Saab 9-3 Convertible Independence: první novodobá edice

Pozítří, tedy ve středu 23. února, uspořádá automobilka Saab ve svém švédském ústředí Trollhättanu oslavu „prvního výročí znovuzrození Saabu coby samostatného automobilového výrobce“. Inu, při pohledu do stávající modelové nabídky Saabu lze o nějaké „samostatnosti“ mluvit jen stěží, neboť naprostá většina řad vychází stále ještě z dědictví koncernu General Motors (9-4X například vychází z typu Cadillac SRX a dokonce se spolu s ním vyrábí v mexické továrně Ramos Arizpe; kromě toho Saab teprve nedávno podepsal dohodu o dodávkách čtyřválcových motorů z továren BMW!).

Ale buďme spravedliví, Saab totiž pod křídly dánské firmičky Spyker (jež sama mimochodem za celou dobu své existence ještě v žádném roce nevykázala zisk) skutečně vstoupil do nové etapy svého slavného života. V rámci oslavy prvního jubilea Saab pro své zákazníky připravil výroční edici odvozenou z kabrioletu Saab 9-3 a nazvanou příznačně Independence, vzniknout má v počtu 366 kusů, jeden za každý den ve vlastnictví Saabu Spykerem. O pohon této série se postará zážehový čtyřválec 2,0T Biopower s přeplňováním a výkonem 220 koní (162 kW). Dojem výlučnosti má vzbudit specifické lakování Sunset Red v kombinaci s osmnáctipalcovými litými ráfky, šedě zbarveným čalouněním s oranžovými linkami, upraveným přístrojovým štítem a škálou interiérových doplňků Hirsch. 

Saab 93 Independence 1.jpg Saab 93 Independence 2.jpg
Saab 9-3 Convertible Independence Edition slaví rok značky Saab v jeho "samostatné" existenci 


 

Saab

Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.

Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.

Doporučujeme

Články odjinud