S rodinou za 1 000 € po 35 státech

Specialista na dálkové jízdy Gerhard Plattner dostal ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi měšec s 1.000 jednoeurových mincí a úkol, podniknout s vozem Škoda Roomster TDI s tříválcovým motorem o výkonu 59kW rodinnou dovolenou po 35 zemích Evropy, přičemž náklady na pohonné hmoty nesmí překročit výše uvedenou sumu.

Zavazadlový prostor bude plně naložen zavazadly pro dovolenou čtyřčlenné rodiny. Zavazadla budou skutečná, méně skutečná však bude „rodina“, protože žena na sedadle spolujezdce a obě děti na zadních sedadlech jsou „dummies“, tedy zkušební figuríny, jejich hmotnost však odpovídá hmotnosti průměrné ženy a hmotnosti dětí ve věku osm až deset let. „Díky figurínám lze technicky na tuto cestu nahlížet jako na rodinnou,“ vysvětluje Plattner,“ ale nikdo mi nebude mluvit do řízení ani protestovat, když někdy urazím 1.000 kilometrů na jeden zátah.“

Plattner je přesvědčen o tom, že si při své 15.000 kilometrů dlouhé cestě po 35 státech navzdory plně naloženému autu vystačí s průměrnou spotřebou pěti litrů na 100 kilometrů a že se do boleslavské Škodovky nevrátí s prázdným měšcem.

Trasa Gerharda Plattnerra a jeho fiktivní ‚rodiny‘ povede přes města:

Mlada Boleslav, Hamburg, Amsterdam, Brusel, Londýn, Paříž, Luxemburg, Ženeva, Andorra La Vella, Barcelona, Monte Carlo, Vatikán, San Marino, trajekt Ancona-Igoumenitsa, Thessaloniki, Skopje, Edirne, Bukurešť, Brasov, Bělehrad, Budapešť, Záhřeb, Lublaň, Vídeň, Bratislava, Užhorod, Varšava, Vilnius, Riga, Tallinn, St. Petersburg, Helsinky, trajekt Helsinky-Stockholm, Oslo, Kodaň, Rostok, Berlín a Mladá Boleslav

Cesta je dlouhá celkem 15.520 kilometrů.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků