S vývojem hyperauta od Lotusu pomůže Williams. Zajistí elektrické ústrojí

O práci britského Lotusu na novém elektrickém hypersportu jsme již slyšeli. Teď ovšem značka oznamuje společenství s Williamsem na vývoji jeho elektrického pohonného ústrojí.

Britský Autocar nedávno přinesl zprávu, že automobilka Lotus v současnosti pracuje na novém elektrickém hypersportu. Finanční podpora koncernu Geely, pod který výrobce patří, se zřejmě vyplácí a kromě nového SUV se tedy máme dočkat i mnohem vzrušujícího žihadla. Očekávání jsou přitom vysoká, jelikož nyní Lotus oznamuje spolupráci se silným jménem v oboru.

Automobilka totiž začne elektrické ústrojí chystaného hypersportu vyvíjet společně s odnoží stáje Williams F1, divizí Advanced Engineering, která už například pracuje na technice elektrického Astonu Martin Rapide E a v neposlední řadě hrála klíčovou roli při vniku nejnovější reinterpretace Porsche 911 od Singeru.

Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Od roku 2014 navíc Williams dodává bateriové moduly monopostům z šampionátu Formule E. Přesnější rozsah spolupráce s Lotusem bude teprve oznámen. Předpokládá se ale, že při vývoji ústrojí pro hypersport bude chtít Williams dodržet lehkost konstrukce, pro kterou jsou vozy Lotusu známé.

„Nové technologické partnerství s Williams Advanced Engineering je součástí strategie, která rozšíří naše znalosti a schopnosti v rychle se měnícím automobilovém průmyslu. Pokročilá pohonná ústrojí nám tak mohou zajistit mnoho vzrušujících řešení pro celou řadu vozů,“ okomentoval spolupráci Phil Popham, ředitel Lotus Cars.

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

U hypersportu s prozatímním označením Omega se počítá s pohonem všech kol, jenž budou mít na starosti minimálně dva elektromotory. Se slovy Pophama je však pravděpodobné, že vyvíjené technologie Williamsu se možná podívají i mimo zmíněný hypersport. Na představení vrcholného modelu Lotusu ovšem máme ještě minimálně dva roky čas.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků