S těmito SUV Škoda útočí na Čínu. Na dvě z nich si nechejte zajít chuť

Už zítra otevírá brány autosalon Auto Guangzhou v Číně. Poprvé se tam veřejnosti představí nový model Škodovky a krýt záda mu budou další tři.

Autosalon v Kantonu je jednou z nejdůležitějších akcí svého druhu na světě, a protože na čínském trhu působí také Škoda Auto, nemůže na něm chybět. Od roku 2010 je Čína největším odbytištěm Škodovky a podle oficiálních informací tam v loňském roce dodala 325.000 vozidel, což byl pro představu každý čtvrtý vůz Škoda dodaný celosvětově.

Škoda v Číně prodala už 1,5 milionu aut

Škoda v Číně prodala už 1,5 milionu aut

Při takovém objemu se už vyplatí navrhnout a vyrábět modely určené pouze pro čínský trh, přičemž co se SUV týče, jsou to rovnou dva. Vedle čínských verzí Kodiaqu a Karoqu ještě crossover Kamiq a Kodiaq GT, první SUV-kupé mladoboleslavské značky.

Zatímco v případě Kamiqu je jasné, že se na náš trh nikdy nepodívá, nad „gétéčkem“ se ještě vznáší otazník. Zástupci značky se už dříve nechali slyšet, že pokud bude o takový vůz zájem, nabídku v Evropě zváží. Zatím ale vycházejme z exkluzivity pouze pro Čínu.

Toto je Škoda Kamiq. Levné SUV je stejně dlouhé jako Karoq, na šířku ztrácí

Toto je Škoda Kamiq. Levné SUV je stejně dlouhé jako Karoq, na šířku ztrácí

To Škoda Kamiq se jinde prodávat nebude. Na délku měří 4390 mm, je 1781 mm široká, 1593 mm vysoká a rozvor náprav činí 2610 mm. O pohon se stará 1,5litrový zážehový čtyřválec s výkonem 81 kW (110 koní) a točivým momentem 150 N.m, kombinovaný s manuální pětistupňovou převodovkou či šestistupňovým automatem.

Vůz byl novinářům představen již v dubnu na české ambasádě v Pekingu. Cílí na mladé zákazníky, které chce oslovit prostorným interiérem či hlasovým ovládáním na bázi umělé inteligence. Pro Evropu Škoda připravuje jiný městký crossover, a sice sourozence Seatu Arona a Volkswagenu T-Cross. Jmenovat by se mohl Kosmiq.

Škoda Karoq pro Čínu: Větší rozvor, dvanáctistovka místo litru a více chromu

Škoda Karoq pro Čínu: Větší rozvor, dvanáctistovka místo litru a více chromu

Kodiaq a Karoq pro čínský trh se od evropských verzí liší jak vizuálně, tak po stránce pohonných jednotek. U většího z modelů je na výběr mezi čtyřválci 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 koní), 2.0 TSI se 137 kW (186 koní) a 2.0 TSI se 162 kW (220 koní). Základní Karoq dostal motor 1.2 TSI/85 kW (115 koní), se kterým se u nás nikdy nenabízel, a 1.5 TSI/110 kW (150 koní). Zajímavostí je rozvor prodloužený o 50 mm.

Přestože je Kodiaq GT kvůli jinak tvarované zádi méně praktický než výchozí model, Škoda jej prezentuje jako exkluzivní vlajkovou loď pro Čínu. S délkou 4634 mm je o 63 mm kratší než Kodiaq, a dokonce i interiér vypadá na fotkách hodnotněji. Nešetřilo se s „karbonovou“ kůží, stejný vzor ale najdete také na přístrojové desce, kde jej má i evropský Kodiaq Sportline.

Škoda Kodiaq GT oficiálně: Podívejte se na SUV, kterým se nesvezeme

Škoda Kodiaq GT oficiálně: Podívejte se na SUV, kterým se nesvezeme

Motory jsou v nabídce pouze dva. Základní dvoulitrové TSI má 137 kW (186 koní) a pohání přední kola, silnější 162kilowattová verze (220 koní) žene všechna čtyři kola skrze sedmistupňové DSG. Ve výbavě nechybí sledování slepého úhlu, Front Assit, adaptivní tempomat s funkcí Stop-Go či wi-fi připojení.

Škoda však na Auto Guangzhou v čínském Kantonu nebude ukazovat pouze SUV. Vedle čtveřice vozů budou k vidění i čínské verze Superbu, Octavie a Rapidu. Pokud plánujete tuto výstavu navštívit, expozici Škodovky najdete v hale 6.1.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 1 příspěvek
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků