S turbodieselem se už za osm let do Paříže či Atén nepodíváte

Aféra Dieselgate německého Volkswagenu zřejmě urychlila konec dieselových motorů v městském provozu.
S turbodieselem se už za osm let do Paříže či Atén nepodíváte

Hned čtyři světové metropole vyhlásily na klimatickém summitu v Mexiku boj vozidlům s dieselovými pohonnými jednotkami.

Od roku 2025 nebudou smět vjet žádná auto se vznětovým motorem pod kapotou do Paříže, Atén, Madridu a Mexika.

"Nebudeme dále tolerovat znečištění ovzduší, a také zdravotní problémy a úmrtí - zejména našim nejzranitelnějším občanům. Tyto problémy vyžadují odvážné akce, vyzýváme proto výrobce automobilů a autobusů, aby se k nám připojili," uvedla pařížská starostka Anne Hidalgo.

O problematice emisí z dieselových motorů se mluví již dlouho. Hlasy volající po jich zákazu však zesílily po zveřejnění aféry Volkswagenu, jehož TDI motory mají software umožňující manipulaci při měření emisí oxidů dusíku.

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Ještě razantnější krok chystají Atény. Z centra tohoto města by v poměrně krátkém horizontu měla zmizet všechna auta se spalovacím motorem. Tedy nejen ta jezdící na naftu, ale i na benzín a zřejmě i na zemní či ropný plyn.

Podle světové zdravotnické federace dochází v současné době v souvislosti se znečištěním ovzduší každý rok k úmrtím tří milionů lidí. Pokud bude zákaz vjezdu dieselových aut uveden v praxi, mělo by se ve zmíněných čtyřech městech (dohromady v jejich centrech žije 17,5 milionů lidí) ročně zachránit 7,5 tisíce životů.

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 27 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků