S vývojem nástupce Audi R8 mají pomoci Chorvati. Výsledek čekejme do čtyř let

O osudu Audi R8 se mluví již delší dobu. Teď přichází na světlo informace, že s nástupcem supersportu si automobilka nechá pomoci od chorvatského Rimacu.

Dosavadní Audi R8 s úžasným atmosférickým desetiválcem se bohužel nechýlí k zářné budoucnosti. Dříve už zaznělo, že pro jedno z nejdostupnějších superaut dneška neplánuje Audi přímého nástupce. Spíše duchovní náhradou R8 by se jevil elektrický supersport, který v Ingolstadtu podle zdrojů britského magazínu Car zatím nazývají jako RS e-tron.

Car rovněž uvádí, že z důvodu určitého šetření nákladů na vývoji elektrické novinky, si nechá Audi pomoci od chorvatských specialistů Rimac, se kterými již spolupracuje například Porsche, mluví se o dohodě s Bugatti a potencionálním partnerství s Lamborghini. Rimac již stihl svět zaujmout vlastními elektrickými a velice schopnými supersporty Concept One a C_Two.

Audi chtělo na nové generaci A4 ušetřit. Sedan mohl využít platformu VW Golf

Audi chtělo na nové generaci A4 ušetřit. Sedan mohl využít platformu VW Golf

Elektrické komponenty však už Rimac dodává či dodával i Aston Martinu (pro Valkyrie), Koenigseggu (baterie pro Regeru) a také Jaguaru, v případě baterií pro koncept elektrického E-Typu. Naposledy Rimac oznámil technickou spolupráci také s italskou značkou Pininfarina.

Celkově pro koncern VW mají být tedy schopnosti chorvatské společnosti velmi lákavé a Rimac by do vývoje RS e-tronu přispěl nejdůležitějšími částmi – ústrojím se čtyřmi elektromotory a bateriovým modulem schopným vysokorychlostního nabíjení. Zbytek konstrukce s lehkým monokokem, aktivní aerodynamickou karoserií a jasným designem Audi by zůstal v režii Němců.

Jak se staví sen: Audi ukázalo, jak vyrábí levný supersport R8

Jak se staví sen: Audi ukázalo, jak vyrábí levný supersport R8

Ačkoliv se o možném příjezdu elektrického supersportu Audi RS e-tron mluví v časové ose čtyř let, už nyní britská publikace zmiňuje hodnoty výkonu vozu okolo 950 koní (700 kW), dojezdu na jedno nabití asi 480 km, možnost dobíjení bezdrátově a schopnost zrychlení vozu z nuly na 100 km/h za 2,5 vteřiny.

Audi mimochodem počítá s tím, že vývoj baterií pro elektromobily bude do doby uvedení nového supersportu zase o kus dále. Na již rozšířeném trhu elektromobilů tak bude i čistě elektrický supersport dávat větší smysl, s nižší úrovní kompromisů než doposud, například co se týče hmotnosti a dojezdu.

Jak vzniká hypersport Rimac? Ukáže vám to samotný zakladatel automobilky

Jak vzniká hypersport Rimac? Ukáže vám to samotný zakladatel automobilky

Budoucnost by tedy měla být pro elektrického duchovního nástupce R8 mnohem světlejší, na rozdíl od staré elektrické varianty R8 e-tron, kterou Audi v roce 2016 pro nízký zájem stáhlo z prodeje. Elektromobil si tehdy nenašel ani stovku majitelů.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků