S pihou na kráse, ale za střízlivou cenu. Tato Škoda Favorit 135 LS vypadá lákavě

15 komentářů

Martin
17. listopadu • 17:45

Jak může mít zaplacený eko poplatek? Když je po první. Majiteli? Takže je po druhém?

Lukajda
16. listopadu • 21:22

Ty sedačky asi nejsou origo, ne?!
A pobavila barvička nemrznoucí náplně motoru v expanzce. Tipuji max. 1 výměnu někdy před 25 lety...

eFeFeF
19. listopadu • 21:51

Pobavila tvoje znalost nemrznoucích směsí.

Leporelo
16. listopadu • 10:43

Jedinou vadou na kráse je to, že je to obyčejná, ve své době všudypřítomná škodovka.
Favorit by měl mít sběratelskou hodnotu tak nejmíň za 100 let a ještě k tomu někde hodně daleko od ČR, třeba v USA. Tam bude jako cenný exot. Aspoň tam uvidí, co se tu nejen za socíku vyrábělo, v čem ještě "nedávno" většina místního obyvatelstva jezdila. Použitý konzervový plech (třeba kapota se nesměla domačkávat, aby se v ní nedělaly důlky od prstů) na jeho výrobu a další chuťovky jsou bonus.

neodborník
16. listopadu • 12:25

Tak s tou kapotou to platí leda tak pro medvědy uživatele. Osobně to mám vyzkoušeno - na svém, že to nefunguje a nic se nepromačkává a když se chce, důlek se udělá do každého plechu. To už jsou zase takové pohádky lidové tvořivosti, které jsem mnohokrát slyšel. A ještě další, jak měl velký světla, protože jiný se nevyráběly, a kdyby je měl malý, tak by byl nejkrásnější na světě. A furt nikoho nenapadne, že vždycky, i dnes je výsledný produkt výsledkem kompromisů ve všech směrech a není potřeba do všeho tahat "komunysty" a jak je všechno zase špatně. Ale na co je dobrá tahleta opakovaná novinářská mánie o "legendě", to tedy nechápu. Asi jedou na provize z tržeb. A a ni nechápu ty kupující, asi nevědí co s penězi.

Leporelo
16. listopadu • 13:16

Důlky jsem viděl na vlastní oči na Favoritu mého bratrance. Jednalo se o jeden z prvních vyráběných kusů. Bratranec není žádný medvěd. Když to šel reklamovat, tak dostal vynadáno, že se u těchto aut nesmí kapota domačkávat, protože má tohle auto tenké plechy, ale opatrně pouštět z cca 30cm. No prostě škodovácká kvalitka...
Jinak samozřejmě za socíku nebylo vše špatně, ale zrovna produkce AZNP v Mladé Boleslavi byla bída.

JirkaK
16. listopadu • 20:22

Historie se opakuje. Ve skodawerke měli na výstupní kontrole u supů zakázáno nahýbat se do aut skrz otevřená okna, protože každou chvíli někdo promáčkl dveře koleny.

neodborník
16. listopadu • 15:05

Jo a ještě. Kapoty všech aut zavírám pouštěním z výšky, na to jsem přišel sám, bez návodu a centimetry jsem neměřil, správnou výšku mám určenou nástřelem, kdy je to akorát, ne málo, nebo zbytečně moc. Tak je to snad u všech opravdu moderních aut. Je to pohodlnější a praktičtější, nač si špinit ruce, lenost je někdy opravdu nositelem pokroku.

neodborník
16. listopadu • 14:56

Tak není medvěd, ale má medvědí sílu, mně se žádný důlek nepovedl a to jsem to schválně opatrně zkoušel, kdy to začne i na pátých dveřích, ale tam snad jenom pohled na tu velkou plochu znalost fyziky nedovolí pustit se do větší akce uprostřed, ale po okrajích. A hlavně, kvalita se neměří silou plechu na kapotě, posádku stejně neochrání, spíš se hodí naopak - ochrana chodců, je lepší když dopadnou do měkčího a snad bude štěstíčko. Je třeba mít vlastní přehled, nadhled, souvislosti a dobrou pamět na místní reklamní oblbováky a oblbovače, né jenom vlastní hamty hamty, například klasické soudružské agitování, "né všechno tenkrát bylo špatný", hlavně když to bylo levný, nejlíp zadarmo a klídek bez přemejšlení", tak to jsem rozhodně nemyslel. Bylo to špatné, a to všeobecně všechno a je to pryč. Ten Favorit bylo takové slabé světélko možných změn, i dalších, konec té bídy sto-5-20-25-30 tek k moderním autům,(v porovnání s tehdejším Polem, Unem, 206, AX,Corsou .... to zas taková hrůza nebyla, byla o tom vydaná jedna brožura, kde bylo srovnáváno asi 6-7 aut podle dost podrobných technických parametrů, síla plechů tedy ne, škoda, že jsem jí ztratil) kterého si všimnul Volswagen, a to "není náhodou, prostě zase o krok dál", sranda musí bejt a buďme rádi, že těch kroků je dnes veliké množství.

Franta
16. listopadu • 18:36

No nevím nevím, ale třeba taková moje Ibiza SXI I. gen. (Fiat) měla v porovnání s Favoritem ze stejného roku výroby nesrovnatelně lepší zpracování, motory, design, vlastně prakticky vše. Třeba takové motory se systémem Porsche s ostrým vačkovým hřídelem, ale hlavně s elektronickým čtyřbodovým vstřikováním Bosch neměly chybu a škodováckým motorům se na vzdalovaly na hony. Když to tak vezmu, tak Favorit působil oproti té Ibize jako auto o min. 5 - 10 let starší. A to se první Ibizy začaly prodávat v roce 1984! Favorit v roce 1988!
Dle mého názoru není na co být hrdý.
https://cs.wikipedia.org/wiki/SEAT_Ibiza_I... PS. U prvních Favoritů jsem též viděl vytlačené důlky od prstů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
neodborník
18. listopadu • 16:36

A co u druhých Favoitů, taky jste viděl důlky ? Důlky dělají taky kroupy, a co jako, je to důkaz ne-kvality ? Jak píšu, uvažovat trošku s nadhledem a neukvapovat se v hodnocení. Ale když v té komunistické bídě jsme byli odříznuti od světa, koupit se to skoro nedalo, jenom koukat, tak se těžko porovnává a hodnotí a na všechno nové se pak kouká jako na zjevení. První dojem může být taky zrádný a časem nadšení vyprchá. Ale vidím, že odpůrci všeho, hlavně že jsou proti, zmatení jak lesní včela, se sjednotili do šiku a nesouhlasí. Ale moc jich není, skoro nikoho stará ojetina nezajímá, což je pozitivní. Pochopili, kdoví. A "hrdost", tohle uvažování nikdo k životu nepotřebuje, spíš je to taková droga na vlastní frustraci.

Franta
19. listopadu • 18:34

Ne, od krup to nebylo, protože to bylo jen na kapotě, a jednoznačně od prstů - slabý plech - nekvalita. U druhých Favoritů jsem to nestudoval, už mě nezajímaly. Vlastně jsem kvůli tomu, a nejen proto, ztratil zájem o jakoukoli škodovku. Auto jsem vybíral po revoluci jako ojetinu a možnosti na trhu s auty už byly lepší. To naštěstí platí dodnes, takže od té doby kupuji zásadně vše mimo škodovek.
"na všechno nové se pak kouká jako na zjevení" - kdo se o auta zajímal, ten se k informacím i v té předrevoluční době dostal, např. v časopisech jako byl Svět motorů.
U mnoha lidí mě dodnes zaráží neustálé, až zarputilé obhajování jakýchkoli neúspěchů škodovky. Je to snad z nějaké nostalgie nebo co? Mě jako zákazníka vždy zajímalo jen to, kdo mi nabídne za mé peníze co nejlepší věc (klasický svobodný spotřebitel). Ostatní je absolutně nepodstatné (nějaká nalhaná národní hrdost, nostalgie, co řeknou nebo si budou myslet ostatní - třeba sousedé, atd).

WRC Fabia R2 Twincharger
15. listopadu • 19:17

Na Hodonínsku jsem kdysi dávno bydlel a pracoval.. znám to tam. To je nejvíc škodovácký okres.. snad na celém světě;-)

neodborník
15. listopadu • 19:15

Auto-bazar-revue. Chtělo by to už přejmenovat, ať to nemate.

Spinakr
15. listopadu • 19:12

Ste se tady v redakci fakt už posrali, ne?

Doporučujeme

Články odjinud