Saab 9-3 Cabriolet získává pětihvězdičkové hodnocení v EuroNCAP

Saab 9-3 Cabriolet se připojil k modelům Saab 9-3 Sport Sedan a Saab 9-5, když získal maximální pětihvězdičkové ocenění v kolizních testech Evropského programu testování nových vozů (EuroNCAP).

Vedoucí postavení společnosti Saab Automobile na poli automobilové bezpečnosti bylo potvrzeno dnes, když Saab 9-3 Cabriolet získal pět hvězdiček za bezpečnost cestujících, což je nejvyšší možné ocenění v testech EuroNCAP, prováděných pomocí čelního a bočního nárazu.

Díky tomuto výsledku, který byl oznámen na tiskové konferenci EuroNCAP v Praze, má Saab v Evropě úctyhodnou, pětihvězdičkovou produktovou řadu zahrnující modely 9-3 Cabriolet, 9-3 Sport Sedan a Saab 9-5.

Saab 9-3 Cabriolet byl vyvíjen souběžně s verzí sedan a i když šlo o kabriolet, stanovili konstruktéři stejné cílové bezpečnostní parametry pro oba produkty. Tak vysokých požadavků byli u kabrioletu schopni dosáhnout použitím masivních výztuh předních sloupků karosérie, dále díky příčníkům podvozku včetně zcela nové skříňové konstrukční sekce za zadními sedadly a také pomocí dolních středních sloupků a prahů karosérie. Pětihvězdičkové ocenění EuroNCAP nyní ukazuje, jak byla jejich práce úspěšná.

Kromě toho, během vývoje systému Dynacage pro ochranu cestujících pomohl Saab vyvinout i průkopnický program pro testování převrácení vozu, který je jedním z nejkomplexnějších na světě. Systém Dynacage zahrnuje výsuvné zadní výztuže pro případ převrácení, předpínání bezpečnostních pásů a přední sloupky nesoucí zesílený horní příčník předního skla. Všechny tyto prvky sdružené v koncepci Dynacage vytvářejí integrovaný systém ochrany pro případ převrácení nebo jeho počáteční fáze.

Přestože Saab vítá výsledky nezávislých testů EuroNCAP, jeho další výzkum ochrany proti nárazům bude i nadále založen na strategii `bezpečnosti v reálném životě`, která zahrnuje studium následků skutečných dopravních nehod v podmínkách běžného silničního provozu. Tímto způsobem Saab soustřeďuje své úsilí na cíle znamenající mnohem více než dosažení příznivého hodnocení v testech EuroNCAP.

"EuroNCAP je nezávislá organizace, jejíž hodnocení obsahují dostupné a objektivní informace, které mohou být užitečným vodítkem pro spotřebitele," říká Per Lenhoff, vedoucí oddělení rozvoje kolizní bezpečnosti společnosti Saab Automobile. "Určujícím faktorem, jímž se řídí vývoj kolizní bezpečnosti ve společnosti Saab, však stále zůstává naše koncepce `bezpečnosti v reálném životě`."

Saab 9-3 Cabriolet není jediným produktem koncernu GM, který získal pět hvězdiček v posledních testech EuroNCAP. Také nový Opel Astra získal nejvyšší možné ocenění, které mu zajistilo hodnocení "nejlepší ve třídě" mezi sedany v kategorii "malé rodinné vozy".

Poznámky: Testy EuroNCAP zkoumající bezpečnost cestujících zahrnují tři typy kolize: čelní náraz při rychlosti 64 km/h do deformovatelné bariéry (reprezentující jiné vozidlo) s přesahem 40%; boční náraz při rychlosti 50 km/h do deformovatelné bariéry a boční náraz při rychlosti 29 km/h do pevného sloupu. Pomocí figurín je zjišťován rozsah možných zranění řidiče a v případě čelního nárazu také spolujezdce.

Aktivní opěrka hlavy SAHR je standardním prvkem výbavy u modelů Saab 9-3 i 9-5 od roku 1988. V listopadu roku 2001 uveřejnil v USA odborný časopis The Journal of Trauma studii porovnávající vozy Saab vybavené aktivními opěrkami hlavy SAHR se staršími modely Saabu vybavenými tradičními opěrkami haly. Průzkum byl založen na skutečných dopravních nehodách a prokázal, že aktivní opěrka hlavy SAHR o 75% snižuje riziko vážného poranění krční páteře v důsledku nárazu do zadní části vozu.

Také americký výzkumný institut IIHS (Insurance Institute for Highway Safety - Institut pojišťoven pro bezpečnost silničního provozu) a výzkumné centrum britských pojišťoven v Thatchamu uvádí ve svých zprávách, že aktivní opěrky SAHR poskytují velmi účinnou ochranu. 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků