S těmito SUV Škoda útočí na Čínu. Na dvě z nich si nechejte zajít chuť

Už zítra otevírá brány autosalon Auto Guangzhou v Číně. Poprvé se tam veřejnosti představí nový model Škodovky a krýt záda mu budou další tři.

Autosalon v Kantonu je jednou z nejdůležitějších akcí svého druhu na světě, a protože na čínském trhu působí také Škoda Auto, nemůže na něm chybět. Od roku 2010 je Čína největším odbytištěm Škodovky a podle oficiálních informací tam v loňském roce dodala 325.000 vozidel, což byl pro představu každý čtvrtý vůz Škoda dodaný celosvětově.

Škoda v Číně prodala už 1,5 milionu aut

Škoda v Číně prodala už 1,5 milionu aut

Při takovém objemu se už vyplatí navrhnout a vyrábět modely určené pouze pro čínský trh, přičemž co se SUV týče, jsou to rovnou dva. Vedle čínských verzí Kodiaqu a Karoqu ještě crossover Kamiq a Kodiaq GT, první SUV-kupé mladoboleslavské značky.

Zatímco v případě Kamiqu je jasné, že se na náš trh nikdy nepodívá, nad „gétéčkem“ se ještě vznáší otazník. Zástupci značky se už dříve nechali slyšet, že pokud bude o takový vůz zájem, nabídku v Evropě zváží. Zatím ale vycházejme z exkluzivity pouze pro Čínu.

Toto je Škoda Kamiq. Levné SUV je stejně dlouhé jako Karoq, na šířku ztrácí

Toto je Škoda Kamiq. Levné SUV je stejně dlouhé jako Karoq, na šířku ztrácí

To Škoda Kamiq se jinde prodávat nebude. Na délku měří 4390 mm, je 1781 mm široká, 1593 mm vysoká a rozvor náprav činí 2610 mm. O pohon se stará 1,5litrový zážehový čtyřválec s výkonem 81 kW (110 koní) a točivým momentem 150 N.m, kombinovaný s manuální pětistupňovou převodovkou či šestistupňovým automatem.

Vůz byl novinářům představen již v dubnu na české ambasádě v Pekingu. Cílí na mladé zákazníky, které chce oslovit prostorným interiérem či hlasovým ovládáním na bázi umělé inteligence. Pro Evropu Škoda připravuje jiný městký crossover, a sice sourozence Seatu Arona a Volkswagenu T-Cross. Jmenovat by se mohl Kosmiq.

Škoda Karoq pro Čínu: Větší rozvor, dvanáctistovka místo litru a více chromu

Škoda Karoq pro Čínu: Větší rozvor, dvanáctistovka místo litru a více chromu

Kodiaq a Karoq pro čínský trh se od evropských verzí liší jak vizuálně, tak po stránce pohonných jednotek. U většího z modelů je na výběr mezi čtyřválci 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 koní), 2.0 TSI se 137 kW (186 koní) a 2.0 TSI se 162 kW (220 koní). Základní Karoq dostal motor 1.2 TSI/85 kW (115 koní), se kterým se u nás nikdy nenabízel, a 1.5 TSI/110 kW (150 koní). Zajímavostí je rozvor prodloužený o 50 mm.

Přestože je Kodiaq GT kvůli jinak tvarované zádi méně praktický než výchozí model, Škoda jej prezentuje jako exkluzivní vlajkovou loď pro Čínu. S délkou 4634 mm je o 63 mm kratší než Kodiaq, a dokonce i interiér vypadá na fotkách hodnotněji. Nešetřilo se s „karbonovou“ kůží, stejný vzor ale najdete také na přístrojové desce, kde jej má i evropský Kodiaq Sportline.

Škoda Kodiaq GT oficiálně: Podívejte se na SUV, kterým se nesvezeme

Škoda Kodiaq GT oficiálně: Podívejte se na SUV, kterým se nesvezeme

Motory jsou v nabídce pouze dva. Základní dvoulitrové TSI má 137 kW (186 koní) a pohání přední kola, silnější 162kilowattová verze (220 koní) žene všechna čtyři kola skrze sedmistupňové DSG. Ve výbavě nechybí sledování slepého úhlu, Front Assit, adaptivní tempomat s funkcí Stop-Go či wi-fi připojení.

Škoda však na Auto Guangzhou v čínském Kantonu nebude ukazovat pouze SUV. Vedle čtveřice vozů budou k vidění i čínské verze Superbu, Octavie a Rapidu. Pokud plánujete tuto výstavu navštívit, expozici Škodovky najdete v hale 6.1.

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků