S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Tom  |  26. 04. 2016 09:43

Downsizing a oturbený pidimotůrky jsou mordorem petrolheadů

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  26. 04. 2016 15:17

Souhlasím, ale downsizing je produktem ekofašismu. Evropského ekofašismu. Tohle je další krok. V dalším nám seberou spalovací motory a v konečném stádiu i volant, pokud lidé budou furt volit ty zeleno rudé levicové kebule.

Odpovědět  |   | 
st  |  26. 04. 2016 21:06

Máte pravdu, tak to dopadá, když vítězí ideologie nad technikou. Fyzika prostě okecat nejde.

Odpovědět  |   | 
oh.c  |  27. 04. 2016 06:45

Rozkaz zněl jasně: CO2 je smrtící plyn a je třeba s ním zatočit!

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  26. 04. 2016 09:49

Achjo, a další "...gate", ačkoli její podstata byla úplně v něčem jiném. Stojí vám to fakt za to, psát ty lži pořád dokola?

Odpovědět  |   | 
james  |  26. 04. 2016 22:41

snazia sa hajit VW nechaj im tu radost :)

Odpovědět  |   | 
payah  |  26. 04. 2016 09:54

... a diví se někdo? Já teda ne. Místo toho aby se motory optimalizovali na nejlepší poměr spotřeba - emise - výkon - cena - životnost, optimalizuje se motor jen na to jedno. Na zcela nesmyslný cyklus měření emisí, který motor zažije třeba jen 10x za život - pak může do vzduchu vypouštět třeba "magi v kostkách" a je to fuk. Kdyby byl motor optimalizován na to, jak funguje jako celek v běžném provozu, bude možná vypouštět 2x, 3x více emisí než v testu, ale pořád to bude pro přírodu a člověka lepší, než když vypouští třeba 5x a více, tak jak se to děje teď... Pak se vymýšlej nesmysly a naše pole zaplevelují žlutým svinstvem a kácej se deštný pralesy, aby byl olej, který se cpe do nafty a benzínu..... lidstvo se zahubí samo, a "akologové" tomu jen pomáhají a "přikládají pod kotel"

Odpovědět  |   | 
Roman  |  26. 02. 2018 18:32

Konečně jeden rozumný příspěvek. Cyklus měření musí být co nejvíce podobný skutečnému provozu, potom budou skutečné emise v rámci možností co nejnižší. Limity emisí musí tlačit konstruktéry k lepším výsledkům, ale nesmí být nesmyslně nízké, které v reálných podmínkách nelze splnit (vzhledem k současným znalostem a technologiím). Bohužel, podobně jako v jiných záležitostech nás páni z EU tlačí do něčeho co nepřinese nic dobrého. Jeden můj bývalý kolega by řekl: "ušetříme padesátník, i kdyby nás to mělo stovku stát."

Odpovědět  |   | 
Ijon  |  26. 04. 2016 09:55

Nějak v tom začínám mít zmatek. U VW je to jasné, v USA musí auto splňovat emise a spotřebu i v reálném provozu a jsou nějaké pomocné měřící cykly, pomocí nich se to odhadne, nicméně požadak na reálný provoz trvá.
V EU platí pokud víc nějaký starý normový měřící cyklus, o kterém všichni vědí, že je špatný, nicméně ho nejde tak jednoduše změnit, protože na jeho výsledky jsou navázané miliardové transfery. Nikoho neudivuje, že super ekologické Green TDI s deklarovanou spotřebou 3.2 litru žere v reálu o 30% víc. Tak to prostě je. S emisemi NOx je to samozřejmě stejné.
Najednou ale někdo zahájil měření v reálném provozu, kupodivu každý naměřil něco úplně jiného (někomu vyšlo, že kromě VW jsou ostatní v richtiku, někomu zase úplný opak), nicméně na to konto mají teď automobilky provádět úpravy a plnit normu NOx i v reálném provozu. Nic proti tomu, ale měli by taky rovnou chtít, aby auta plnila v reálném provozu i deklarovanou spotřebu, jenže o tom jaxi není vůbec řeč. A navíc podle jakých norem se ten reálný provoz měří? Nejspíš pokaždé podle jiné, když vidím výsedky.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  26. 04. 2016 10:09

Já to chápu, řidič může sešlápnout plynový pedál kdy chce, jak chce a zcela svobodně a nezávisle na jakýchkoliv úředních regulích. Snad to nechtějí nějak zatrhnout.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  26. 04. 2016 10:47

Já už se tomu musím jenom smát. Proboha koho zajímají subjektivní, naprosto nerelevantní, testy nějaké "noname" organizace EQUA? Podobných "testů" nase*u za hodinu kamion. Automobilky můžou být naprosto v klidu, tohle nemá žádný právní rámec. A k tomu umělému spojování s kauzou dieselgate, která se týká úplně něčeho jiného, se ani nemá smysl vyjadřovat. Redakční diletantismus na n-tou.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  26. 04. 2016 11:12

Kdysi byla novinařina opravdu tím "hlídacím psem demokracie". Dnes je to co... stoka, odpad... Skutečně dobrého novináře aby člověk hledal. V odborných kruzích to pak je vůbec vzácnost. Prostě jen plácne odněkud přeložený článek, ale vlastní práce nulová. To není novinařina, spíš novilhařina.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  26. 04. 2016 11:33

mpolan: Kdysi? No možná někde jinde, ale na AR určitě ne. Chodím sem cca 15 let a za tu dobu se nic nezměnilo. Kdysi dokonce vyšel samostatný článek jako reakce na jednu vášnivou diskuzi, už si přesně nepamatuju o co se jednalo, ale byl jsem v tom článku tenkrát jmenován jako jeden z hlavních "rebelů" a kritiků redakce , a stejně se nic nezměnilo. Sice jsme si to tenkrát vyříkali, bylo to i v celkem dobré argumentační rovině, ale výsledek byl stejně nula. Takže já už na redakční zázraky nevěřím.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  26. 04. 2016 11:42

Máme kapitalismus, jak jsme chtěli. Vše co lidé dělají, je dnes jen pro peníze. Léčí se pro peníze, učí se pro peníze, zábava se taky dělá jen pro peníze, o sportu ani nemluvím a dokonce i politika se dělá jen pro peníze. No a i různé průzkumy, výzkumy, ankety, statistiky, měření, všechno samozřejmě pro peníze. Tedy ne pro pravdu, ani správnost, ani pro morálku, nebo snahu někomu nějak pomoct. Jen pro peníze. Když chcete pravdu, musíte za ni někomu zaplatit a on vám ji vyrobí na přání

Odpovědět  |   | 
petrklm  |  27. 04. 2016 08:21

A to myslíte, že za socíku to bylo jinak? Kdepak, jen ta fasáda, za ní to probíhalo úplně stejně - peníze hýbou světem bez ohledu na ideologii...

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  27. 04. 2016 08:35

Klid, Míra je místní komouš a tyhle proletářské plky šíří kdykoli to jen trochu jde.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  27. 04. 2016 10:51

Neboj, život přináší různé situace, takže i ty jednou zjistíš, že nejde být pořád ten mladý, zdravý, nadšený a všehoschopný budovatel kapitalismu, že existuje spousta důležitějších věcí a jak rád bys je vyměnil za všechny peníze které máš. Ale nebude ti to nic platné, a budeš jen smutně sledovat co všechno za peníze mít nemůžeš. A těm jiným mladým a nadšeným budeš zase ty jen pro smích.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  26. 04. 2016 11:23

Když neprojde nafta tak je to fuj a musíme všichni jezdit na beznín, ale když neprojde bezín tak je zmanipulovaný test

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  26. 04. 2016 11:38

Neurotic: Ten můj komentář je všeobecný, týká se jak benzínu tak nafty. To jen aby bylo mezi námi jasno. Ale kopnul sis, chápu Ti více inteligentní to pochopili.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  26. 04. 2016 11:51

To jsem pochopil jenom jsem takový komentář ještě neviděl pod žádnou diskuzí pokud je problém s naftou Takže mi to přijde hlavně od některých (neříkám, že od tebe) jako hm bezín taky nevypouští vůni tak musíme tu organizaci nějak shodit

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  26. 04. 2016 11:51

No pokud někomu vadí falšování teoretického testu víc, než skutečné toxické hnusy, které pak musí dýchat, moc bystrý asi nebude, i když si o sobě zjevně myslí, jaký je génius

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  26. 04. 2016 12:44

qwertz: Vkládáš mi to úst něco, co jsem nikdy neřekl/nenapsal a ani si to nemyslím. Pokud nechápeš psaný text, tak se stačí zeptat Mě spíš celkově zaráží, že se více lidí nepozastavuje nad irelevantností "testů" dané organizace. Ono je totiž naprosto šumák jestli se ta která společnost jmenuje XY nebo YX. Sranda je v tom, že neexistuje právní předpis, který by stanovil metodiku pro provádění testu v reálných podmínkách. Takže si může kdokoliv testovat cokoliv a jakkoliv a výsledek bude vždy s*anec, páč to nemá právní základ. Chápeme?

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  26. 04. 2016 13:04

Právo je pavěda, která nemá s realitou nic společného. Jestliže z výfuku leze bordel, je úplně jedno jestli to právní předpis dovoluje nebo ne. Je úplně jedno jestli existuje právní předpis pro jednotnou metodiku testování, což je váš tolik oblíbený argument, nebo to každý testuje svojí metodikou. Problém je samotný fakt, že z toho výfuku ten bordel leze. Ne nějaký právní předpis, jehož existence nebo neexistence vám nijak neškodí.

Smyslem těchto studií je názorně demonstrovat skutečnost, že reálné emise vůbec nedopovídají deklarovaným hodnotám či nesmyslným EURO testům. Oni to sice tak nějak všichni vědí, ale současně se tváří jakby ten problém neexistoval. Spojování s dieselgate má smysl, neboť se jedná o problém emisí. Pokud chápete dieselgate jako problém právní, pak to srovnání smysl nemá, protože jakožto právní problém je dieselgate v porovnání s reálnými emisemi naprosto bezvýznamná epizoda pro úředníky.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  26. 04. 2016 13:27

qwertz: ty mě bavíš. Smyslem těchto "studií", jak to můžeš vůbec nazvat studií?, je názorně demonstrovat jejich nesmyslnost. Proč? Protože metodika těchto "studií" je vycucaná z prstu. Ten právní rámec je v tomto kontextu alfou a omegou. Emisní problém se týká právních subjektů (automobilky, zákazníci, atd.) a pokud chceš po automobilce, aby někoho následně odškodnila/odkoupila/atd., tak to nemůžeš chtít na základě "studie" od Tondy z garáže. Už to konečně pochop. To, že z výfuku leze v reálu větší bordel než v laborce, je sice pravda, ale úplně mimo téma.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  26. 04. 2016 13:44

Je smutné, že vás vaše hloupost baví. Navíc si sám protiřečíte. EURO testy mají právní rámec a jednotnou metodiku danou legislativně. A? Dál už nic. Nemůžete nikoho "žalovat" v případě, že splňuje EURO laboratorní testy za to, že v praxi vypouští škodliviny. V praxi se ukazuje, že nemůžete úspěšně žalovat ani ty, kteří ty laboratorní EURO testy nelegálně obešli. Tak o čem tu vlastně celou dobu diskutujete?

To že z výfuku leze reálně větší bordel je jediný skutečný problém z diskutovaných. A to je ten problém, který by se měl řešit jako první. Ostatní jsou podružnosti. Že nechápete význam slova studie nechme bez povšimnutí.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  26. 04. 2016 14:06

qwertz: "Tak o čem tu vlastně celou dobu diskutujete?" - No konečně jsi alespoň připustil, že nevíš, která bije. Tak ve zkratce ještě jednou. Článek hovoří o nějaké organizaci, která udělala sérii testů podle metodiky vycucané z prstu. A já pouze konstatuji, že takové "testy" jsou naprosto k ho*nu, páč jsou irelevantní. Stačí?

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  26. 04. 2016 14:23

Protože se vyjadřujete jako absolvent dvojtřídky, chápu že nemá smysl vám vysvětlovat nic o vědě nebo vědeckých studiích. Metodika studie se volí s ohledem na problematiku, kterou chcete zkoumat. A rozhodně vás vůbec nezajímá, že Pepa z Bruselu rozhodl, že země je hranatá. Může na to téma existovat 1000 směrnic, ale studii na tom nikdo normální dělat nebude, kromě vás samozřejmě.

Nevím co je smyslem sdělení vašich afektovaných výkřiků. Je to snad skutečnost, že neexistuje směrnice pro měření v reálném provozu, takže by se neměly měřit vůbec? Celá vědecká obec by se měla asi rozpustit, protože když není právní směrnice nelze dělat výzkum a 99% výzkumu začíná svobodnou volbou metodiky. S vašim uvažováním můžete akorát jít zpátky běhat po stromech.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  26. 04. 2016 14:43

qwertz: Stačilo napsat, že nestačí. Ten balast kolem je naprosto zbytečný.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  26. 04. 2016 11:16

Když teď ty turbosekačky vydrží sotva polovinu co staré dobré motory tak se emise vlastně zdvojnásobí. Pro uspokojení trhu musí jet dělníci častěji do fabrik vyrábět a čím většinou jedou,no přeci autem. Ono taky záleží jak často se autem jede a jezdí se často zbytečně. Hlavní pohlcovač CO2,lesy především v Brazílii a Indonésii jsou zničeny jen proto abychom si ještě víc zkurvili motory biopalivy,takže urychlení výroby nového auta a tak dokola a dokola,cyklus se zkracuje. Ekologové by měli navštívit dr. Chocholouška,protože to co vymýšlí se vymyká zdravému rozumu.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  26. 04. 2016 11:21

Jsem psal hned na začátku, že neprojde ani benzín a už to tady máme

Odpovědět  |   | 
wolff  |  26. 04. 2016 13:16

No to sice ano, ale týká se to jen přímovstřikových (předpokládám převážně a tento výsledek to potvrzuje), protože ty klasické by neměly mít ani v zatížení s NOx takový problém.
Škoda jen, že je to zase jen takový alibistický štěk na "morální podporu VW", nikoliv reálný výstup. Kdyby tam měřili FSÍčka musí dopadnout úplně stejně blbě z principu.

A jak psal kolega přede mnou, problém celé srandy je v tom, že to není stejný problém jako má VW a už vůbec se nejedná o něco nekalého, vymahatelného a podobně. Je to jen o tom, že v reálu možná ty VW s...ky nejsou o tolik horší než jiné motory, problém je v tom, že ostatní motory aby prošly legislativním procesem, nemusely mít odpojovací zařízení.

Každý si může změřit co chce, jak chce a kde chce.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  26. 04. 2016 18:19

asi vám uniklo, že je TSI motor s přímým vstřikem, v principu tedy FSI s turbem.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  27. 04. 2016 08:37

Ne tak docela. Některé TSI/TFSI mají přímý i nepřímý vstřik současně.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  27. 04. 2016 10:03

jistě. např. poslední EA888.

Nicméně předřečník argumentoval, tím, že s FSI by test dopadl špatně. Přitom v testu jsou kromě EA888 (2.0TSI) i EA211 (1.4TSI), které nepřímý vstřik nemají.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  26. 04. 2016 19:11

Ona nějaká automobilka má "odpojovací zařízení"??? jak to funguje? Co se odpojovalo? Žeby poloosa z diferaku?
Vypadá to, že se leda tak tobě odpojuje vedení...

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  26. 04. 2016 18:11

Překvapuje to někoho? Pamatuju si na studii, kdy před více než 10 lety testoval nějaký český zkušební ústav Fabii 1.2 HTP a Octavii 1.8T 20V (obě homologované podle Euro4). Poctivý 1.8T 20V měl emise škodlivých látek znatelně nižší.
Když zítra ráno nastartuju poctivý osmiventilový dvoulitr (Euro4), může mě u srdce hřát, že škodím přírodě méně, než většina aut právě sjíždějících z výrobních pásů

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  27. 04. 2016 08:38

Logicky. Při shodné zátěži HTP běží mimo ideální režim, 1,8T naopak právě v něm.

Odpovědět  |   | 
pepa  |  03. 06. 2016 00:02

Udělejte si v tom pořádek, NOx neškodí ani tak přírodě, jako lidem který musí ten jed dejchat. Přírodě dlouhodobě škodí spíše CO2, který narušuje po miliony let budovanou rovnováhu.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  26. 04. 2016 19:08

Jako bych to netvrdil, a není to tak dlouho co se semnou někdo přel, že je to blbost...
A pojednou vtom všechny motory... Jak malé oturbené, tak větši atmosfery třeba od mazdy.
Je to prostě hon na spalovací motory... Nejdřív naftáky (Pošpinit jednoho z největších prodejců naftových motoru VW)... A ted přisla řada na benzínaky...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  26. 04. 2016 19:34

Mícháš hrušky a jablka, ale to mě u českých neználků už vůbec nepřekvapuje. Vy za vším vidíte jen spiknutí proti VW, ale že ta firma skutečně podváděla, už vidět nechcete...

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  26. 04. 2016 19:56

Normálním lidem je "podvod VW" naprosto lhostejný. Ale je hezké, že pár zoufalců zase na chvíli našlo téma, na kterém se mohou zabavit.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  26. 04. 2016 20:05

Ten jakože podvod VW je mi naprosto ukradený... a celá situace mi připadá nesmyslná.
Nicméně je to celé vykontruované... Pokud chceš jit proti spalovacím motorům... A začneš naftákama... Tak proti komu pujdeš? Přece proti tomu, kdo je prodává nejvíc... Jinak by to nemělo význam. Když se podařilo pošpinit VW, tak jsou na řadě další automobilky a i benzínové motory.
To, že si myslíš, že vtom vidím jen spiknutí proti VW dokazuje tvou omezenost... A že se nad celou věci nedokážeš pořádně zamyslet.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 04. 2016 07:26

Na takový příspěvcích, jako je tvůj, je nejlíp vidět hloupost a neinformovanost českého VW stáda...
Už třeba proto, že Dieselgate začala v USA, kde VW prodává zanedbatelné počty, z hlediska celkových objemů. A protože najednou měli strach, že by se toho chytla i Evropa, vznikla tahle šílená spotřebně-emisní hysterie, zaměřená úplně jiným směrem, než kde původní aféra začala.
Ono už stačí tvá formulace "jakože podvod"... a vím, s čím mám tu "čest".

Odpovědět  |   | 
Marek  |  27. 04. 2016 13:01

Co? Jako tě to neuznává jako podvod? To teda ne, a je mi to úplně sumak...
Klidně bych si koupil starý TDI v chipu aby to co nejvíc hulilo... Když vidím jak to lidi štve a snaží se na to plavat

Odpovědět  |   | 
Tombas  |  26. 04. 2016 19:38

Před chvílí jsem na konkurenčním serveru četl, že motory EcoBoost od fordu se staly standardem a vzorem pro ostatní automobilky a potažmo celý motorářský průmysl. Tak jsem si říkal, že to musí být nějaká kravina a ejhle, měl jsem pravdu, stejně jako spousta jiných malých benzínových turbomotorů je i tohle ekologická katastrofa.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  27. 04. 2016 08:04

Objem a material nicim nenahradis. Platilo, plati a bude platit.

Tak sa nam krasne ukazuje rozdiel medzi marketingovou verziou 'fyziky', no a tou naozajstnou, ktoru sme mali moznost sa ucit my na skole /ktovie ako je to teraz, kolko s absolventov by vedelo aspon jeden z troch Newtonovych pohybovych zakonov - ale to chcem asi vela/.

Skoda toho ecoboostu, tomu som snad ako jedinemu v daunsajz-pekle veril, a ejha. Takze odteraz bez vynimky > za mna, verejne prehlasujem, ze nijaka daunsajzova sr.cka ku mne do domu nesmie. A vyzyvam aj ostatnych, inak si eurobruselvyrobcovsky parazit bude robit co chce. Nepredaju? Ich problem. Maju dodat to, co zakaznik chce.

Odpovědět  |   | 
petrklm  |  27. 04. 2016 08:41

Snažím se, co to dá - jeden motor V8 4,6 litru a druhej V6 3,0 litru... jenže kde brát dál, nejmladší je z roku 2002 a dneska sehnat aspoň dvoulitrovou atmosféru je skoro nemožný.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  27. 04. 2016 17:42

R8 V10. Atmosféra. Pořad se daji koupit atmosféry.

Odpovědět  |   | 
alien  |  27. 04. 2016 11:09

už nikdy viac atmosféru by som nechcel - tento primitívny archaizmus

Odpovědět  |   | 
Martin  |  27. 04. 2016 16:53

Zajímalo by mě, kdo to testoval? Fanoušek Hyundaie?

Odpovědět  |   | 
benzin  |  27. 04. 2016 16:53

A co tepve zmerit ten litrovej zazrak v Koktavce. To budou exhalace. Ale proc proboha furt nekdo v Evrope resi realne emise. Vzdyt prece homologace vsech vozu prodavanych v EU zavisi jen na uspesnem slozeni test NEDC. Kde motory bezi podle predem stanovene krivky. At se nam to libi nebo nee, ze minimalne ty Evropske metody neodpovidaji realu, je trochu nefer merit realne vypoustene emise. Kdyz pro samotnou homologaci to nema vliv. Bohuzel placeme na spatnem hrobe. Jasna vina uredniku, nedokazi se dohodnout na jednotnem cyklu. Treba oproti USA, kde vyzaduji trochu jine hodnoty, meri podle jine krivky. Ta "Americka" evidente asi odpovida vic realnemu zatizeni a je prisnejsi. A prave mimo tyto krivky VW pozival ten SW co se mimo tyto cykly odpojil. Podle toho k cemu se VW priznal tak je ten SW nahran v tech Evropskych i Americkych vozech. Je zajimavou otazkou, jestli byla v RJ, kvuli maximalizaci zisku, nahrana jen ta "Evropska-spinavejsi" mapa a ten specialni program ji upravoval na tu "Americkou-cistejsi" a nebo se treba VW obtezoval udelat aspon clean verzi pro USA. Jen pro zajimavost z tech Kalifornskych norem vzesly ty pro Evropu.
Zatim teda marne cekam na nejake oficialni vyjadreni automobilky, nebo dotcenych uradu. Ale myslim si ze merit jen emise v realne prostredi bude nesmysl. Kazdy radime kvalty v jinych otackach, kazdy den je jiny atmosfericky tlak a teplota. A podminky pro homologaci musi byt pro vchechny jednotne. Nikdo by asi nechtel, aby kdyz chce homologaci napr. Hyundai tak ho nechame projit v lednu, pri nejvetsich mrazech a naopak VW pri krasnem kvetnovem pocasi pri nadhernych +20 C. Proto oproti tem papirovym emisim vychazi ta realna jako takova strasna cisla. A neodpustim si rypnuti do naftaku, i ten oturbeny benzin vychazi porad o jeden rad lepe 8 proti 40 Ale jasne podvod je furt podvod. At u benzinaku, tak i pro naftu. Ale kdyby ten humbuk znamenal zanik tech naturbenych sekacek tak palec nahoru.
Nevim treba proc se postizeni majitele v Evrope tak vztekaji. Naopak muzete byt radi, mate aspon maly narok na odskodneni.Je jen otazkou jak se ke vsemu postavi americke soudy a urady, mohl by to byt predsedens pro Evropu. My benzinaci mame jen "narok" na to platit zvysenou DPH

Odpovědět  |   | 
benzin  |  27. 04. 2016 19:39

Jen takovy maly dovetek. Pokud by teoreticky nekdo chtel zalovat VW a nebojim se dnes dodat i jine automobilky, musel by asi prokazat u soudu skodu. Treba VW ma z USA strach asi kvuli jejich soudnimu systemu. V zemi kde se muze nekdo soudit kvuli tomu, ze na mikrovlnce nebylo napsano, aby uzivatel nesusil kocky v mikrovlnce. Nebo kde se muze dotcena soudit ze po denni konzumaci 2l koly pribrala z neznamych duvodu metrak. Tak se automobilce ani nedivim, ze chce vozy vykoupit zpet. V Evrope takovou tradici nemame. Nevim jestli bohuzel, nebo bohudik? U nas v EU budou asi 2 mozne cesty.
Ta 1. je ze podvadejici automobilka nebude nucena k zadne zavazne svolavaci akci a v tom pripade vlastne ani nikomu zadna skoda nevznikne. A kazdy kdo na svolavacku pojede dobrovolne, dostane asi na podpis nejaky papir o tom jak je dukladne obeznamen s nasledky prehrani SW apod.. Bohuzel to bude asi postup v ČR.
No a nebo v tom 2. pripade (asi v Nemecku) bude muset byt povinne prehran SW na zaklade nejakeho uredniho rozhodnuti. Zde uz by si dotcena automobilka musela poradne davat pozor na nahrany SW, protoze by jakakoliv vyrazna zmena (zrychleni,spotreba..) znamenala vlastne oklamani spotrebitele pri prodeji. A na tom by se uz i v EU dalo neco u soudu vymoci. Myslim ze by bylo zajimave, pro pripadny pravni spor, sledovat aspon mesic spotrebu pred tim nucenym prehranim SW a po nem. Nebo zajet si na valcovou zkusebnu tesne pred a po. Proto asi porad VW nemuze vyladit u nekterych motoru ten update RJ. Celkem necekane tem autum vzrostla spotreba. Jsem zvedav i na to jak by se pripadne resil spor kdyz by v Nemecku byla akce povinna a provoz vozidla bez upravy pokutovan a v CR ne. Cech by po prejeti hranic mohl ryskovat i pokutu.

Odpovědět  |   | 
Huňády:-)  |  06. 06. 2016 11:22

Fanooooošek trabantoooo a wartburgoooo. Jedině HUJDAJ nemusí podvádět, tak šupy dupy do nošovic na seschlé chlebíčky od HUJDAJE. Inu nás nezastavíš! A vyvinut v německu vyroben v česku. Anebo žeby nová luxusní znažka HUUUUUJDA?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

dnes | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků

Nejčtenější články

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S lepším řešením přichází luxusní Lincoln

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S …

K vyhřívaným sedadlům, volantu či zadnímu oknu se nyní připojují i stěrače předního okna.

23.  12.  2019 | | 109 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 37 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 17 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň se vyšplhá až na 20 tisíc euro

Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň…

Velké, žíznivé a „špinavé“ SUV budou pro Francouze stále nákladnější představou. Od nového roku chce tamní vláda ještě zpřísnit ekologickou daň za nákup takových vozidel.

27.  12.  2019 | | 316 N/A