S vývojem hyperauta od Lotusu pomůže Williams. Zajistí elektrické ústrojí

O práci britského Lotusu na novém elektrickém hypersportu jsme již slyšeli. Teď ovšem značka oznamuje společenství s Williamsem na vývoji jeho elektrického pohonného ústrojí.

Britský Autocar nedávno přinesl zprávu, že automobilka Lotus v současnosti pracuje na novém elektrickém hypersportu. Finanční podpora koncernu Geely, pod který výrobce patří, se zřejmě vyplácí a kromě nového SUV se tedy máme dočkat i mnohem vzrušujícího žihadla. Očekávání jsou přitom vysoká, jelikož nyní Lotus oznamuje spolupráci se silným jménem v oboru.

Automobilka totiž začne elektrické ústrojí chystaného hypersportu vyvíjet společně s odnoží stáje Williams F1, divizí Advanced Engineering, která už například pracuje na technice elektrického Astonu Martin Rapide E a v neposlední řadě hrála klíčovou roli při vniku nejnovější reinterpretace Porsche 911 od Singeru.

Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Od roku 2014 navíc Williams dodává bateriové moduly monopostům z šampionátu Formule E. Přesnější rozsah spolupráce s Lotusem bude teprve oznámen. Předpokládá se ale, že při vývoji ústrojí pro hypersport bude chtít Williams dodržet lehkost konstrukce, pro kterou jsou vozy Lotusu známé.

„Nové technologické partnerství s Williams Advanced Engineering je součástí strategie, která rozšíří naše znalosti a schopnosti v rychle se měnícím automobilovém průmyslu. Pokročilá pohonná ústrojí nám tak mohou zajistit mnoho vzrušujících řešení pro celou řadu vozů,“ okomentoval spolupráci Phil Popham, ředitel Lotus Cars.

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

U hypersportu s prozatímním označením Omega se počítá s pohonem všech kol, jenž budou mít na starosti minimálně dva elektromotory. Se slovy Pophama je však pravděpodobné, že vyvíjené technologie Williamsu se možná podívají i mimo zmíněný hypersport. Na představení vrcholného modelu Lotusu ovšem máme ještě minimálně dva roky čas.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků