S Romanem Krestou o Barum rallye

Před startem Barum rally jsme měli možnost vyzpovídat vedoucího muže průběžného hodnocení MMČR a obhájce loňského vítězství, Romana Krestu.
S Romanem Krestou o Barum rallye

Tento 25 letý jezdec má za sebou již několik startů v MS, kde startoval za tovární tým Škoda motorsport, jako třetí jezdec se Škodou Octavia WRC. Další start si připsal společně s týmem Jolly club Europe s vozem Ford Focus WRC. Po talentovaném Jiřím Sedlářovi se jedná o dalšího, velmi nadějného jezdce. Pro Romana mluví jeho nízký věk a již zmíněné zkušenosti, které sbírá po boku továrního týmu.

Můžeš nám vysvětlit co to vlastně ten shakedown vlastně je?

„Pro jezdce, kteří neznají trať soutěže a jsou třeba z ciziny, je to optimální možnost k nastavení podvozku a samotného vozu na soutěž. Ve světě je to naprosto běžná věc povinná pro všechny tovární týmy. Každý si staví auto podle sebe a právě na těchto testovacích zkouškách si nejlépe přizpůsobí vůz danému podniku“.

Myslíš si, že by bylo jistým přínosem, kdyby takové možnosti byly i na dalších „velkých“ soutěžích u nás?

„Co se týká mne, my máme dvě nastavení vozu pro celou sezónu. Kdyby u nás byly rozlišné povrchy tratí, tak to má samozřejmě význam. My máme auto již nastavené, tady pouze upravíme maličkosti. Pro nás je to ovšem dobré hlavně z reklamních důvodů.“

Na startu BR se sešla skvělá konkurence, jak vidíš své postavení v soutěži?

„Jedeme s tovární podporou a továrním autem, takže je to pro nás naprosto jednoznačné. Budeme tedy bojovat o přední pozice. V žádném případě se neuchýlíme k nějaké vyčkávací taktice, nebo se uspokojíme s druhým nebo pátým místem. Od začátku pojedeme s maximálním nasazením jako v jakémkoliv jiném závodě.“

Půjdeš tedy od prvních kilometrů za obhajobou loňského vítězství?

„Ono se nedá říci, že za vítězstvím, ale podle svých nejlepších možností. Samozřejmě, že pokud bude někdo rychlejší, tak bude rychlejší. Zatím se nám však daří a věřím, že tak budeme i pokračovat. Samozřejmě konkurence je tady dobrá. Pokud nás nepostihnou nějaké technické potíže a nebude žádný defekt, tak se budeme snažit jet o to první místo.“

Na závěr ještě připomeňme, že trnavský rodák má na druhého v pořadí Václava Pecha jun. v průběžném pořadí náskok 70 bodů. Držme tedy palce Romanovi, který spolu se svým dlouholetým spolujezdcem Janem Tománkem, budou bezpečně patřit k tomu nejlepšímu, co uvidíme při letošní Barum rally.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vpravo: Primátor Zlína, Zdeněk Dostál, v autě Romana Kresy při shakedownu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků