S vývojem nástupce Audi R8 mají pomoci Chorvati. Výsledek čekejme do čtyř let

O osudu Audi R8 se mluví již delší dobu. Teď přichází na světlo informace, že s nástupcem supersportu si automobilka nechá pomoci od chorvatského Rimacu.

Dosavadní Audi R8 s úžasným atmosférickým desetiválcem se bohužel nechýlí k zářné budoucnosti. Dříve už zaznělo, že pro jedno z nejdostupnějších superaut dneška neplánuje Audi přímého nástupce. Spíše duchovní náhradou R8 by se jevil elektrický supersport, který v Ingolstadtu podle zdrojů britského magazínu Car zatím nazývají jako RS e-tron.

Car rovněž uvádí, že z důvodu určitého šetření nákladů na vývoji elektrické novinky, si nechá Audi pomoci od chorvatských specialistů Rimac, se kterými již spolupracuje například Porsche, mluví se o dohodě s Bugatti a potencionálním partnerství s Lamborghini. Rimac již stihl svět zaujmout vlastními elektrickými a velice schopnými supersporty Concept One a C_Two.

Audi chtělo na nové generaci A4 ušetřit. Sedan mohl využít platformu VW Golf

Audi chtělo na nové generaci A4 ušetřit. Sedan mohl využít platformu VW Golf

Elektrické komponenty však už Rimac dodává či dodával i Aston Martinu (pro Valkyrie), Koenigseggu (baterie pro Regeru) a také Jaguaru, v případě baterií pro koncept elektrického E-Typu. Naposledy Rimac oznámil technickou spolupráci také s italskou značkou Pininfarina.

Celkově pro koncern VW mají být tedy schopnosti chorvatské společnosti velmi lákavé a Rimac by do vývoje RS e-tronu přispěl nejdůležitějšími částmi – ústrojím se čtyřmi elektromotory a bateriovým modulem schopným vysokorychlostního nabíjení. Zbytek konstrukce s lehkým monokokem, aktivní aerodynamickou karoserií a jasným designem Audi by zůstal v režii Němců.

Jak se staví sen: Audi ukázalo, jak vyrábí levný supersport R8

Jak se staví sen: Audi ukázalo, jak vyrábí levný supersport R8

Ačkoliv se o možném příjezdu elektrického supersportu Audi RS e-tron mluví v časové ose čtyř let, už nyní britská publikace zmiňuje hodnoty výkonu vozu okolo 950 koní (700 kW), dojezdu na jedno nabití asi 480 km, možnost dobíjení bezdrátově a schopnost zrychlení vozu z nuly na 100 km/h za 2,5 vteřiny.

Audi mimochodem počítá s tím, že vývoj baterií pro elektromobily bude do doby uvedení nového supersportu zase o kus dále. Na již rozšířeném trhu elektromobilů tak bude i čistě elektrický supersport dávat větší smysl, s nižší úrovní kompromisů než doposud, například co se týče hmotnosti a dojezdu.

Jak vzniká hypersport Rimac? Ukáže vám to samotný zakladatel automobilky

Jak vzniká hypersport Rimac? Ukáže vám to samotný zakladatel automobilky

Budoucnost by tedy měla být pro elektrického duchovního nástupce R8 mnohem světlejší, na rozdíl od staré elektrické varianty R8 e-tron, kterou Audi v roce 2016 pro nízký zájem stáhlo z prodeje. Elektromobil si tehdy nenašel ani stovku majitelů.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků