O Saabu 9-2X jsme psali krátce už na jaře; tehdy ale ještě nebyla známa finální podoba vozu. Tento model je výsledkem spolupráce Saabu a Subaru, což je na automobilu znát, zejména zadní partie nápadně připomíná kombiky Subaru. Ačkoliv na dřívějších obrázcích vypadal model 9-2X více jako hatchback, nynější podoba připomíná spíše kombi. Saab 9-2X je určen zatím jen pro americký trh.
Původní náčrty z jara tohoto roku
Pod kapotou se budou ukrývat dva motory, klasický přeplňovaný boxer s objemem dva litry a výkonem 167 kW a maximálním točivým momentem 294 Nm. Druhým motorem pod kapotou je opět boxer, tentokrát nepřeplňovaný s objemem 2,5 l a výkonem 121 kW a točivým momentem 225 Nm. Od Subaru pochází rovněž technika zajišťující pohon všech kol. Zaákazník si bude moci zvolit manuální pětikvalt nebo automatický čtyřkvalt.
Přední partie je typicky „saabovská“
Zavazadlový prostor má velikost 790 litrů při naložení až po střechu, po sklopení zadních dělených sedaček se zvětší až na 1744 l. Základní cena tohoto poměrně dlouhého hatchbacku bude začínat na 25 tisících dolarech, na trhu se objeví na začátku léta 2004.
Zadní partie připomíná Subaru
Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.
Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.