Saab 9-3 Cabriolet získává pětihvězdičkové hodnocení v EuroNCAP

Saab 9-3 Cabriolet se připojil k modelům Saab 9-3 Sport Sedan a Saab 9-5, když získal maximální pětihvězdičkové ocenění v kolizních testech Evropského programu testování nových vozů (EuroNCAP).
Saab 9-3 Cabriolet získává pětihvězdičkové hodnocení v EuroNCAP

Vedoucí postavení společnosti Saab Automobile na poli automobilové bezpečnosti bylo potvrzeno dnes, když Saab 9-3 Cabriolet získal pět hvězdiček za bezpečnost cestujících, což je nejvyšší možné ocenění v testech EuroNCAP, prováděných pomocí čelního a bočního nárazu.

Díky tomuto výsledku, který byl oznámen na tiskové konferenci EuroNCAP v Praze, má Saab v Evropě úctyhodnou, pětihvězdičkovou produktovou řadu zahrnující modely 9-3 Cabriolet, 9-3 Sport Sedan a Saab 9-5.

Saab 9-3 Cabriolet byl vyvíjen souběžně s verzí sedan a i když šlo o kabriolet, stanovili konstruktéři stejné cílové bezpečnostní parametry pro oba produkty. Tak vysokých požadavků byli u kabrioletu schopni dosáhnout použitím masivních výztuh předních sloupků karosérie, dále díky příčníkům podvozku včetně zcela nové skříňové konstrukční sekce za zadními sedadly a také pomocí dolních středních sloupků a prahů karosérie. Pětihvězdičkové ocenění EuroNCAP nyní ukazuje, jak byla jejich práce úspěšná.

Kromě toho, během vývoje systému Dynacage pro ochranu cestujících pomohl Saab vyvinout i průkopnický program pro testování převrácení vozu, který je jedním z nejkomplexnějších na světě. Systém Dynacage zahrnuje výsuvné zadní výztuže pro případ převrácení, předpínání bezpečnostních pásů a přední sloupky nesoucí zesílený horní příčník předního skla. Všechny tyto prvky sdružené v koncepci Dynacage vytvářejí integrovaný systém ochrany pro případ převrácení nebo jeho počáteční fáze.

Přestože Saab vítá výsledky nezávislých testů EuroNCAP, jeho další výzkum ochrany proti nárazům bude i nadále založen na strategii `bezpečnosti v reálném životě`, která zahrnuje studium následků skutečných dopravních nehod v podmínkách běžného silničního provozu. Tímto způsobem Saab soustřeďuje své úsilí na cíle znamenající mnohem více než dosažení příznivého hodnocení v testech EuroNCAP.

"EuroNCAP je nezávislá organizace, jejíž hodnocení obsahují dostupné a objektivní informace, které mohou být užitečným vodítkem pro spotřebitele," říká Per Lenhoff, vedoucí oddělení rozvoje kolizní bezpečnosti společnosti Saab Automobile. "Určujícím faktorem, jímž se řídí vývoj kolizní bezpečnosti ve společnosti Saab, však stále zůstává naše koncepce `bezpečnosti v reálném životě`."

Saab 9-3 Cabriolet není jediným produktem koncernu GM, který získal pět hvězdiček v posledních testech EuroNCAP. Také nový Opel Astra získal nejvyšší možné ocenění, které mu zajistilo hodnocení "nejlepší ve třídě" mezi sedany v kategorii "malé rodinné vozy".

Poznámky: Testy EuroNCAP zkoumající bezpečnost cestujících zahrnují tři typy kolize: čelní náraz při rychlosti 64 km/h do deformovatelné bariéry (reprezentující jiné vozidlo) s přesahem 40%; boční náraz při rychlosti 50 km/h do deformovatelné bariéry a boční náraz při rychlosti 29 km/h do pevného sloupu. Pomocí figurín je zjišťován rozsah možných zranění řidiče a v případě čelního nárazu také spolujezdce.

Aktivní opěrka hlavy SAHR je standardním prvkem výbavy u modelů Saab 9-3 i 9-5 od roku 1988. V listopadu roku 2001 uveřejnil v USA odborný časopis The Journal of Trauma studii porovnávající vozy Saab vybavené aktivními opěrkami hlavy SAHR se staršími modely Saabu vybavenými tradičními opěrkami haly. Průzkum byl založen na skutečných dopravních nehodách a prokázal, že aktivní opěrka hlavy SAHR o 75% snižuje riziko vážného poranění krční páteře v důsledku nárazu do zadní části vozu.

Také americký výzkumný institut IIHS (Insurance Institute for Highway Safety - Institut pojišťoven pro bezpečnost silničního provozu) a výzkumné centrum britských pojišťoven v Thatchamu uvádí ve svých zprávách, že aktivní opěrky SAHR poskytují velmi účinnou ochranu. 

bazar

Saab 9.5 2
Rok výroby: 2006
Stav: 226 164 km
Cena: 88 000 Kč
Saab 9.3 2,2
Rok výroby: 2000
Stav: 221 586 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2011
Stav: 168 569 km
Cena: 191 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 146 961 km
Cena: 191 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků