S turbodieselem se už za osm let do Paříže či Atén nepodíváte

60 komentářů

roberto2
11. prosince • 9:46

Zase za to můžeme vděčit němcům a jejich účelovým podvodům a propagandě.. Zase si mysleli , že jsou nadlidi ..Z toho jejich Reichu nevzešlo nikdy nic dobrýho ..

E15
6. prosince • 18:25

vadí mi tom 2 věci:
1. v seznamu není Praha
2. je to až od roku 2025
Ideální by to bylo zavést v Praze od 1.1.2017.
Nechápu proč si pořád někdo uzurpuje nějaká privilegia (smradit dieselem jako prasse) jenom proto, že je chudý (nemá na benzin).

Karel
5. prosince • 13:15

A dostanu se tam s dieselem bez turba?

Jindra Kuchar
5. prosince • 12:17

Vzhledem k tomu, že ve Francii má diesel podíl téměř 80%, tak to vidím spíše jako takové zbožné přání. Navíc stát který dnes diesel dotuje jako ekologický, a zítra zakazuje jako krajně neekologický, si řáká o žalobu na odškodnění. A zaplatí ho kdo? Ano, všichni

Q
6. prosince • 18:04

Bývavalo. Letos klesl podíl dieselů ve Francii na 50 % (u nově prodávaných aut).

bzzz
5. prosince • 12:14

Takze moderni naftaky s dpf predstavuji vetsi nebezpeci nez benzinove stare plecky nebo krute preplnovane moturky?

jtdm2
6. prosince • 11:21

Moderny diesel z principu bude vzdy produkovat bud NOx alebo sadze. NOx zlikviduje az mocovina a karcinogenne sadze na 90% odchyti DPF, no stale tam nejake tie skodlive emisie zostavaju.
Stara plecka ako Felicia MPI neprodukuje sadze vobec, NOx ma pomerne nizke. Vypusta mozno viac uhlovodikov, no je otazne jak je to vazne.
Nemyslim kusy ktore potrebuju vymenu lambdy alebo uz su uplne zhumplovane.

Jindra Kuchar
5. prosince • 12:19

Benzíny příjdou na řadu hned po dieselech. Nejdřív se řešil CO2 - což vyřešily nafťáky. Teď se řeší NOx, což má vyřešit benzín. A pak se začnou řešit saze, což vyřeší... Možná elektřina, která ty saze přesune za město a všichni budou doufat že nebude foukat

mpolan
5. prosince • 15:09

Veškeré spalování produkuje nějaké škodliviny... nejhorší na tom všem je, že do těch benzinových pro jistotu ani nikdo nešťourá, protože to jsou desítky sloučenin, často neprobádaných (nebo jen velmi okrajově) účinků.

jtdm2
6. prosince • 11:25

Ktore su tie neprebadane latky konkretne?
Uz tu boli teorie ze katalyzator vlastne moc nepomaha lebo z nejakych benzinovych aditiv v nom vznikaju dost nebezpecne latky, no moc o tom neviem.

Jig
5. prosince • 8:49

Není to tak dlouho co podporovali právě nákup malých dieselů, proti kterým teď zas bojují. Možná by nebylo od věci, kdyby se chovali trošku koncepčně... tedy alespoň v horizontu delším než jedno volební období.

5. prosince • 1:17

S..u na ne. Jenom prikazy a zakazy a tahani penez z lido. At jde cela eu vite kam. Vse je loby

gfh
4. prosince • 23:46

Do Paříže? Za 8 let? Turbodieselem?
Blbost. Copak je osel nebo velbloud na naftu?

Antiautomat
5. prosince • 20:20

...h.vadina, tam predsa budu hektare snehobielych vil plnych architektov, doktorov, vedeckych skol, inzinierov a spickovych modnych navrharov. Ako dokaz si pozri hociktoru tuckecku telenovelu, pripadne tunajsi mainstream. Sem-tam, aby sa nasla investicia, sa zavedie nejaka ta nepodstatna dialnicna znamka alebo iny dobrovolne-povinny multikulti prispevok.

Neurotic
4. prosince • 20:52

Už se těším na ksichty těch co tomu ted tleskají, až od roku 2030 zakážou jezdit i benzínem, jelikož se v roce 2026 zjistí, že nedošlo k žádné změně:-D

Antiautomat
5. prosince • 20:14

Za seba, akonahle mi zakazu nase dva rodinne benzinove pekace, ktore maju tu jedinu zlocinnu vlastnost, ze su spolahlive, s.riem im na cele auto.

Antiautomat
4. prosince • 19:12

....po tom, co som tam bol tot nedavno, uz nemam chut tam ist. S Parizom, rozumej francuzskym hlavnym mestom naroda zvaneho FRANCUZI, je koniec. Inak, kedy strhnu aj NotreDame? Nejakym miestnym pasovcom ide je panenka Maria v Publieri trnom v oku, takze dolu s nou. Ozaj, budu aj Vianoce? Nezrusime Velku noc a nezakazeme kostoly? O tomto, co spachala EU a nadnarodny fasokapital, sa ani Heydrichovi nesnivalo.

Neurotic
4. prosince • 20:54

Rozdíl mezi Francií a ISIS je v tom, že ti první používají na odstraňování památek bagry a ti druzí dynamit:-D Takže at si zakazují co chtějí, protože bych tam radši nejezdil:-/

Antiautomat
5. prosince • 20:10

Nuz, mnozina tradicnych tzv.eurodestinacii, kam sa vyberiem aby som:
a/ nasal a vychutnal historicku atmosferu, bez uplne cudzich tzv.kulturnych ´pridavkov´
b/ nemusel mat v stredovej opierke natiahnutu .380-ku /ine sa tam nezmesti/
....sa coraz zmensuje. V poslednom case skor vyberam nezname a neobjavene, vypravy apod. Prist do nejakej multikulti akoze eurodestinacie a po par krokoch vpadnut na nejaky * bazaar* /po tom co sa prestrikujem lupezivym opicincom/, pardon, nemusim. Bez urazky, konstatujem holy fakt. Najlepsie spomienky mam na cesty neobjavene a nezname, daleko od dege-eurocivilizacie. Dokonca som stretol aj skupinu /tlupu, ako to nazvat/, ktori zcasti este nevideli cudzinca, niekde bohvie kde. Motorky ostali pred miestnym *podnikom* /ako to len nazvat/, auta detto. Ti ludia boli prilis hrdi na to aby vobec na nieco cudzie siahli. Stan bol otvoreny. Nic nezmizlo. Ludia skveli, zijuci v ich kulture, neznasilnenej nejakymi nasilu nutenymu jogurtami. Zvedavi, jednoduchi, ale nikdy vypatlani - cenili si vlastny nazor, prislusnost a mieto, nijaky vyvoz svoloce. Apropos, nikdy som nejedol lepsi kolac ako tam.

007
4. prosince • 19:08

Konečně.

řidič
4. prosince • 18:45

Diesel více čmoudí, ale benzinové splodiny jsou jedovatější.
Soudruzi ekoteroristi si vybrali diesel....
Aby si příště třeba nevybrali cyklisty...

Jan Havránek
4. prosince • 16:56

Já bych v tom problém neviděl.... Když jedu do Prahy, tak na Čerňák, tam auto na parkovisko a šup do krtka :-) Nevím jak vy, ale já raději využívám krtka, šalinu, či bus, než se tahnout Prahou v koloně :-)

Sir CHerokee
4. prosince • 18:39

A jám rád svobodnou volbu. A ne aby mě vychovával nějaký zelenorudý ouředníček!

sokar
4. prosince • 19:01

My ale nežijeme ve svobodě, ale v demokracii. :-(

Jan Havránek
4. prosince • 18:45

Však jo. Já se tak bez ohledu na ekologii rozhodnul sám :-) Když bych se chtěl plahočit autem, tak jedu autem. Jen jsem napsal, že tohle můj problém není :-)

Stan
4. prosince • 16:17

Jsem rád, že jsem v Paříži byl již několikrát. S tím co se tam teď děje ani nemám chuť tam znovu jezdit.

Sir CHerokee
4. prosince • 16:15

To je typická ekofašistická propaganda v praxi. Doprava se na znečistění podílí úplně okrajové, zvláště ta automobilová - mnohem méně než lodě nebo letadla. Ale i dohromady tvoří jen zlomeček. Nicméně šikanovat bohaté automobilky je nejjednodušší. Zelenorudé pomazané úřednické hlavy v čele těch měst si neuvědomují, že veškeré zásobování zprostředkovávají nákladní vozy jezdící na naftu. Je jasné, že příště by to odnesl benzín a pak co? Bude jezdit na uhlí v elektrických autech? To je ekologické? Doufám, že voliči do té doby prozří a tuto svoloč z jejich postů při nejbližších volbách sestřelí!

sokar
4. prosince • 18:08

V roce 2020 budou mít franticí jako hlavní dopravní prostředek velblouda. Dobře jim tak, co si tam navezli to je přejede.

USA
4. prosince • 16:51

tobe ty jedy, saze a to duneni z naftaku uplne vydlabalo mozek

Georrge
4. prosince • 16:46

Přesně tak, napřed by měly z center měst zmizet zaoceánské lodě! A dopravní letadla taky, úplně mě štve jak si ty lodě a letadla kouří přímo v centrech měst a nám budou zakazovat nafťáky! Ale teď vážně, taky mi přijde psychadelický hon za emisemi u aut dost šílený vzhledem k tomu, že s jinými znečišťovateli ovzduší se moc nedělá. Chápu že v centrech měst dělají auta nezanedbatelný čurbez, ale měli bychom se zaměřit na světové emise jako takové a ne se honit za každým gramem u aut a na ostatní kašlat.

jehoVista
5. prosince • 17:59

A v americe bijou cernochy.

Miyaki
7. prosince • 22:56

A imigrati znasilnuji evropske zeny!

mpolan
4. prosince • 18:53

Světové emise jsou vcelku těžko řešitelné, naopak největší škody napáchají ty lokální, ve městech. Tam je zle.

Foxo
5. prosince • 13:09

Takže postihneme to, co se dobře reguluje, nikoli to, co má smysl.

mpolan
5. prosince • 15:05

Emise z průmyslu nebo lodí jsou řešeny celkem slušně. Na komíny se montují filtry, i lodě mají určité normy na to, co mohou spalovat (a ne, není to úplný odpad).
A hlavně - řeší se to, co je nutné řešit. Skutečně mě zdaleka tolik netrápí emise kontejnerové lodi uprostřed oceánu (spadnou a zůstanou v místě), jako emise dehťáku na ulici pod mými okny, zvláště při poslední dobou poměrně běžné inverzi nebo mlze...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
5. prosince • 19:14

Tak mne více trápí lokální topeniště místních spalovačů mrtvol, než emise dehťáků. V mém okolí, ve městě, máme tady všude zavedený plyn, je několik, cca 5, spalovačů, kteří vytvoří nad velkou částí města naprosto nedýchatelné ovzduší, které je i vidět, nejen cíti, kde se na ně hrabou veškerá auta ve městě. Vidím, že stát dává dotace na pořízení nových kotlů, chce trestat automobilisty za znečisťování ovzduší různými omezeními, ale ty, co znečisťují ovzduší nejvíce, vůbec nijak netrestá, ani proti nim nic nedělá. Mluvilo se o dani z komínu pro tyto spalovače, ale kde nic tu nic.
Osobně bych řešil nejprve tyto znečisťovatale a ty, kteří si upravují auta, vyřezávají filtry pevných částic, a potom postupem času s novými auty upravoval nějaká omezení. Vymýšlet pitomosti a trestat například někoho, kdo si nechal čipnout motor, tak to mne zrovna netrápí, pokud to projde emisemi.

mpolan
5. prosince • 21:46

No, tady je asi blbé to říci, ale v takovém případě je docela na místě nahlášení na příslušný úřad. Sami to kontrolovat nestíhají, většinou chodí jen na udání. Jenže to by zase lidi nepřežili, kdyby museli někoho nahlásit...

Mirek
6. prosince • 14:00

Je to sice pěkné, ale zkus se seznámit za jakých podmínek funguje to, co píšeš. Nejde totiž bezdůvodně někoho nahlásit, dotyčný musí poskytnout důkaz, že spalovač spaluje zakázaný "materiál". A jak sám uznáš, to už je o něčem jiném. Když bude dotyčný spalovat v historickém kotli s mizernou účinností například uhlí a bude mu to čoudit, že se z toho po*ere celé okolí, nikdo mu nic udělat nemůže. Tak asi. Že to nejde dýchat nikoho netrápí, spaluje legální topný matroš. Na jednoho nedaleko si již dost lidí stěžovalo, ale skončilo to tak, jak jsem uvedl a čmoudí dál.
Navíc, zkus mi vysvětlit, proč musí lidé chodit a někoho někde hlásit, když kolem něj chodí měsstská policie, celá vrchnost z radnice. Z jakého důvodu mají občane zastávat funkci těch, kteří by to měli dělat z titulo své funkce. Nebo mi chceš namluvit, že dieselovému autu s vyřezaným filtrem pevných částic seberou "techničák" až když někdo toho majitele nahlásí?

qwertz
4. prosince • 16:43

Jak se námořní lodní doprava projevuje na znečištění v centru Paříže?I blbý silniční obchovat a odvedení dehťáků za obec má velký vliv na kvalitu ovzduší v obci. Proto je třeba dehťáky vyhnat z měst. A nikdo se na automobilkách nehojí. Byly to nesmyslné daňové pobídky a legislativa, která vedla k rozvoji nafťáků v osobních autech. Po zpřísnění budou automobilky holt vyrábět zase benzíny, CNG a hybridy.

Sir CHerokee
4. prosince • 18:37

Já bych v prvé řadě vyhnal uhláky. Tepelná elektrárna těsně za městem nadělá mnohem více smradu. V druhé řadě kontrolovat filtry pevných částic a pak není problém. Moderní diesely nejsou nebezpečné a nejsou problémem. To je jen ekofašistická propaganda. A to sám mám dva benzíny v garáži.

qwertz
4. prosince • 22:21

moderní diesely jsou nebezpečné. Reálné emise v provozu hrubě neodpovídají EURO normám.http://equaindex.com/equa-air-quality-index/... Ta vaše ekofašistická propaganda je podložena tvrdými daty a i v nejznečištěnějších oblastech ČR s těžkým průmyslem tvoří 30% podíl.

Ne321
6. prosince • 15:37

Diesely si nemaji s benzinaky co vycitat. Moderni diesely realne neplni limity znecisteni, moderni benziny realne neplni uvadenou spotrebu (a tim ostatne CO2 emise). To druhe se primo dotyka penezenky majitele.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
7. prosince • 7:32

Jo jasně, Kombinovaná spotřeba O3 2.0TDI 110kW je dle tabulek 4L/100km. V reálu podle spritmonitor.de je v průměru 5.9L/100km. kombinovaná spotřeba O3 1.4TSI 110kW je dle tabulek 5.1L/100km. V reálu podle spritmonitor.de je v průměru 6.7L/100km. Ať budete účelově kouzlit s čísly jakkoli, spotřeba dieselu je mimo o 47.5%, benzínu 31.3%, rozdíl u dieselu je 1.9L/100km, u benzínu je 1.6L/100km. Asi budete muset dlouho přemýšlet, než vymyslíte výpočet, který potvrdí tu vaši demagogii, že benzín "podvádí více" na spotřebě.

USA
6. prosince • 15:53

pokud jde o rozdil mezi uvadenou a reálnou spotřebou, tak dyzly sou na tom jeste hur nez benzinaky
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/tyto-diesely... ...

Ne321
6. prosince • 17:33

Rozhodne ne tak spatne jako turbobenziny. Tam je rozdil v chovani v bezne a normovane jizde dosti brutalni. Vzhledem k tomu, ze clanek vychazi ze zdroje, ktery sam nemel odvahu sve mereni zverejnit bych byl dosti skepticky.

qwertz
7. prosince • 8:00

jo jasně. Proto srovnání spritmonitor.de s normovanýma hodnotama vychází lépe pro benzín. :-D

Shimi
6. prosince • 18:08

Já třeba nemám problém se svou 1.6T jezdit v kombinaci za to, co udává výrobce. A rozhodně nejsem brzda provozu. Chce to používat hlavu a jde to celkem snadno. A to mám nepřímý vstřik.

Foxo
5. prosince • 13:03

Jestli považujete real driving emission (RDE) testy za opakovatelné a vzájemně porovnatelná měření a nadto je porovnáváte s homologačním cyklem NEDC, pak to vypovídá o vaší neznalosti, ale to je tak asi vše.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
5. prosince • 16:08

Jo všichni, včetně více než poloviny automobilek, které se dosud k těmto testům oficiálně připojily, jsou blbci, protože anonym foxo to ví nejlépe.RDE nemají stejnou míru "porovnatelnosti" a "opakovatelnosti" jako NEDC. Co to znamená? Vůbec nic. Protože smyslem testu emisí, není porovnávání pidníků, ale omezení emisí v reálném provozu. A protože NEDC má s reálným provozem společného asi tolik, jako máte vy společného s odborníkem na měření emisí, poskytuje EQUA index nesrovnatelně lepší obraz o emisích z provozu aut, než iracionální absurdní NEDC, kterým se tu oháníte (zbytečný test)

Jindra Kuchar
5. prosince • 12:42

Pokud máte podezdření že někdo neplní normy, není nic snažšího než na to upozornit příslušné orgány. Ale ony ty diesely normy plní za přesně stanovených podmínek. V reálu neplní emise žádný spalovací motor a jde jen o to na co se zaměříte. Jestli vám více vadí rakovinotvorné saze (benzíny s přímým vstřikem), nebo NOx způsobující astma a dýchací obtíže (oturbené diesely).
Mimochodem moderní turbo benzíny se již tlakem velmi přiblížili dieselům a pro vznik NOx je podstatný právě tlak při kterém dojde k hoření

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
5. prosince • 16:02

Napsat, že "v reálu neplní emise žádný motor" pod příspěvek, kde máte odkaz na data měření prokazující opak, to už musí být človek naprostý ignorant nebo idiot.
Drtivá většina dnes prodávaných benzínů plní v provozu na silnici laboratorní limity EURO 6. Drtivá většina dieselů dnes prodávaných v provozu na silnici limity EURO 6 nesplní, což je možná legální, když je v laboratoři plní, ovšem to neznamená že v praxi nevypouští sračky. Některé plní alespoň EURO 5 (typicky VAG), jiné se vlezou maximálně do hodnot z EURO 3 (francouzi, asie). Ale klidně teoretizujte dál.

kuchi
5. prosince • 17:39

V odkazu je na získání hodnocení A u dieselu třeba aby plnil euro 6, u benzínu stačí euro 4... Značně zavádějící porovnání

qwertz
5. prosince • 18:45

V odkazu získání hodnocení A je potřeba, aby motor splnil limit 0.08g NOx / km. To odpovídá normě EURO 6 diesel a EURO 4 benzín. To porovnání je naprosto přesné, protože limit pro oba motory je totožný!
Asi jste si neráčil povšimnout, že EURO normy nestanovují stejné limity pro benzín i naftu. Diesely byly dlouhodobě zvýhodňovány méně přísnými limity.

USA
4. prosince • 15:57

pokud vim, pariz vyhlasila konec dyzlu uz v 2020 a tenhle termin porad plati.
tedy uz za 3 roky a 1 mesic.a tlak se bude dale zvyšovat jak se bude prokazovat, ze naftaky vypoustej spoustu jedu.
letos v zime si maj posvitit na to, kolik jedovatých NOx vypousteji naftaky zime.
a je verejnym tajemstvi, ze pri teplotách nižších nez +10C(plus) většina naftaku vypina systém na likvidaci NOx. a při -11C zamrza močovina.

Jindra Kuchar
5. prosince • 12:38

Mimochodem, ten rok 2020 byl návrh paní Anne Hidalgo v roce 2014. Dnes máme konec roku 2016 a paní Anne Hidalgo navrhuje rok 2025. Jak by řekl náš premiér, "zákaz v roce 2020 nebyl zasazen do reálného ekonomického rámce"

Jindra Kuchar
5. prosince • 12:20

A proto jsou systémy SRC vyhřívané

USA
6. prosince • 15:45

no jasne
prijedes na tejden na hory a když po tejdnu budes chtit odjet, bud bude baterka vybita a nebo budes nejdriv muset zapnout na 1 hodinu vyhrejvani mocoviny abys moh vůbec nastartovat. a když uz konecne bude močovina v tekutym stavu, baterka uz bude klekla, takze nenastartujes.

a v lete to je ještě horsi. pro teplotách nad 30C se močovina zacne rozkládat na smradlavej cpavek a CO2. takze SCR je nefunkcni a auto by vůbec nemelo jit nastartovat

kErb
4. prosince • 15:54

A obchody tedy budou na predměstí?? :-D

kErb
4. prosince • 15:52

"Od roku 2015 nebudou smět vjet žádná auto se vznětovým motorem pod kapotou do Paříže, Atén, Madridu a Mexika. Více na: http://www.autorevue.cz/s-turbodieselem-se-uz-za-... ... ":-DTo už bylo ne???

tom
5. prosince • 9:32

Taky me napadlo, ze to uz asi nestihnou :-)

Doporučujeme

Články odjinud