S turbodieselem se už za osm let do Paříže či Atén nepodíváte

Aféra Dieselgate německého Volkswagenu zřejmě urychlila konec dieselových motorů v městském provozu.
S turbodieselem se už za osm let do Paříže či Atén nepodíváte

Hned čtyři světové metropole vyhlásily na klimatickém summitu v Mexiku boj vozidlům s dieselovými pohonnými jednotkami.

Od roku 2025 nebudou smět vjet žádná auto se vznětovým motorem pod kapotou do Paříže, Atén, Madridu a Mexika.

"Nebudeme dále tolerovat znečištění ovzduší, a také zdravotní problémy a úmrtí - zejména našim nejzranitelnějším občanům. Tyto problémy vyžadují odvážné akce, vyzýváme proto výrobce automobilů a autobusů, aby se k nám připojili," uvedla pařížská starostka Anne Hidalgo.

O problematice emisí z dieselových motorů se mluví již dlouho. Hlasy volající po jich zákazu však zesílily po zveřejnění aféry Volkswagenu, jehož TDI motory mají software umožňující manipulaci při měření emisí oxidů dusíku.

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Ještě razantnější krok chystají Atény. Z centra tohoto města by v poměrně krátkém horizontu měla zmizet všechna auta se spalovacím motorem. Tedy nejen ta jezdící na naftu, ale i na benzín a zřejmě i na zemní či ropný plyn.

Podle světové zdravotnické federace dochází v současné době v souvislosti se znečištěním ovzduší každý rok k úmrtím tří milionů lidí. Pokud bude zákaz vjezdu dieselových aut uveden v praxi, mělo by se ve zmíněných čtyřech městech (dohromady v jejich centrech žije 17,5 milionů lidí) ročně zachránit 7,5 tisíce životů.

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků