S vývojem hyperauta od Lotusu pomůže Williams. Zajistí elektrické ústrojí

O práci britského Lotusu na novém elektrickém hypersportu jsme již slyšeli. Teď ovšem značka oznamuje společenství s Williamsem na vývoji jeho elektrického pohonného ústrojí.

Britský Autocar nedávno přinesl zprávu, že automobilka Lotus v současnosti pracuje na novém elektrickém hypersportu. Finanční podpora koncernu Geely, pod který výrobce patří, se zřejmě vyplácí a kromě nového SUV se tedy máme dočkat i mnohem vzrušujícího žihadla. Očekávání jsou přitom vysoká, jelikož nyní Lotus oznamuje spolupráci se silným jménem v oboru.

Automobilka totiž začne elektrické ústrojí chystaného hypersportu vyvíjet společně s odnoží stáje Williams F1, divizí Advanced Engineering, která už například pracuje na technice elektrického Astonu Martin Rapide E a v neposlední řadě hrála klíčovou roli při vniku nejnovější reinterpretace Porsche 911 od Singeru.

Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Čínská automobilka Geely odhalila SUV FY11. Stane se základem pro Lotus?

Od roku 2014 navíc Williams dodává bateriové moduly monopostům z šampionátu Formule E. Přesnější rozsah spolupráce s Lotusem bude teprve oznámen. Předpokládá se ale, že při vývoji ústrojí pro hypersport bude chtít Williams dodržet lehkost konstrukce, pro kterou jsou vozy Lotusu známé.

„Nové technologické partnerství s Williams Advanced Engineering je součástí strategie, která rozšíří naše znalosti a schopnosti v rychle se měnícím automobilovém průmyslu. Pokročilá pohonná ústrojí nám tak mohou zajistit mnoho vzrušujících řešení pro celou řadu vozů,“ okomentoval spolupráci Phil Popham, ředitel Lotus Cars.

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

U hypersportu s prozatímním označením Omega se počítá s pohonem všech kol, jenž budou mít na starosti minimálně dva elektromotory. Se slovy Pophama je však pravděpodobné, že vyvíjené technologie Williamsu se možná podívají i mimo zmíněný hypersport. Na představení vrcholného modelu Lotusu ovšem máme ještě minimálně dva roky čas.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků