S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Čtyři benzínové motory nesplnily svou emisní normu v reálném provozu. Nejhorší z nich má osmkrát vyšší emise NOx.

Rýsuje se na obzoru další emisní skandál, tentokrát však u benzínových motorů? Jakousi „Petrolgate“ jsme tu ale ještě neměli. Z nezávislého testu emisí NOx v reálném provozu sice většina benzínových aut vyšla bez ztráty kytičky, ale čtyři modely nedokázaly v reálném provozu emise splnit. Hned tři z nich mají tříválcové přeplňované motory s přímým vstřikováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtyři benzínový průšviháři neplní emisní normu, ale pořád to není tak strašné jako u dieselů. Limity NOx byly vždycky výrazně přísnější pro benzínová auta

Jednalo se o stejný test jako v případě nedávno testovaných dieselů. Organizace EQUA udělující vozům Air Quality Index ale vedle dieselů provedla zkoušky v reálném provozu i u nových benzínových aut. Hodnoceno bylo prozatím padesát aut s benzínovým nebo benzíno-hybridním pohonem. Všechna mají plnit normu Euro 6.

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

EQUA používá stejný rozsah pro diesely a benzínové motory, takže index A dostanou i ta benzínová auta, která se s emisemi NOx vejdou aspoň do normy Euro 4. Ta dovolovala 0,08 g/km NOx, zatímco Euro 5 a Euro 6 dovoluje 0,06 g/km NOx u benzínových motorů.

Přesto ani to některým novým benzínovým autům nestačilo. Prvním průšvihářem je Citroën DS3 s tříválcem 1,2 l. Ten dostal index B, když se s emisemi NOx vešel jen mezi 0,08 až 0,12 g/km. Stejných hodnot dosahoval i Mercedes-Benz S500 s motorem 4,7 V8 bi-turbo.

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Horší to bylo s tříválcovou patnáctistovkou v Mini Cooper. Ta dostala index C a to znamená, že se vejde s emisemi NOx mezi 0,12 až 0,18 g/km. To je třikrát víc než dovoluje norma Euro 6, podle které je vůz homologován. Přesto je to pořád stejná úroveň, jako u dieselů Euro 5.

Nejhorších výsledků ale dosáhl benzínový tříválec Ford 1.0 Ecoboost v modelu Focus. Ten dostal index E a to znamená, že v reálném provozu dosahoval emisí 0,25 až 0,50 g/km NOx. To je zhruba osmkrát víc, než co dovoluje norma Euro 6 a jsou to stejné hodnoty, jakých mohly dosahovat diesely homologované dle normy Euro 3.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků