Saab 9-2X: nový hatchback/kombi pro americký trh

O Saabu 9-2X jsme psali krátce už na jaře; tehdy ale ještě nebyla známa finální podoba vozu. Tento model je výsledkem spolupráce Saabu a Subaru, což je na automobilu znát, zejména zadní partie nápadně připomíná kombiky Subaru. Ačkoliv na dřívějších obrázcích vypadal model 9-2X více jako hatchback, nynější podoba připomíná spíše kombi. Saab 9-2X je určen zatím jen pro americký trh.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Původní náčrty z jara tohoto roku

Pod kapotou se budou ukrývat dva motory, klasický přeplňovaný boxer s objemem dva litry a výkonem 167 kW a maximálním točivým momentem 294 Nm. Druhým motorem pod kapotou je opět boxer, tentokrát nepřeplňovaný s objemem 2,5 l a výkonem 121 kW a točivým momentem 225 Nm. Od Subaru pochází rovněž technika zajišťující pohon všech kol. Zaákazník si bude moci zvolit manuální pětikvalt nebo automatický čtyřkvalt.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední partie je typicky „saabovská“

Zavazadlový prostor má velikost 790 litrů při naložení až po střechu, po sklopení zadních dělených sedaček se zvětší až na 1744 l. Základní cena tohoto poměrně dlouhého hatchbacku bude začínat na 25 tisících dolarech, na trhu se objeví na začátku léta 2004.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní partie připomíná Subaru

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků