Saab 9-3 2011: další facelift menšího Švéda

Švédský pamětník časů slávy koncernu GM označený 9-3 stále žije. Nyní přichází s dalším menším omlazením a čistšími diesely.

Šťastně zachráněný Saab již vystřízlivěl z euforie spojené se zahájením výroby zcela nové generace modelu 9-5 a představil lehce modernizované provedení menší řady 9-3. Úpravy se soustředí především na technickou stránku vozu, ale došlo i na modifikace vzhledu a výbav.

Jedním z těžišť modernizace 9-3 je inovace všech tří dieselových motorů s objemem 1,9 l. Ta těží z vylepšeného, dvojitého přeplňování, jež snižuje spotřebu paliva i emise CO2, ale zároveň přidává na výkonech. Verze TiD dává 130 koní (95 kW, dosud 88 kW), TiDS poskytuje 160 koní (117 kW, dosud 110 kW) a vrcholná TTiDS se vyznačuje nezměněnou hodnotou 180 koní (132 kW).

Podle tvrzení Saabu razantně klesla díky dílčím modifikacím vznětových motorů a přímo řazených převodovek spotřeba nejslabšího z nich na 4,5 l/100 km (dříve 6,9 l/100 km) a emise CO2 činí 119 g/km (dříve 139 g/km). Zajímavé je, že alespoň u dosavadních dieselů se hodnoty spotřeb liší v rozmezí jen 0,1 l/100 km, což lze očekávat i v modernizované paletě. Kombík vykazuje 4,6 l/100 km a kabriolet má v průměru spotřebovat 5,1 l nafty na 100 km jízdy.

V rámci tohoto decentního faceliftu pro model 9-3 přichází Saab s pozměněným zpřevodováním, pneumatikami se sníženým valivým odporem, vylepšenou aerodynamikou s optimalizovaným prouděním vzduchu pod zadní částí karoserie, snížením hmotnosti a účinnější akustickou izolací. Snížení spotřeby a emisí se údajně týká též zážehových jednotek, kde se podařilo tyto parametry snížit zhruba o 7 %.

V modelovém roce 2011 se v nabídce řady 9-3 objeví také nová kombinace benzínového turbomotoru s výkonem 163 koní (119 kW) s trvalým pohonem všech kol XWD. Těšit se můžeme také na dva nové odstíny laku, volant potažený perforovanou kůží pro verze Aero, štítky osazeného motoru na zádi vozu ve stylu nové řady 9-5 a na vylepšené úchyty pro dětské sedačky vzadu.

Saab 9-3 modelového roku 2011 bude veřejnosti předveden na autosalonu v Paříži, kde se téžu dozvíme všechny podrobnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 2011
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků