S Octavií můžete porazit i Ferrari. Stačí k tomu rozbitá silnice a nejasné okolnosti

Internetem běží senzace. Octavia RS230 totiž porazila Ferrari 458 Italia na rumunské silnici Transfarasan. Můžeme si tedy pochvalovat, jakého požírače supersportů nám to v té Mladé Boleslavi vyrábějí, nebo se na celou věc podívat střízlivýma očima.

Italský závodník Fabio Barone minulý rok stanovil nejrychlejší čas na 12.3 kilometrů dlouhé rumunské silnici Transfagarasan, která je proslavená díky pořadu Top Gear. Trojice moderátorů ji prohlásila nejlepší silnicí na světě. Na tento úkol si vzal Ferrari 458 Italia a celou trať zdolal za 9 minut a 13,442 sekundy.

Nejrychlejší motorka s jedním kolem jede skoro 110 km/h. Je to rekord!

Nejrychlejší motorka s jedním kolem jede skoro 110 km/h. Je to rekord!

Pokořil jej až místní pilot Adrei Mitrasca na konci září letošního roku. Ten je jediným Rumunem, který startoval na Pikes Peak a místní silnici zná jako své boty. Jeho náčiním byla Octavia RS230, přičemž jedinou úpravou prý byly pneumatiky SP Sport Maxx, který dodala firma Dunlop. Posádce (pilota navigovala Magda Matei) se podařilo rekord zlomit o více než 47 sekund, dosáhla času 8:26,160 min. Rekord byl změřen na certifikované časomíře TAG Heuer.

Bugatti Chiron zaútočí na světový rychlostní rekord až v roce 2018

Bugatti Chiron zaútočí na světový rychlostní rekord až v roce 2018

Rumunská silnice je jedna zatáčka za druhou a ty takřka mažou výkonové rozdíly. Navíc povrch tohoto horského přechodu je ještě horší, než česká okreska třetí třídy. Proto nás napadá, zda byl vůz jinak skutečně sériový, to ale nelze dokázat ani u rekordů na Nordschleife.

Jistě, Octavia RS není špatné auto, její podvozek nerovnosti zvládá dobře, jenže ani v okolí Maranella, kde testovací piloti Ferrari jezdí tam a zpět, nejsou vozovky hladké jako sklo. Supersporty se dnes již s hrbolatými silnicemi vyrovnávají mnohem lépe, než jejich předchůdci, a tak nízké zdvihy tuhého odpružení nejsou takovou nevýhodou. Elektronický diferenciál jistě Octavii ve „vracečkách“ pomohl, ale Ferrari 458 Italia také není zrovna autem, které by se na klikatých silnicích ztrácelo. Pořád nám zkrátka nejde na rozum fakt, že Octavia s 230 koňmi porazila Ferrari s více než dvakrát vyšším výkonem...

Juha Kankkunen stanovil nový rekord. V jízdě traktorem...

Juha Kankkunen stanovil nový rekord. V jízdě traktorem...

Octavii a především posádce tedy gratulujeme, ale zároveň se neunáhlujeme ke směšným závěrům. Sám řidič Mitrasca na svém facebooku uvádí, že se těší na svého přemožitele. Je možné, že to bude pro změnu opět supersport, to však tak dobře znít nebude. Vždyť plebejské výhry nad urozenými mají všichni rádi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků