Saab 9-3 Cabrio - nový král kabrioletů

Vozy značky Saab po léta vybočují z řad "obyčejných" automobilů svým charakteristickým seveřanským vzhledem a také skutečností, že již samotné slovo Saab představuje synonymum kvality. Ačkoliv v Evropě nejsou Saaby žádným prodejním trhákem (na rozdíl od jejich značné popularity v USA), určitě patří mezi automobily, které si zatím uchovaly své zvláštní kouzlo. 

V Ženevě švédská automobilka představila dlouho očekávaný Saab 9-3 Cabrio. Konstrukce tohoto čtyřmístného kabrioletu byla vyvíjena souběžně s konstrukcí modelu 9-3 Sport Sedan, což umožnilo plně využít sportovní vlastnosti podvozku sedanu. Beze zbytku zúročeny byly také téměř dvacetileté zkušenosti s vývojem luxusních kabrioletů, což je při bližším průzkumu vozu dobře patrné.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Již v srpnu doplní Saab 9-3 Cabrio klasický čtyřdveřový sedan

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Verze kombi příjde na trh jako poslední díl řady 9-3 v roce 2004

Saab 9-3 Cabrio bude pohánět některý ze dvou přeplňovaných čtyřválců o objemu 2 l. S různými turbodmychadly a rozdílným plnícím tlakem budou motory dosahovat výkonů 132 kW/180 k a 154 kW/210 k. Zkombinovány budou buď s pěti či šestistupňovou manuální převodovkou nebo pěti stupňovou automatickou převodovkou. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1580-1680 kg, užitečné zatížení 390 kg.

O bezpečnost posádky se postará šestice airbagů společně s unikátním systémem DynaCage, který díky vystřelujícím nárazníkům zabrání převrácení automobilu. V interiéru nalezneme potahy sedadel odolné proti vodě či příplatkový Saab Infotainment, který sdružuje navigační systém, palubní počítač, audiosystém a telefon v jeden přístroj. Za zmínku stojí také inovovaný systém skládání střechy, který bude nyní schopen složit či rozložit střechu nad hlavami pasažérů v čase kratším než 20 s. Vrcholem výbavy pak je v novém Saabu 9-3 Cabrio integrovaný Bluetooth a Wap prohlížeč.   

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V ateliéru to Saabu 9-3 Cabrio opravdu sluší, nemyslíte?

Saab 9-3 Cabrio se bude vyrábět v novém výrobním závodě Magna Steyr Fahrzeugtechnik, jenž se nachází v blízkosti rakouského Grazu. Představitelé automobilky věří, že se nový kabriolet brzy stane leaderem svého segmentu a dosáhne výrazných prodejních úspěchů. Sebevědomí automobilky vychází ze statistiky prodeje kabrioletů za posledních 14 let. Ten se totiž od roku 1988 zvýšil o více než 50% a předpokládá se, že poroste i nadále. Na trhu by se měl Saab 9-3 Cabrio objevit v srpnu letošního roku.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků