S turbodieselem se už za osm let do Paříže či Atén nepodíváte

Aféra Dieselgate německého Volkswagenu zřejmě urychlila konec dieselových motorů v městském provozu.
S turbodieselem se už za osm let do Paříže či Atén nepodíváte

Hned čtyři světové metropole vyhlásily na klimatickém summitu v Mexiku boj vozidlům s dieselovými pohonnými jednotkami.

Od roku 2025 nebudou smět vjet žádná auto se vznětovým motorem pod kapotou do Paříže, Atén, Madridu a Mexika.

"Nebudeme dále tolerovat znečištění ovzduší, a také zdravotní problémy a úmrtí - zejména našim nejzranitelnějším občanům. Tyto problémy vyžadují odvážné akce, vyzýváme proto výrobce automobilů a autobusů, aby se k nám připojili," uvedla pařížská starostka Anne Hidalgo.

O problematice emisí z dieselových motorů se mluví již dlouho. Hlasy volající po jich zákazu však zesílily po zveřejnění aféry Volkswagenu, jehož TDI motory mají software umožňující manipulaci při měření emisí oxidů dusíku.

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Ještě razantnější krok chystají Atény. Z centra tohoto města by v poměrně krátkém horizontu měla zmizet všechna auta se spalovacím motorem. Tedy nejen ta jezdící na naftu, ale i na benzín a zřejmě i na zemní či ropný plyn.

Podle světové zdravotnické federace dochází v současné době v souvislosti se znečištěním ovzduší každý rok k úmrtím tří milionů lidí. Pokud bude zákaz vjezdu dieselových aut uveden v praxi, mělo by se ve zmíněných čtyřech městech (dohromady v jejich centrech žije 17,5 milionů lidí) ročně zachránit 7,5 tisíce životů.

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků