S vývojem hyperauta od Lotusu pomůže Williams. Zajistí elektrické ústrojí

O práci britského Lotusu na novém elektrickém hypersportu jsme již slyšeli. Teď ovšem značka oznamuje společenství s Williamsem na vývoji jeho elektrického pohonného ústrojí.

Britský Autocar nedávno přinesl zprávu, že automobilka Lotus v současnosti pracuje na novém elektrickém hypersportu. Finanční podpora koncernu Geely, pod který výrobce patří, se zřejmě vyplácí a kromě nového SUV se tedy máme dočkat i mnohem vzrušujícího žihadla. Očekávání jsou přitom vysoká, jelikož nyní Lotus oznamuje spolupráci se silným jménem v oboru.

Automobilka totiž začne elektrické ústrojí chystaného hypersportu vyvíjet společně s odnoží stáje Williams F1, divizí Advanced Engineering, která už například pracuje na technice elektrického Astonu Martin Rapide E a v neposlední řadě hrála klíčovou roli při vniku nejnovější reinterpretace Porsche 911 od Singeru.

Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Od roku 2014 navíc Williams dodává bateriové moduly monopostům z šampionátu Formule E. Přesnější rozsah spolupráce s Lotusem bude teprve oznámen. Předpokládá se ale, že při vývoji ústrojí pro hypersport bude chtít Williams dodržet lehkost konstrukce, pro kterou jsou vozy Lotusu známé.

„Nové technologické partnerství s Williams Advanced Engineering je součástí strategie, která rozšíří naše znalosti a schopnosti v rychle se měnícím automobilovém průmyslu. Pokročilá pohonná ústrojí nám tak mohou zajistit mnoho vzrušujících řešení pro celou řadu vozů,“ okomentoval spolupráci Phil Popham, ředitel Lotus Cars.

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

U hypersportu s prozatímním označením Omega se počítá s pohonem všech kol, jenž budou mít na starosti minimálně dva elektromotory. Se slovy Pophama je však pravděpodobné, že vyvíjené technologie Williamsu se možná podívají i mimo zmíněný hypersport. Na představení vrcholného modelu Lotusu ovšem máme ještě minimálně dva roky čas.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků