Saab 9-3 ePower: první elektrošvéd se představuje

Saab již dlouhá léta boduje na poli alternativních pohonů s ethanolovými verzemi svých běžných modelů, ostatně jeden z nich jsme vám podrobně představili i v našem testu. Švédové se ale zatím ani jednou nevydali směrem, který dnes jako spásu vnímá celá řada jeho konkurentů, cestou elektrického pohonu. Tedy až do této chvíle, přivítejte nový Saab 9-3 ePower.

Vůz je postaven na bázi modelu 9-3 SportWagon a pohání jej elektromotor o výkonu 135 kW (184 koní), jehož výkon je posílán na kola přední náravy skrze jednostupňovou převodovku. Zásobárnou energie jsou akumulátory o skromné kapacitě 35,5 kWh a najdeme je pod podlahou nebo na místech, kde se jinak nachází palivová nádrž a výfuky.

S touto výbavičkou zrychlí na stovku za 9,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 150 km/h. Oba údaje jsou vzhledem k maximálnímu výkonu motoru slabší, tak tomu ale u elektromobilů bývá.

Vůz má být schopen na jedno nabití ujet až 200 km, to bude ale chtít, vzhledem k dostupné kapacitě akumulátorů, hodně lehkou nohu. Opětovné nabití z běžné 220V zásuvky zabere 3 až 6 hodin v závislosti na míře vybití, vyšší „voltáž” ale čas pochopitelně zkrátí.

Zvenčí ePower od běžné 9-3 prakticky nerozeznáte, uvnitř se prý (snímek bohužel k dispozici nemá) dočkáme jen specifického voliče převodovky (pouze možnosti P, R, N, D) a pozměněné přístrojové desky s ukazatelem stavu akumulátorů.

Saab 9-3 ePower čeká debut na pařížském autosalonu, do provozu se následně dostane 70 vozů, které budou sbírat zkušenosti v reálném provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 ePower
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků