Saab 9-3 Cabrio - nový král kabrioletů

Vozy značky Saab po léta vybočují z řad "obyčejných" automobilů svým charakteristickým seveřanským vzhledem a také skutečností, že již samotné slovo Saab představuje synonymum kvality. Ačkoliv v Evropě nejsou Saaby žádným prodejním trhákem (na rozdíl od jejich značné popularity v USA), určitě patří mezi automobily, které si zatím uchovaly své zvláštní kouzlo. 

V Ženevě švédská automobilka představila dlouho očekávaný Saab 9-3 Cabrio. Konstrukce tohoto čtyřmístného kabrioletu byla vyvíjena souběžně s konstrukcí modelu 9-3 Sport Sedan, což umožnilo plně využít sportovní vlastnosti podvozku sedanu. Beze zbytku zúročeny byly také téměř dvacetileté zkušenosti s vývojem luxusních kabrioletů, což je při bližším průzkumu vozu dobře patrné.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Již v srpnu doplní Saab 9-3 Cabrio klasický čtyřdveřový sedan

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Verze kombi příjde na trh jako poslední díl řady 9-3 v roce 2004

Saab 9-3 Cabrio bude pohánět některý ze dvou přeplňovaných čtyřválců o objemu 2 l. S různými turbodmychadly a rozdílným plnícím tlakem budou motory dosahovat výkonů 132 kW/180 k a 154 kW/210 k. Zkombinovány budou buď s pěti či šestistupňovou manuální převodovkou nebo pěti stupňovou automatickou převodovkou. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1580-1680 kg, užitečné zatížení 390 kg.

O bezpečnost posádky se postará šestice airbagů společně s unikátním systémem DynaCage, který díky vystřelujícím nárazníkům zabrání převrácení automobilu. V interiéru nalezneme potahy sedadel odolné proti vodě či příplatkový Saab Infotainment, který sdružuje navigační systém, palubní počítač, audiosystém a telefon v jeden přístroj. Za zmínku stojí také inovovaný systém skládání střechy, který bude nyní schopen složit či rozložit střechu nad hlavami pasažérů v čase kratším než 20 s. Vrcholem výbavy pak je v novém Saabu 9-3 Cabrio integrovaný Bluetooth a Wap prohlížeč.   

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V ateliéru to Saabu 9-3 Cabrio opravdu sluší, nemyslíte?

Saab 9-3 Cabrio se bude vyrábět v novém výrobním závodě Magna Steyr Fahrzeugtechnik, jenž se nachází v blízkosti rakouského Grazu. Představitelé automobilky věří, že se nový kabriolet brzy stane leaderem svého segmentu a dosáhne výrazných prodejních úspěchů. Sebevědomí automobilky vychází ze statistiky prodeje kabrioletů za posledních 14 let. Ten se totiž od roku 1988 zvýšil o více než 50% a předpokládá se, že poroste i nadále. Na trhu by se měl Saab 9-3 Cabrio objevit v srpnu letošního roku.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků