| Maserati GranCabrio Folgore & Tridente Zdroj: Maserati

| Maserati GranCabrio Folgore & Tridente | Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente | Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente | Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente | Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente | Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente | Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente | Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente | Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente | Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente | Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente | Zdroj: Maserati

| Maserati Tridente Zdroj: Maserati
| Maserati Tridente Zdroj: Maserati
| Maserati Tridente Zdroj: Maserati
| Maserati Tridente Zdroj: Maserati
11
Fotogalerie

S trojzubcem na vlnách: Maserati teď nabízí i elektrický luxusní člun, přirozeně za majlant

Italská značka rozšiřuje své portfolio elektrických modelů tak silně, že představuje na baterky i luxusní člun.

V rámci premiéry nejnovějšího elektrického kabrioletu GranCabrio Folgore představilo Maserati taky další, více netradiční model ze své stále početnější elektrické řady. K již uvedenému GranTurismu a SUV Grecale na baterky nyní automobilka přihazuje také luxusní elektrický člun Tridente – samozřejmě s obřím logem trojzubce na trupu.

Elektrický člun vytvořilo Maserati ve spolupráci s firmou Vita Power, která se zaobírá právě vývojem zcela elektrických jachet a jejich pohonných ústrojí. Exteriér 10,5metrového člunu s karbonovým trupem byl zase vytvořen u společnosti Hodgdon Yachts, amerického specialisty na stavbu člunů i superjachet.

Tridente využívá dvojice elektromotorů o kombinovaném výkonu 600 koní (441 kW), který zajistí cestování na vlnách rychlostí až 40 uzlů, tedy asi 74 km/h. Kapacitu použitých baterií značka neupřesňuje, s DC rychlonabíječkou ale potrvá jejich nabití do 100 % kapacity asi hodinu, přičemž poskytnou dojezd okolo 70 km.

Maserati dodává, že Tridente je s těmito schopnostmi ideálním člunem pro každodenní plavby po jezerech či pobřežích. Na palubu se díky rohové sedačce vejde až osm pasažérů, v zadní části nechybí prostorné lehátko a plavecká plošina. Uvnitř přední části trupu je zase kajuta s malou postelí a toaletou.

Zájemci o člun s logem Maserati už mohou objednávat. Cenovka v přepočtu 63 milionů korun převyšuje cokoliv, co dnes italská značka nabízí. Dražší není ani čistě okruhový speciál MCXtrema, ten začínal před vyprodáním od částky zhruba 27,6 milionu korun.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud