Saab 9-3 2011: další facelift menšího Švéda

Švédský pamětník časů slávy koncernu GM označený 9-3 stále žije. Nyní přichází s dalším menším omlazením a čistšími diesely.

Šťastně zachráněný Saab již vystřízlivěl z euforie spojené se zahájením výroby zcela nové generace modelu 9-5 a představil lehce modernizované provedení menší řady 9-3. Úpravy se soustředí především na technickou stránku vozu, ale došlo i na modifikace vzhledu a výbav.

Jedním z těžišť modernizace 9-3 je inovace všech tří dieselových motorů s objemem 1,9 l. Ta těží z vylepšeného, dvojitého přeplňování, jež snižuje spotřebu paliva i emise CO2, ale zároveň přidává na výkonech. Verze TiD dává 130 koní (95 kW, dosud 88 kW), TiDS poskytuje 160 koní (117 kW, dosud 110 kW) a vrcholná TTiDS se vyznačuje nezměněnou hodnotou 180 koní (132 kW).

Podle tvrzení Saabu razantně klesla díky dílčím modifikacím vznětových motorů a přímo řazených převodovek spotřeba nejslabšího z nich na 4,5 l/100 km (dříve 6,9 l/100 km) a emise CO2 činí 119 g/km (dříve 139 g/km). Zajímavé je, že alespoň u dosavadních dieselů se hodnoty spotřeb liší v rozmezí jen 0,1 l/100 km, což lze očekávat i v modernizované paletě. Kombík vykazuje 4,6 l/100 km a kabriolet má v průměru spotřebovat 5,1 l nafty na 100 km jízdy.

V rámci tohoto decentního faceliftu pro model 9-3 přichází Saab s pozměněným zpřevodováním, pneumatikami se sníženým valivým odporem, vylepšenou aerodynamikou s optimalizovaným prouděním vzduchu pod zadní částí karoserie, snížením hmotnosti a účinnější akustickou izolací. Snížení spotřeby a emisí se údajně týká též zážehových jednotek, kde se podařilo tyto parametry snížit zhruba o 7 %.

V modelovém roce 2011 se v nabídce řady 9-3 objeví také nová kombinace benzínového turbomotoru s výkonem 163 koní (119 kW) s trvalým pohonem všech kol XWD. Těšit se můžeme také na dva nové odstíny laku, volant potažený perforovanou kůží pro verze Aero, štítky osazeného motoru na zádi vozu ve stylu nové řady 9-5 a na vylepšené úchyty pro dětské sedačky vzadu.

Saab 9-3 modelového roku 2011 bude veřejnosti předveden na autosalonu v Paříži, kde se téžu dozvíme všechny podrobnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 2011
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků