S Romanem Krestou o Barum rallye

Před startem Barum rally jsme měli možnost vyzpovídat vedoucího muže průběžného hodnocení MMČR a obhájce loňského vítězství, Romana Krestu.
S Romanem Krestou o Barum rallye

Tento 25 letý jezdec má za sebou již několik startů v MS, kde startoval za tovární tým Škoda motorsport, jako třetí jezdec se Škodou Octavia WRC. Další start si připsal společně s týmem Jolly club Europe s vozem Ford Focus WRC. Po talentovaném Jiřím Sedlářovi se jedná o dalšího, velmi nadějného jezdce. Pro Romana mluví jeho nízký věk a již zmíněné zkušenosti, které sbírá po boku továrního týmu.

Můžeš nám vysvětlit co to vlastně ten shakedown vlastně je?

„Pro jezdce, kteří neznají trať soutěže a jsou třeba z ciziny, je to optimální možnost k nastavení podvozku a samotného vozu na soutěž. Ve světě je to naprosto běžná věc povinná pro všechny tovární týmy. Každý si staví auto podle sebe a právě na těchto testovacích zkouškách si nejlépe přizpůsobí vůz danému podniku“.

Myslíš si, že by bylo jistým přínosem, kdyby takové možnosti byly i na dalších „velkých“ soutěžích u nás?

„Co se týká mne, my máme dvě nastavení vozu pro celou sezónu. Kdyby u nás byly rozlišné povrchy tratí, tak to má samozřejmě význam. My máme auto již nastavené, tady pouze upravíme maličkosti. Pro nás je to ovšem dobré hlavně z reklamních důvodů.“

Na startu BR se sešla skvělá konkurence, jak vidíš své postavení v soutěži?

„Jedeme s tovární podporou a továrním autem, takže je to pro nás naprosto jednoznačné. Budeme tedy bojovat o přední pozice. V žádném případě se neuchýlíme k nějaké vyčkávací taktice, nebo se uspokojíme s druhým nebo pátým místem. Od začátku pojedeme s maximálním nasazením jako v jakémkoliv jiném závodě.“

Půjdeš tedy od prvních kilometrů za obhajobou loňského vítězství?

„Ono se nedá říci, že za vítězstvím, ale podle svých nejlepších možností. Samozřejmě, že pokud bude někdo rychlejší, tak bude rychlejší. Zatím se nám však daří a věřím, že tak budeme i pokračovat. Samozřejmě konkurence je tady dobrá. Pokud nás nepostihnou nějaké technické potíže a nebude žádný defekt, tak se budeme snažit jet o to první místo.“

Na závěr ještě připomeňme, že trnavský rodák má na druhého v pořadí Václava Pecha jun. v průběžném pořadí náskok 70 bodů. Držme tedy palce Romanovi, který spolu se svým dlouholetým spolujezdcem Janem Tománkem, budou bezpečně patřit k tomu nejlepšímu, co uvidíme při letošní Barum rally.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vpravo: Primátor Zlína, Zdeněk Dostál, v autě Romana Kresy při shakedownu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků