Saab 9-3 Cabrio - nový král kabrioletů

Vozy značky Saab po léta vybočují z řad "obyčejných" automobilů svým charakteristickým seveřanským vzhledem a také skutečností, že již samotné slovo Saab představuje synonymum kvality. Ačkoliv v Evropě nejsou Saaby žádným prodejním trhákem (na rozdíl od jejich značné popularity v USA), určitě patří mezi automobily, které si zatím uchovaly své zvláštní kouzlo. 

V Ženevě švédská automobilka představila dlouho očekávaný Saab 9-3 Cabrio. Konstrukce tohoto čtyřmístného kabrioletu byla vyvíjena souběžně s konstrukcí modelu 9-3 Sport Sedan, což umožnilo plně využít sportovní vlastnosti podvozku sedanu. Beze zbytku zúročeny byly také téměř dvacetileté zkušenosti s vývojem luxusních kabrioletů, což je při bližším průzkumu vozu dobře patrné.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Již v srpnu doplní Saab 9-3 Cabrio klasický čtyřdveřový sedan

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Verze kombi příjde na trh jako poslední díl řady 9-3 v roce 2004

Saab 9-3 Cabrio bude pohánět některý ze dvou přeplňovaných čtyřválců o objemu 2 l. S různými turbodmychadly a rozdílným plnícím tlakem budou motory dosahovat výkonů 132 kW/180 k a 154 kW/210 k. Zkombinovány budou buď s pěti či šestistupňovou manuální převodovkou nebo pěti stupňovou automatickou převodovkou. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1580-1680 kg, užitečné zatížení 390 kg.

O bezpečnost posádky se postará šestice airbagů společně s unikátním systémem DynaCage, který díky vystřelujícím nárazníkům zabrání převrácení automobilu. V interiéru nalezneme potahy sedadel odolné proti vodě či příplatkový Saab Infotainment, který sdružuje navigační systém, palubní počítač, audiosystém a telefon v jeden přístroj. Za zmínku stojí také inovovaný systém skládání střechy, který bude nyní schopen složit či rozložit střechu nad hlavami pasažérů v čase kratším než 20 s. Vrcholem výbavy pak je v novém Saabu 9-3 Cabrio integrovaný Bluetooth a Wap prohlížeč.   

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V ateliéru to Saabu 9-3 Cabrio opravdu sluší, nemyslíte?

Saab 9-3 Cabrio se bude vyrábět v novém výrobním závodě Magna Steyr Fahrzeugtechnik, jenž se nachází v blízkosti rakouského Grazu. Představitelé automobilky věří, že se nový kabriolet brzy stane leaderem svého segmentu a dosáhne výrazných prodejních úspěchů. Sebevědomí automobilky vychází ze statistiky prodeje kabrioletů za posledních 14 let. Ten se totiž od roku 1988 zvýšil o více než 50% a předpokládá se, že poroste i nadále. Na trhu by se měl Saab 9-3 Cabrio objevit v srpnu letošního roku.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků