novém Saabu našla své uplatnění také technologie Bluetooth, známá například z mobilních telefonů. Pomocí této technologie je realizováno ovládání pomocí „hands-free“ náhlavní sady Bluetooth i bezdrátové vytáčené připojení do počítačových sítí pomocí kapesního počítače PDA nebo notebooku s podporou technologie Bluetooth.

Závěrem

Přesné ceny a datum uvedení na český trh zatím není známo (prodej by však měl být zahájen v září), ale je možné očekávat, že se cena nebude výrazně odlišovat od současné 9-3 či konkurentů. Saab totiž staví svůj model 9-3 Sport Sedan proti BMW řady 3, Audi A4 nebo Volvu S60.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků