Saab 9-3 ePower: první elektrošvéd se představuje

Saab již dlouhá léta boduje na poli alternativních pohonů s ethanolovými verzemi svých běžných modelů, ostatně jeden z nich jsme vám podrobně představili i v našem testu. Švédové se ale zatím ani jednou nevydali směrem, který dnes jako spásu vnímá celá řada jeho konkurentů, cestou elektrického pohonu. Tedy až do této chvíle, přivítejte nový Saab 9-3 ePower.

Vůz je postaven na bázi modelu 9-3 SportWagon a pohání jej elektromotor o výkonu 135 kW (184 koní), jehož výkon je posílán na kola přední náravy skrze jednostupňovou převodovku. Zásobárnou energie jsou akumulátory o skromné kapacitě 35,5 kWh a najdeme je pod podlahou nebo na místech, kde se jinak nachází palivová nádrž a výfuky.

S touto výbavičkou zrychlí na stovku za 9,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 150 km/h. Oba údaje jsou vzhledem k maximálnímu výkonu motoru slabší, tak tomu ale u elektromobilů bývá.

Vůz má být schopen na jedno nabití ujet až 200 km, to bude ale chtít, vzhledem k dostupné kapacitě akumulátorů, hodně lehkou nohu. Opětovné nabití z běžné 220V zásuvky zabere 3 až 6 hodin v závislosti na míře vybití, vyšší „voltáž” ale čas pochopitelně zkrátí.

Zvenčí ePower od běžné 9-3 prakticky nerozeznáte, uvnitř se prý (snímek bohužel k dispozici nemá) dočkáme jen specifického voliče převodovky (pouze možnosti P, R, N, D) a pozměněné přístrojové desky s ukazatelem stavu akumulátorů.

Saab 9-3 ePower čeká debut na pařížském autosalonu, do provozu se následně dostane 70 vozů, které budou sbírat zkušenosti v reálném provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 ePower
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků