S Romanem Krestou o Barum rallye

Před startem Barum rally jsme měli možnost vyzpovídat vedoucího muže průběžného hodnocení MMČR a obhájce loňského vítězství, Romana Krestu.
S Romanem Krestou o Barum rallye

Tento 25 letý jezdec má za sebou již několik startů v MS, kde startoval za tovární tým Škoda motorsport, jako třetí jezdec se Škodou Octavia WRC. Další start si připsal společně s týmem Jolly club Europe s vozem Ford Focus WRC. Po talentovaném Jiřím Sedlářovi se jedná o dalšího, velmi nadějného jezdce. Pro Romana mluví jeho nízký věk a již zmíněné zkušenosti, které sbírá po boku továrního týmu.

Můžeš nám vysvětlit co to vlastně ten shakedown vlastně je?

„Pro jezdce, kteří neznají trať soutěže a jsou třeba z ciziny, je to optimální možnost k nastavení podvozku a samotného vozu na soutěž. Ve světě je to naprosto běžná věc povinná pro všechny tovární týmy. Každý si staví auto podle sebe a právě na těchto testovacích zkouškách si nejlépe přizpůsobí vůz danému podniku“.

Myslíš si, že by bylo jistým přínosem, kdyby takové možnosti byly i na dalších „velkých“ soutěžích u nás?

„Co se týká mne, my máme dvě nastavení vozu pro celou sezónu. Kdyby u nás byly rozlišné povrchy tratí, tak to má samozřejmě význam. My máme auto již nastavené, tady pouze upravíme maličkosti. Pro nás je to ovšem dobré hlavně z reklamních důvodů.“

Na startu BR se sešla skvělá konkurence, jak vidíš své postavení v soutěži?

„Jedeme s tovární podporou a továrním autem, takže je to pro nás naprosto jednoznačné. Budeme tedy bojovat o přední pozice. V žádném případě se neuchýlíme k nějaké vyčkávací taktice, nebo se uspokojíme s druhým nebo pátým místem. Od začátku pojedeme s maximálním nasazením jako v jakémkoliv jiném závodě.“

Půjdeš tedy od prvních kilometrů za obhajobou loňského vítězství?

„Ono se nedá říci, že za vítězstvím, ale podle svých nejlepších možností. Samozřejmě, že pokud bude někdo rychlejší, tak bude rychlejší. Zatím se nám však daří a věřím, že tak budeme i pokračovat. Samozřejmě konkurence je tady dobrá. Pokud nás nepostihnou nějaké technické potíže a nebude žádný defekt, tak se budeme snažit jet o to první místo.“

Na závěr ještě připomeňme, že trnavský rodák má na druhého v pořadí Václava Pecha jun. v průběžném pořadí náskok 70 bodů. Držme tedy palce Romanovi, který spolu se svým dlouholetým spolujezdcem Janem Tománkem, budou bezpečně patřit k tomu nejlepšímu, co uvidíme při letošní Barum rally.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vpravo: Primátor Zlína, Zdeněk Dostál, v autě Romana Kresy při shakedownu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků