S vývojem hyperauta od Lotusu pomůže Williams. Zajistí elektrické ústrojí

O práci britského Lotusu na novém elektrickém hypersportu jsme již slyšeli. Teď ovšem značka oznamuje společenství s Williamsem na vývoji jeho elektrického pohonného ústrojí.

Britský Autocar nedávno přinesl zprávu, že automobilka Lotus v současnosti pracuje na novém elektrickém hypersportu. Finanční podpora koncernu Geely, pod který výrobce patří, se zřejmě vyplácí a kromě nového SUV se tedy máme dočkat i mnohem vzrušujícího žihadla. Očekávání jsou přitom vysoká, jelikož nyní Lotus oznamuje spolupráci se silným jménem v oboru.

Automobilka totiž začne elektrické ústrojí chystaného hypersportu vyvíjet společně s odnoží stáje Williams F1, divizí Advanced Engineering, která už například pracuje na technice elektrického Astonu Martin Rapide E a v neposlední řadě hrála klíčovou roli při vniku nejnovější reinterpretace Porsche 911 od Singeru.

Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Od roku 2014 navíc Williams dodává bateriové moduly monopostům z šampionátu Formule E. Přesnější rozsah spolupráce s Lotusem bude teprve oznámen. Předpokládá se ale, že při vývoji ústrojí pro hypersport bude chtít Williams dodržet lehkost konstrukce, pro kterou jsou vozy Lotusu známé.

„Nové technologické partnerství s Williams Advanced Engineering je součástí strategie, která rozšíří naše znalosti a schopnosti v rychle se měnícím automobilovém průmyslu. Pokročilá pohonná ústrojí nám tak mohou zajistit mnoho vzrušujících řešení pro celou řadu vozů,“ okomentoval spolupráci Phil Popham, ředitel Lotus Cars.

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

U hypersportu s prozatímním označením Omega se počítá s pohonem všech kol, jenž budou mít na starosti minimálně dva elektromotory. Se slovy Pophama je však pravděpodobné, že vyvíjené technologie Williamsu se možná podívají i mimo zmíněný hypersport. Na představení vrcholného modelu Lotusu ovšem máme ještě minimálně dva roky čas.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků