S novým Renaultem Megane E-Tech poprvé v Česku: Plní, co slibuje! Na naše silnice dobře zapadne

94 komentářů

dpcstb
12. května • 8:52

len skoda ze stoji 3x viac ako predosly megane

Jevhen
27. května • 17:08

Reálně tak 5x víc, protože uvnitř firmy dochází k cenovému transferu mezi rentabilními spalováky, které lidi chtěj kupovat, směrem k nerentabilním (nebo jen uměle byrokraticky) EV.
Flotilové CO2 emise dělají své.

Štěstí přeje připraveným
9. května • 14:55

Kolik stojí normální Megane Grandtour (praktictejsi auto) s nejakym 1.3T benzinem ci 1.6turbodyzlem?
A kolik by ten spalovaci praktictejsi Grandtour stal, kdyby na nem nebyly pokuty za CO2 a kdyby Renault ten Grandtour umele nezdrazoval, aby mohl zlevnit to auticko na baterky na uroven, kde si to koupi aspon nekdo?

miandys
9. května • 16:57

Hele, tak tu nepokládej otázky a sám to spočítej. A také by bylo fér to spočítat v kontextu s Meganem, který je výbavou a výkonem shodný s tímto elektromobilem. On totiž takový 160kW spalovací Megan stojí třičtvrtě milionu už v základu, což potom s výbavou odpovídající tomuto elektromobilu. A to ještě jen teoreticky, protože tak výkonný Megan se už nevyrábí, modely GT, které ani tak výkonné nebyly, byly ve výrobě ukončeny.Pokud bychom měli vzít ekvivalent výkonu a dynamiky, tak třeba Golf 160kW (300nM plus) a shodnou výbavou není od milonu moc daleko. Čtyřkolka 147kW Golf AllTrack je docela dost přes milion …. A td.Elektromobily současné dnešní výroby prostě nesrovnávejte se základními modely levných aut. Ty auta jsou úplně někde jinde.

Pípa
11. května • 15:59

no pokud budete využívat 160kW výkonu, tak zapomeňte na ty udávané dojezdy. takže ......

miandys
11. května • 18:36

Další stupidity :-)Víš vůbec v jakém rozsahu se u jakéhokoliv auta využívá jeho maximální výkon? Že u většiny majitelů se k tomu nedostaneš vlastně nikdy, u některých spíše sporadicky a jen v zlomkových podílech v změřitelném rozsahu?Česko je zvláštní národ. Prakticky úplně každý je expertem na všechno.Aktuálně je úplně každý, kdo má do prdele díru, expertem na budoucnost elektromobility :-)

Rept
13. května • 15:45

Zvláštní, že plno lidí si ten "nevyužívaný" výkon dále nechává zvyšovat např. chiptuningem - a stejně se po dvou týdnech při rozjezdu znechuceně koukaj, zda nemaj zataženou ručku ;-)))))))))))))))))

xXx
12. května • 17:40

To je jednoduchý.
V techničáku mám spotřebu 6 litrů a jezdím za 9.
Tzn. i u elektra bych měl spotřebu o polovinu větší.
S tím rozdílem, že v autě mám nádrž na 65 litrů nafty, kterou navíc z nuly na 100% doplním za 5 minut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miandys
13. května • 13:54

Pokud tenhle příměr bereš vážně, jsi jednoduchý akorát ty sám.

xXx
13. května • 15:43

Myslím, že jednoduchý jsi ty.
Závislost dojezdu EV na rychlosti je dost známá věc.Lidi, co si kupujou auta za 2M (auta typu BMW 535d či Audi A6 3.0 BiTDI) si tato auta kupujou protože jedou (jinak by si koupili BMW 518d). Stačí se podívat na naše dálnice - tato auta tam jezdí 160 a v DE 180-220. Naše vláda má tuším dokonce ve svém programu limit na 160 u nás zvednout i ofiko (čili dvoumilionová auta s V6T tam budou jezdit aspoň 180).U V6 dieselu se vyšší rychlost projeví o něco vyšší spotřebou, nicméně to tak neva, protože ho z 0 na 100% dobiju za 5min.
Dojezd EV (pokud tak rychle vůbec jede, jako že spíš NE) rapidně klesne. A hlavně EV se nenabíjí z 0 na 100% (to by baterka brzy umřela + by nabíjení trvalo daleko déle), ale přinejlepším z 20 na 80%. Bylo by férové uvádět kapacitu baterie násobenou 0.6!Zkrátka těch ekofanatiků, kteří jsou ochotni dát 2 mega za auto, aby tím pak jezdili jak s litrovou atmosferickou fabkou, těch je jen omezený počet.

miandys
13. května • 23:24

Ty jsi ale ultimátní osel :-)Ty opravdu věříš, že někdo, kdo si koupí auto za 2 miliony řeší, kolik mu to žere na 100 km? :-)Pane bože, řekněte mi lidé, proč je mezi ropáky tolik bezmozků :-)

Zupa
27. května • 17:06

Samozřejmě, že kdo si koupí auto za 2M, tak spotřebu neřeší.
Co řeší ale je dojezd na jedno natankování/nabití a taky to, jak dlouho to tankování/nabíjení trvá.
A v tom EV totálně prohrává.
Tedy vedle toho, že to je tragická kisna s obludnou hmotností a tedy i setrvačností.

Shimi
11. května • 20:02

"Česko je zvláštní národ. Prakticky úplně každý je expertem na všechno." - a ty jim všem šéfuješ. Snad z toho časem vyrosteš.

Axl
9. května • 18:33

A proč myslíš, že jsou ty spalovací golfy tak drahé?
Ano, hádáš správně:
- VW je uměle zdražuje, aby mělo čím dotovat vnucené elektromobily
- Platí z nich velkou pokutu za vypouštění potravy pro rostliny (CO2)

miandys
10. května • 10:43

No a proč u voleb už nejméně druhou volební generaci nevolíte takové strany, které požadují ty nesmyslné emisní povolenky okamžitě zrušit?Tipnu si: Protože jste úplně vyměštění?No tak tady neřvi, protože máte co jste chtěli, co jste si zvolili.

9. května • 21:11

Nějak nám ty rostliny nestíhají potravu spotřebovávat, což?

Axl
11. května • 11:08

Ty rostliny, které nemohly vyrůst, protože na louce někdo postavil solární panely?
Nebo ta část pralesa, kterou někdo vypálil kvůli pěstování biopaliv?

Počtář
9. května • 18:03

Elekrickej 160kW Megan stojí vyrobit tak 1.5 milionu, ale prodává se za 1 milion, aby si ho aspoň NĚJAKEJ zoufalec koupil. Je na něm záporný zisk.Vyrobit benzínovej 160kW Megan by stálo 600tis + 100tis zisk + 200tis pokuta za sodovkový plyn + 100tis transfer na dotaci toho elektrického. Čili by se muselo prodat 5 sportovních 160kW Meganů (nebo 10 nějakých normálních lidových) na zadotování jednoho elektrického.K tomu na benzínu je spotřební daň.
Pokud socialistická EU lidi těmito pokutami, dotacemi, zákazy a cenovými transfery donutí lidi jezdit na elektriku, tak co asi udělá stát? Spokojí se s tím, že přišel o výnos ze spotřební daně? Dost těžko - napálí nám tu daň jinde. Takže až nebudou spalováky, tak:
1) Bude tento Megan stát těch 1.5 mega, protože ho nepůjde dotovat z uměle zdražených benzinových Meganů
2) Na elektroauta se zavede speciální daň, nebo se zavede spotřební daň na elektřinu, aby stát získal to, co doposud získával na spotřební dani z benzínu.Úplný ráj pro mladé rodiny s nízkými příjmy.

miandys
10. května • 10:41

Tenhle ekonomický analfabet si napíše účet se jméne "počtář".TO JE GÓL :-)Mladá česká rodina bez peněz si nepoběží koupit auto za milion bez ohledu na to jaký má pohon, ale aktuálně předraženou bazarovku po deseti letech ježdění a ještě si pískne.Tvé hypotetické představy nejsou ničím jiným než pohádkami pro stejně postižené hňupy.

Axl
10. května • 20:15

Někdo, kdo ani neumí česky, bude ostatním nadávat do analfabetů :-)Mladá česká rodina si za 15 let půjde do bazaru koupit desetileté auto a bude tam mít jen elektromobily, kde výměna baterie bude stát 400 tisíc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miandys
11. května • 9:29

Jo tohle mě samozřejmě vždycky pobaví. Prázdná palice, která si vykonstruovává budoucnost na základě obsahu vlastní prázdné palice se pře s jinými lidmi, jeslti umí/neumí česky :-)Mladá rodina si za 15 let v bazaru koupí další ojetý desetiletý spalovák. Obzvláště mladá rodina tvého typu, žijící z ruky do huby.

Mirko
11. května • 11:17

Pokud za 5 let ještě EU dovolí spalováky vyrábět...
A když to nenastane za 5, tak za 15 let určitě.
Čili je jen otázkou času, kdy mladá chudá rodina nebude mít v bazaru co koupit.
A i když koupí, napařej jí na spalovák nějakou "eko" daň a zakážou jim s ním jezdit do města.

miandys
11. května • 18:23

Pokud?Stavíš běžně svůj život a svá rozhodnutí na neověřitelných předpokladech co se v budoucnosti stane? Nemluvě o tom, že co se může stát, o tom také rozhodujete vy sami. U voleb. Nemusíme být ani v EU, stejně jako nemusíme zakazovat spalováky ani za 100 let. Je to jen na Vás. Zatím ale teda nic moc, dosrali jste co se dalo, borci.Není divu, že jste jen banda blbů k smíchu.

P O T U D !
14. května • 19:17

"Výbor pro životní prostředí Evropského parlamentu schválil poměrem hlasů 44 ku 40 zákaz prodeje klasických aut od roku 2035."

miandys
21. května • 16:20

TO ALE NIC NEZNAMENÁ.Je to jen první etapa celého kola schvalování této pitomosti. To za prvé.Za druhé, je to o voličích. Hlasujte ve volbách proti. To snad ještě zvládnete, nebo už ani tohle ne?Takže i když je na stole tento návrh, není žádné dogma, že to bude v roce 2035.Vocud ….POTUD!

Axl
11. května • 11:12

Když ti prokážu opak prázdné palice (členství v Mensa) a opak "z ruky do huby" (výplatní páska se čtvrtmegem), nafackuješ si tu tvou blbou držku?A myslím to vážně, můžeme se někde potkat, já si přinesu doklady a ty mastičku na hematomy, jo?

miandys
11. května • 18:29

Trochu velký únik od tématu co? :-)Jenda věc je teorie, například tvůj blábol o členství v Menze a výplatní pásky. Druhá věc je co z tebe padá: “Mladá česká rodina si za 15 let půjde do bazaru koupit desetileté auto a bude tam mít jen elektromobily, kde výměna baterie bude stát 400 tisíc.Ukaž to v té tvé Menze svým stejně “chytrým” kolegům co ti na to řeknou :-) A doplň to svými výhrůžkami fyzickou inzultací …. To je přece v Menzách mezi vzdělanci tamního kalibru běžné ne? :-)Je tu ale ještě jedna možnost … že takzvaná Menza …. není vlastně vůbec nic. Jen iluzí pro pitomce jako seš ty.

10. května • 22:19

Lžeš.

9. května • 21:10

Ty směšné kecy o "záporném zisku" tady lidi ještě nepřešly? Tyvole, tohle je fakt zoufale zaostalá země.

Rebr
11. května • 11:20

Chytřejší lidi ty zelené nesmysly aspoň šíří za peníze.
Jen ti hloupější to dělají zadarmo.
https://www.konzervativninoviny.cz/financovalo-rusko-zapadni... ...

Shimi
9. května • 17:58

Tak si pojďme udělat srovnání v reáliích ČR. Potenciální zákazník má zájem o Megane a rozhoduje se, jestli vzít e-variantu nebo klasiku. Tak co mu nabízí e-varianta? 130 koníků? Dobrý. Výbavu Equilibre? Dobrý. Cena? 945 tis.? Se posrali? Dobrá, co nabízí klasika? 1.3T 140 koníků? Dobrý. Výbavu Equilibre? Dobrý. Cena? 456 tis.? Paráda, jednoho si beru.

miandys
10. května • 10:38

Co/Kdo je to "potenciální zákazník" ...?
Je to zákazník, který chce elektromobil s jeho dinamikou a nezávislostí, nebo zákazník, který chce líný benzíňák bez ohledu na dynamiku, nebo diesel na dlouhé štreky?Ty tvoje teorie stupidity to je fakt materiál.Při představě, že na této intelektuální pod-úrovni už tady otravuješ 20 let, tak obdivuji trpělivost všech zdejších, kteří mají IQ alespoň na 80.Každý člověk opravdu nevybírá auto jako ty, podle cenovky a pak už nic.A jak jsem uvedl, ani tenhle elektroMegan není auto pro každého Čecha.

Shimi
10. května • 11:28

Tady nemá nikdo IQ nad 70, takže je to v pohodě :-D Hele, mladej, fakt tě baví tady ze sebe dělat neustále debila? Na druhou stranu má tvoje přítomnost na zdejším fóru jednu výhodu, vždycky mi zpříjemníš den. On mi svým způsobem chybí i Péťa Umrů, s tím byla tady prdel.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miandys
10. května • 13:05

No tak ty určitě NE ....Jestli jsem ve tvých očích debil, tak pak dělám vše naprosto správně, ty "mladej". Tam venku bys mi říkal pane a uctivě vykal.Koho myslíš, že zajímají tvé zkazky o nějakém Umrovi, nebo co ti zpříjemňuje den? Chováš se jako by ti bylo 12 a přitom seš nejspíš chudák před penzí, co před dvaceti lety zamrzl v chudobě a už se nikam nepohnul.Drž se tématu, jsi-li toho vůbec schopen, ale zatím jsem to z tvé klávesnice neviděl.

Shimi
10. května • 13:50

Já se ti jenom snažím přizpůsobit a vypadá to, že jsem to s tou 12 trefil. Škoda, že ti končí přestávka, mohli jsme pokecat víc. Teď už jenom čekám, kdy změníš nick a dáš si zase na nějaký čas pohov.

miandys
10. května • 14:00

Tak to nedělej. Nikdo se tě neprosil, aby ses mně přizpůsoboval, pokud už musíš nadarmo řečnit, tak to dělej k tématu a ne ke mně.Kapišto? Projde to přes tu tvoji náctiletou bariéru?

Shimi
10. května • 16:20

Musím, protože ty nedokážeš pobrat ani jednoduchý příklad s potenciálním zákazníkem. Matláš tady něco o dorovnávání výbav a stejně výkonných verzích, tak jsem ti udělal konkrétní srovnání a zasadil jsem ho do reálií ČR, kde je 2/3 lidí rádo, že nějak vyžije a kde se hlavně drtivá většina o auta vůbec nezajímá. Zažívám tohle skoro denně, přijde mladý pár a chce auto "velikosti Octavie". Ovlivněni zelenou hysterií se ptají na e-variantu. Když jim řeknu cenu, tak se jim protočí panenky a skončíme u klasiky nejlépe do 400 tis. v holobytu. To je holá realita a tvé strojené filozofické žvanění na tom nic nezmění. Proto si z tebe dělám celou tu dobu prdel, páč dokud se mentálně nesebereš, tak je veškerá relevantní diskuze zbytečná. Můžeš tady lidem nadávat do hňupů, analfabetů, vymaštěnců, apod., ale ničeho tím nedosáhneš, je to výpověď jen a pouze o tobě samém.

miandys
11. května • 9:23

Tak ty musíš. No to mě poser. Člověk málo kdy potká úplného trotla, který ze sebe toho trotla dělat musí (tedy věří v to, že musí).Já se tě ptal, co/kdo je a jak se definuje potenciální zákazník a dokonce ti dal i několik typů k výběru. A? No nic, ticho.Počítat si můžeš co chceš, skládej si Corsy z leva doprva, od shoru dolů. Vždycky t obude jen tvé osobní výpočty. Mé ani omylem a mnoho jiných lidí se jim taktéž vysměje. Protože ty nechápeš, že tak jak vnímáš věci ty, je vnímáš ty .... a konec. Ty nejsi a nikdy nebudeš VŠICHNI, ani většina. Seš to jenom ty.Neschopnost mnoha lidí si pro sebe vybrat optimální auto je čistý problém jich samotných. ne tvůj, ne můj a ne nikoho jiného.Žádná zelená hysterie mezi lidmi neexistuje. To si akorát vymýšlíte hovadiny, převzaté z televize a internetu. Můj vozový park je sice malý, nejsem prodejce aut, ale za poslední tři roky mi každý prodejce vnucoval na operáky do firmy nějakou tu e-variantu. Rozhodně jsem se po tom neptal já a to netrpím finanční nouzí, jako "mladá rodina", onen archetyp každé propagandistické a politické konstrukce. Buď je to "mladá rodina", nebo "chudák důchodce", výjimečně "invalida". Materiál pro jakékoliv prosazování sociálních bludů.BEV jsem si ale pro sebe v loni na podzim stejně koupil .... a úplně sám, z vlastní vůle ... a že stál ranec. Nikdo mi ho nejen že nenutil, nezískal jsem korunu na dotacích, ale ještě jsem se musel celkem hodně starat, abych ho vůbec získal.Víš, on tady vůbec nikdo, a já už vůbec ne, totiž nikde nepopírám, ani nevyvracím, že 3/4 národa nemá na auto v ceně přes půl milionu. Nikdy jsem to nepopíral, nikdy jsem netvrdil opak, takže: "To je holá realita a tvé strojené filozofické žvanění na tom nic nezmění." ..... je tak nějak chybný myšlenkový pochod tvé prázdné palice ..... na mém žvanění tento fakt totiž ani nemá co měnit, nemám proč bych se měl nějak sbírat. Vůbec s ním totiž není v rozporu, hňupe :-)Vlastně to tady několikrát píšu i sám, že drtivá většina majitelů vlastních aut (ne firemní) do osobního vlastnictví má spíše nějakou ojetinu z bazaru, nebo základní levný holobit. Zbytek národa jezdí buď ve služebních autech, nebo jako majitelé firem a živností mají auto jako firemní a to většinou na nějaký ten progresivní operativní leasing.3/4 nově prodaných aut jdou do firmeního prostředí, jen čtvrtina jde do soukromých rukou. V číslech je to cca 50tis. aut/rok. Ojetin se prodalo téměř 4x tolik (cca 190tis.)Ty seš prostě fakt úplně padlej na hlavu, to ty tady meleš naprostý blbosti bez elementárních znalostí faktů :-)

Shimi
11. května • 10:25

Ano, když se s tebou chci bavit, tak musím, jinak bychom si nepokecali, víme? Potenciální zákazník v kontextu prodeje aut je každý, který chce koupit auto. Zajímavé, že? Corsu sem nepleť, řeč byla o Meganu a o realitě dnešních dnů v ČR při nákupu nových aut širokou veřejností. Moje osoba v tom nehraje žádnou roli, natož nějaké mé pocity, vnímání, apod. Tady jsi úplně mimo. Že žádná zelená hysterie neexistuje? Ale existuje, ale jelikož, jak sám píšeš, nemáš s prodejem nových aut zkušenosti, tak o tom akorát nemáš páru. "Mladá rodina" nebo "mladý pár" není propaganda, ale realita návštěv showroomů. To, že sis koupil BEV bez dotace tě šlechtí, o tom žádná.

miandys
11. května • 18:17

Tak se se mnou nebav. Já o to nikdy nestál.Potenciální zákazník je z hlediska volby výběru nedefinovatelný parametr. jak jsem již mnohokrát napsal, každý člověk má jiné zájmy a potřeby, takže potenciální zákazní pro koupi elektromobilu má úplně jiné výběrové požadavky, než potenciální zákazník pro nákup ojetiny.Proto je naprosto zásadní začít nad svými bláboly přemýšlet, než použiješ termín “potenciální zákazník” pro výběr auta. Auto je totiž prakticky nekonečný rozměr výběru.Já jsem tady s Corsou neexhiboval :-) To je tvůj výkon :-)Nicméně děláš pořád stejnou chybu, zase končíš jen u výrazu Megan. Což je prakticky to samé, jako Auto.Co je to “široká veřejnost” …? Zase nějaký tebou smyšlený propagandistický termín? Jak jsem také uvedl, nová auta v ČR kupují především firmy v poměru 4:1. To ale z pohledu jednoho showroomu nemusí být vidět, protože jsou značky, které firmy víceméně ignorují, avšak jsou oblíbené pro koncové fyzické osoby. Aneb jak říkám opakovaně, jak vnímáš věci ty, nic neznamená, to je pouze tvoje vlastní osobní zkušenost …. Tedy nic, co by nějak definovalo budoucnost osobní dopravy.Prosím popiš tu zelenou hysterii v kontextu s obchodem s auty. Jediné, co jsi zatím naznačil, že se nějaká “mladá rodina”, tvůj oblíbený termín, zajímala o nějakou formu hybridu, ale nic o tom nevěděla.Je to tak?To je ono? :-)

Exner
9. května • 18:11

A to ten 1.3T je uměle zdražen o:1) Pokutu za CO22) Cenový transfer.
Z navýšení jeho ceny se dotují prodělečná elektroauta.
Z čeho se asi budou dotovat, až EU zruší spalováky úplně?
No nebudou a elektroMegan zdraží z 1M na 1.7M (1.5M ho stojí vyrobit + firma potřebuje nějaký zisk).
A k tomu přijde spotřební daň na elektřinu, aby stát nějak kompenzoval o co přišel na spotřebních daních za benzín.
Nebo spíš přijdou blackouty, protože soudruzi v Německu si zavřeli atomové elektrárny a celá EU si zavřela uhelné, aby jo byla závislá na ruském plynu. Nabídka elektřiny tedy bude nízká, poptávka díky elektromobilitě (a možná někdo i s topením přejde z plynu na el) vysoká = cena půjde nahoru.
A pak na ní ještě uvalej spotřebku.Ještě naposledy si koupím 3.0 V6 2turbodýzl a budu se s ním snažit vydržet co nejdýl a pozorovat, jak si kdo nabíhá.

9. května • 17:53

Obávám se, že v tomhle případě je to marné. Ještě v tom příspěvku chybělo něco o zlé EU, která nám chce sebrat osobní mobilitu, a bylo by to dokonalé.

Kraftwerk
9. května • 18:14

Hlavně nám sebrala uhelné elektrárny, Němci si pro jistotu zavřeli i atomové a celá EU se stala závislá na ruském plynu (děkujeme, ekoteroristi dotovaní Kremlem).
A teď se ukazuje, že se bude muset odstřihnout i od něj.
Ale stále blouzní, že to dožene větrníkama a solárníma baronama.Místo elektroaut vám přijdou blackouty.

miandys
10. května • 10:33

EU nám bere jen to, co jsme dovolili. Máme volby, máme své politiky. Loňské volby to ukázaly naprosto v plné kráse.90% zvoleného parlamentu jsou PROEUROUNIJNÍ strany. Volič tedy dal jasně na jevo, co chce. Bohužel. Jako demokrati to musíme akceptovat.Když čtu tady na internetu nekonečné stížnosti na EU (včetně mé maličkosti) měly by výsledky voleb ale vypadat úplně jinak. Jenže to je jen teorie. Čech obvykle ani nepřemýšlí nad tím co vlastně volí a pak jen kouká co se děje jako vyoraná myš.

9. května • 21:09

Sebrala? Ale ale, co to je za nesmysly? EU nám žádné elektrárny nesebrala. A s plynem taky ty elektrárny nemají zase až tolik společného. Třeba u nás prakticky vůbec nic.
Němci mají stále v provozu tři jaderné elektrárny.
Tak proč lžeš?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
10. května • 18:08

Poslední uhelná elektrarna která nepotřebovala plyn byl Prunéřov 1. Ta už 2 roky stojí. A jiny uhelných blok bez plynu nenajedeš ani při krátkodobým výpadku. A spotřeba nejsou kubicky metry ale kubicky kilometry.

JanK
9. května • 10:34

Za mna velmi pekne auto. Ak by to pri podobnej cenovke zvladlo este 150 - 200km navyse, uz by som snad bol ochotny o EV uvazovat.

Štěstí přeje připraveným
9. května • 14:54

Kolik stojí normální Megane Grandtour (praktictejsi auto) s nejakym 1.3T benzinem ci 1.6turbodyzlem?
A kolik by ten spalovaci praktictejsi Grandtour stal, kdyby na nem nebyly pokuty za CO2 a kdyby Renault ten Grandtour umele nezdrazoval, aby mohl zlevnit to auticko na baterky na uroven, kde si to koupi aspon nekdo?

Kevil
8. května • 1:34

Jděte s francouzskou <> do (_!_). Dojezd 000 nic a v paneláku to není kde nabíjet.

miandys
8. května • 15:20

Ono to taky není auto pro panelákového cesťáka …. To jako fakt není.

Praktické auto
8. května • 0:07

V ČR tohle bude absolutně okrajová záležitost pro pár poboček francouzských firem, pár nadšenců a možná pár úřadu kde to vyhraje ve výběrku. Další vůz od kterého značka čeká průlom a bude nakonec ráda když budou prodeje podobné mizerné jako ID3. Škoda Renault měl dle mého názoru na víc na to jak brzo se do světa Ev pustil, že to není zrovna malý koncern a že hlásá jak vážně to bere. Snad to ustojí.

Pikus
8. května • 9:46

Jo, zakaznici Meganu si asi z ničeho nic nebudou priplacet dvojnasobek za elektro. Nicméně, proti ID3 je to asi ok. Velká neznama bude, jak moc je to frantik...ti nikdy spolehlivou elektronikou nevynikali a elektra jsou celý jen o tom.

miandys
9. května • 9:07

To je velmi zjednodušené pojetí. Ono není problém postavit megana skoro za milion a budeš se divit, prodávají se také.Takže pro určitou skupinu zákazníků Meganů je tohle velmi zajímavá alternativa na cestě k elektromobilu.Ne každý si kupuje auto formou "kalkulačky" s demagogickou matematikou o jakési "návratnosti".Ale souhlasím s postojem, že evropské automobilky prostě trestuhodně zaspaly a Tesla je brutálně drtí množstvím prodejů, protože ty auta jsou úplně někde jinde.

Praktické auto
9. května • 22:24

Jenže ta skupina je příliš malá aby utáhla vývoj a úpravu či nové linky atd. Optem můžeme jen hádat a odezírat z dosavadního vývoje trhu a obdobných modelu. Nevidím jediný důvod proč by se mělo prodávat víc nových Ev meganu než id3 které žádný šlágr také není.

miandys
10. května • 10:23

Ta skupina nebude malá na věky. Opakuješ stále stejné, dávno mrtvé bláboly na úrovni co vidíš dnes, teď. Že nemůžeš vědět co bude za rok, deset let, 20 let ... zcela ignoruješ.Jak jsem již několikrát uvedl, zásadní překlopení na elektromobily nastane až za desítky let. Taktéž hrozba elektromobilu i tomu poslednímu řidiči u nás nenastane taktéž dřív, než za cca 40 let.Před 40-ti lety stálo u nás průměrné auto cca 35tis. Před dvaceti lety cca 200tis., dnes je cenkovka zhruba 10x vyšší, než před těmi 40-ti lety. Slušné auto na půl milionu teprve začíná, lepší atakuje milion běžně a prémiová auta jdou daleko přes milion i dva. Jen mizivé procento koncových zákazníků domácností kupuje nové auto hotově. Drtivá většina nových aut je na úvěr, protože ani dnešní domácnost obvykle nemá na auto půl milionu hotově. A stejně tak budou za desítky let kupovat i ty elektromobily.Před 40-ti lety měl auto skutečně málo kdo a nikoho to nepřekvapovalo. Většina lidí na auto neměla. Před dvaceti lety to už bylo lepší, ale pořád to bylo úplně něco jiného, než dnes. Vzhledem k cenové kategorii elektromobilů prostě nebude mít elektromobil každý dřív, než za uvedené desítky let.Ale s tím se počítá, to se ví a jen blázni o tom pořád donekonečna žvaní.Drahá auta nikdy nebyly masovou záležitostí, proto u elektromobilu nastane větší rozvoj až dosáhnou srovnatelnou cenu. V zemích, jako je Česko, to bude pochopitelně později, protože máme 3x nižší kupní sílu, než na západě. Takový už je ale život, žádná tragédie se nekoná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Praktické auto
10. května • 21:02

Vám prostě širší souvislosti nikdy nedojdou to je těžký. 1) firmy věřily v lepší prodeje a proto i nakonec tlačí k zákazu spalovaku místo aby lobbovaly za jejich pokračování. Když pak staví linky potřebují je také vytížit. Jinak bude zisk v tahu, konci úspory z rozsahu, krachují někteří dodavatelé atd atd.....;) Super vize
2) firmy zastavují vývoj spalovaku a omezují nabídku modelu
3) vaše desítky let jsou fajn, ale nejde o to kdy převládnou ale od kdy už nebude pro běžné lidí dělané si koupit spalovaku nebo levné Ev.
A to může nastat mnohem dříve viz norma euro 7 nebo zákaz od 2035 to že do té doby si auto koupit mohou a auto může vydržet 20 let nic neznamená, rozpadne se trh ojetinu a pro plno lidí zmizí osobní mobilita. Možné sociální dopady, překotný urbanismus, další růst cen bytů, případně nezaměstnanost, uvidí ani cen zboží díky dražší dopravě atd atd.

miandys
11. května • 8:46

..... Firmy věřily ..... (zkazky)
..... tlačí k zákazu .... (zkazky)
..... A to může nastat .... (zkazky)
..... Možné sociální dopady ..... (zkazky)..... místo aby lobbovaly za jejich pokračování .... (ani nemusí, zákazy výroby spalováků žádné nejsou a v nejbližších 15-20 letech ani nebudou)..... Když pak staví linky potřebují je také vytížit, .... firmy zastavují vývoj spalováku. (Prosímtě nepolemizuj za firmy co potřebují a co dělají, nic o tom nevíš, jen si cosi myslíš, ale nezapomínáš to tady automaticky proměňovat na fakta. Každá firma na světě, ať dělá cokoliv, si hledá svoji cestu z mnoha různých a především vlastních důvodů a cílů a dělá rozhodnutí dobrá i špatná.)..... ale nejde o to kdy převládnou ale od kdy už nebude pro běžné lidí dělané si koupit spalovaku nebo levné Ev (No právě, od kdy? Tak už s tím kázáním přestaň, protože víš čiré h0vno .... od kdy!)..... zákaz od 2035 (nic takového neexistuje)..... to že do té doby si auto koupit mohou a auto může vydržet 20 let nic neznamená (Ale znamená! A především to znamená, že tady jako bezmozek konstruuješ budoucnost za desítky let. To je fakt intelektuální mazec teda!)..... rozpadne se trh s ojetinu (Ale nerozpadne se trh s ojetinou, cokoliv stárne, se samozřejmě dostává na trh použitého zboží a bude se to týkat i elektromobilů. Navíc vůbec nikdo netuší (tedy kromě tebe) jak vlastně bude za těch 40 let osobní doprava vypadat. Možná už nebude vlastnictví aut vůbec. Tak to kua už přestaň konstruovat a dělat závěry z toho, co si myslíš ty, že bude za 40let!)..... překotný urbanismus, další růst cen bytů, případně nezaměstnanost, uvidí ani cen zboží díky dražší dopravě atd atd. (Tyhle procesy se dějí tisíciletí a nikdo je nezvrátí, je to přirozená součást monetární ekonomiky. Idea, že jim lze zabránit tím, že se třeba zakážou elektromobily je projev naprostého blbizmu.)Takže shrnuto a podtrženo, z tvé klávesnice vypadl soubor domněnek a osobní víry o budoucnosti lidstva :-)Napiš sci-fi knihu vole, jeden výtisk si koupím alespoň do sbírky :-)

Praktické auto
11. května • 16:23

Opět snůška prázdných vět jen je čím dál delší s vulgárnější. 1) prakticky nikdy jsem nehanil eelektromobil za to že je to Ev a ani bych ho nezakazoval. Některé považuji i za povedené a smysluplnne
2) praktické auto proto že upřednostňují praktičnost aut;) pokud máte pocit že se to nedá definovat a oddělit od auta sportovní nebo stylovky Tako to je váš boj. Jinak kdo na to má a bavi ho sportaky ať si je pořídí.
3) úřad a státní služby a Ev - mnoho úřadu ve městech má vozy ve vnitroblocich! leckde mají i své parkoviště, mimo velká města je situace ještě lepší, stejne tak u státních či komunálních služeb 4) úřady si dráha Ev mohou dovolit neznamená ze si bude referent jezdit na kontrolu v Tesle, ale když koupíte Ev dodávku nebo Zoe někomu kdo jezdí celý den po městě od klienta ke klientovi jako sociální služby tak můžete cenu obhájit Ev nemá problém s opakovaným studeným startérem, nižší ekonomika provozu po městě a na rozdíl od dotaci aspoň ty veřejné peníze zůstávají ve ve veřejných službách. Ale kde není vůle tam je vulgarita a popírání. ;)

miandys
11. května • 18:04

Zmiňovaný příspěvek není snůškou prázdných vět, ale podrobným rozborem vět tvých. A jak vidíš, je to fakt bída co tady vypisuješ.Připomínka co jsi kde nehanil, nebo co bys nezakazoval, je pak zcela mimo obsah toho příspěvku. Stejně tak jsi mohl sdělit, že jsi včera zalil trávník dešťovou vodou. Je to sice informace z ekologického hlediska pozitivní, avšak k tématu zcela zbytečná.Pokud je tvoje definice “praktické auto” na úrovni “no není to sporťák, nebo stylovka” … tak to jsi fakt neuvěřitelnej vůl :-) Do takové výseče totiž spadá asi 95% všech aut, takže až na výjimky je to prakticky cokoliv, …. Dobrý no :-)Mnoho úřadů nemá vnitrobloky, ty má jen velmi málo úřadů. A to nemluvím o tom, jak složité a drahé je vybudovat výkonné nabíjecí stanice ve vnitroblocích. Kdybych se tím denně nezabýval …. ale …. to je fuk ….Vůle uznat blbosti opravdu není moje parketa. Obzvláště, když mě k tomu někdo neustále nutí, protože těm blbostem věří. Naštěstí je tu systém, který definuje, kdo to zaplatí.Já to fakt nebudu :-)

Praktické auto
11. května • 18:22

Tak v daních platíte už teď budování stanic, dotace na Ev pro firmy, já k tomu v nákupu spalovaku priplacim na vývoj Ev. Takže to tu poplatime všichni ať chceme nebo nechceme. Stejně tak v ceně lektoři ke energie a služeb. V době růstu cen elektřiny připojovat další odběry EV, přechod na tepelná čerpadla atd. Ok jasně budujeme také fotovoltaiky a větrné parky ale jak rychle a k nim zatím máme minimální možnost na řešení jejich narozoveho výkonu. Super domácí bateriové pole, to ale u mnoha instalaci chybí a u mnoha dalších pak není schopné pohánět část spotřebičů ;). Prostě vaše víra v to že za 40 let bude vše dobře je čistý futurismus zakládající se jen na víře v technologii a v to že stihne splnit zadání. Ano plní firem má rozjeté nové technologie na baterie, ale firmy staví velké linky na technologie aktuální a u těch je značný převis poptávky tedy ceny baterií už dál nepadají a naopak pravděpodobně začnou růst. Stejně tak argument o trhu ojetinu, když se Ev prodává málo tak nedostanou v době odklonu od spalovaku ojeté Ev nasytit trh ojetinu;) matematika a logika je neúprosná;) ale když se vám to nehodí do krámu. Vnitrobloky a parkoviště má sestakramentky hodně úřadu a státních služeb jak jsem již psal jsem auditor a jezdím státní sparvavu kontrolovat a kupodivu většinou parkuji na jejich parkovištích;) takže si dal veďte tyhle nesmysly. Každý čtenář necht se rozhleden v okolí. Pokud úřad bude dobít pomalu každý den ;) tak není takový nárok na nabíječky a prospěje i bateriím ;) .ale to by jako odborník jistě víte jen se vám to nehodí. Nepotřebují tak zádny hyper charger většinou. Takže zase vaše klasika;)

miandys
11. května • 18:54

Budování BEV/FVE infrastruktury se neplatí z daní z příjmů, ale z brutálních daní, nalepených na cenu elektrické energie. kdo proti tomu nehlasuje u voleb, tak s tím souhlasí.Já si svůj BEV nabíjím vlastní FVE pokud to jde, celková spotřeba elektřiny je u mě tak nízká, že nestojí za řeč. Čili mé příspěvky na budování za dotace jsou skutečně minimální.Navíc jsem od státu odčerpal dotace už v takovém objemu, že budu v plusu až do své smrti.Takže skutečně platí to co říkám ….. JÁ TO NEPLATÍM. A nikdy nebudu. Podnikající osoba má obrovský rozměr pro práci s daněmi, říká se tomu “optimalizace daní”.Proto doporučuji každému řadovému zaměstnanci, aby dobře zvažoval co, koho, proč volí ….. protože je to právě ON, kdo všechno nakonec zaplatí. On totiž takové možnosti nemá, jemu bude vždy odebráno bez jakékoliv možnosti s tím z jeho strany něco dělat.Nepodsouvej mi další tvé smyšlené konstrukce: “Prostě vaše víra v to že za 40 let bude vše dobře je čistý futurismus zakládající se jen na víře v technologii a v to že stihne splnit zadání.”Přestaň to dělat! Tohle opravdu není sranda. Ty tady naprosto veřejně LŽEŠ a vůbec si to neuvědomuješ. To stejné platí o nějakém “hodí se do krámu”. Já žádný krám nemám. Nepotřebuji tedy vůbec nic, co by se mi do něj mělo hodit.No, možná jsi auditor, to se nedá ověřit, ale já jezdím po úřadech jako stavební specialista prakticky nepřetržitě a to v rozsahu celého kraje. Idea o “vlastním parkovišti notabene vnitrobloku” pro auta úřadu je pohádkou, je to tak výjimečná záležitost, že se stydím za člověka, který tyhle blbosti hlásá do éteru.Vnitroblok má tak odhadem jeden ze sta úřadů v ČR. A to myslím naprosto vážně! A přitom na tom vůbec nezáleží, neboť ten konflikt je úplně někde jinde. Je v místě, kde má státní správa mizet, snižovat svůj rozsah a velikost aa ten zbytek má šetřit a úsporně hospodařit.Nákup elektromobilu pro úředníka je pravý opak. JE TO JEN PROPAGANDISTICKÁ REKLAMA.

Praktické auto
11. května • 20:22

;) test 1+1 = 2, 2+3 =5, dnes je středa, . (Jen abych věděl zda máte chronickou poruchu a musite popírat cokoli řeknu ;) bohužel další hypotézy se ověřit tak snadno na dálku nedaji ale třeba se k tomu dostaneme vylučovací metodou;). 1) mluvím o úřadech a státních službách, 2 nevím ve kterém kraji pracujte,l. já jezdím po celé ČR a zkušenost mám opačnou;). Tak třeba abych to nebral podle zakázek kdo je a není klient tak v našem kraji - krajsky úřad pro plzeňský kraj svůj vnitroblo, Magistrát města Plzeň svůj vnitroblok i parkoviste, většina městske policie v Plzni svoje parkoviště, finanční úřad v Plzni svoje parkoviště, univerzita svoje parkoviště, sociální správa svoje parkoviště, zdravotní ústav svoje parkoviště, dopravní inspektorát svoje parkoviště, pobočka nejvyššího kontrolního úřadu vnitroblok a kryté garáže, možná žijete v nějakém divnej kraji ;) jinak děkuji za důkaz pokrytectví ;) a vycuranstvi v praxi nejdřív kritizujete dotace a plýtvání stáními prostředky a jak se má prtloti tomu hlasovat a pak se chlubite kolik jste vyčerpal a jak optimalizuje že dane a neplatíte skoro nic. K tom ještě dodám ony dobíjecí stanice a Ev pro podnikání jsou financovány z národních dotaci a půjdou i z EU, z El. Jsou jen přímo obnovitelné zdroje;) je na to zákon;) tkaz i z toho mála když si koupíte zmrzlinu a nedáte si to do nákladů ;) tak dojde do státní kasy DPH;) PS doufám že až zeštíhlime státní spravu a budou tam větší odborníci lépe placení tak si na tyto vychytralé optimalizatory více dohlédnou;).

miandys
12. května • 18:02

To není vůbec špatná úvaha, že popírám cokoliv řekneš.
Já bych u toho zůstal.
Další diskuse je stejně zbytečná už tak týden ….
Rajt?Vstupovat do matematické úlohy, kdy tvůj osobní rádius není schopen překročit za rok číslo 365 (jeden úřad denně včetně víkendů) …. V kontextu, že jich máme asi 70 tisíc …. Je z mého pohledu naprosto vypovídající ….. k ukončení rozhovoru. Ty prostě žiješ svými představami. To ale pro mě není materiál k diskusi.Dále, tvoje osobní kritika čerpání dotací ukazuje tvoji naprostou ekonomickou pomýlenost. Dotace jsou ekonomické zlo v prostředí, kde jsou poskytovány. Ale zároveň je hlupák každý, kdo je neodčerpá, protože pokud je neodčerpá, tak je jen zaplatí těm druhým, co je odčerpají.ČESKY SE TO POPISUJE TAKTO: “Hloupý, kdo dává, hloupější, kdo nebere”.Z mého pohledu je tvůj postoj k této situaci naprosto vypovídající ve které intelektuálně-ekonomické skupině se nacházíš :-)V Česku aktuálně prakticky neexistuje dotace ani na elektromobil, ani na nabíjecí stanici. Osobně jsem zastáncem, aby nikdy nebyly. Bohužel opak bude realitou, takže budu první, kdo jich vyčerpá maximum možného.Až bude zeštíhlený státní moloch a budou v něm odborníci, rád budu platit daně bez optimalizace. Bohužel se toho nedožiju :-) Takže sorry jako :-)

Praktické auto
12. května • 20:07

Jasně zkuste prosím někdy taky myslet, ono to vypadá ve všech městech podobné ale tedy jinak. Všechny auta úřadů a statnich institucí a služeb evidentně parkují u vás na zahradě a na ulici proto jich tolik vidíte když večer když projíždíte městem u chodníku, zbyla pak úředníci parkují u svých domů? Nebo věříte že jsou ta auta nafukovací a odpoledne je vyfouknou a dají do skříňky ;) je vidět že máte prostě mentální omezení které neumožňuje vidět mimo prostor vlastního ega a omezeného světonázoru;) šach mat;)

miandys
13. května • 13:52

Tvé projevy prakticky neustále hraničí s mantinelizmem. Buď to vidíš v pozici úplně v pravo, nebo to pak podsouváš do pozice úplně opačné.Například úřad, který nemá v budově "vnitřní trakt" opravdu neparkuje služební auta u mě na zahradě ..... A ano, většina úřdníků úplně normálně svoje služební auta parkuje doma před barákem, tak jako skoro všichni zaměstnanci se služebními auty.Smysl s tebou o čemkoliv mluvit zmizel už minulý týden. Tohle je pro mě už jen takové intelektuální cvičení rozhovoru s pitomcem, ty šachisto. :-)

Praktické auto
13. května • 18:24

Tak když nepoznáte sarkazmus;) a ironií tak to musí být vážně cviceni ale určitě ne intelektuální. Většina aut úřadu a státních služeb nemá povoleno využívání k soukromým účelům, a to ani do práce a zpět;). Prostě větsina úřadu a státních služeb má parkoviště, nebo vnitroblok nebo pronajata stání ve velkých parkovacích domech;). Možná to bude chtít víc cvičit a začít s menšími čili, protoze zatím jsou vaše konstrukce hodně slabé;).

miandys
13. května • 23:17

Ale já nepotřebuji rozpoznávat sarkasmus v diskusích na internetu. Proč vy internetoví žvanilové potřebujete pořád exhibovat mimo téma? To je nějaká nemoc? Nebo to má něco společného se sebevědomím, egem …?Tvoje iluze o používání služebních aut ve státní sféře mě dojímají :-) To je tak roztomilé :-)Ale jsou úplně zbytečné ….Poněkud jsi pozapomněl na podstatu, kterou jsem v kontextu s údajnými parkovacími prostory úřadů vyjádřil. Vybudovaní nabíjecích dispozic na nich. …. To je totiž to hlavní, když chceš do úřadu elektromobil ….. pane pauto :-)

Praktické auto
14. května • 7:21

Hlavní je místo, protože priorita je nabíjet pomalu. Pokud je i pro zastane elektromobilitu složité budovat i pomalé i nízkokapacitní nabíječky ve větší míře ;) tak to nás s touto budoucnosti chraň Bůh. Zactete se taky někdy do dlasich článku např kolik Ev teď kupuje ministerstvo financí pro státní správu ;) Ministerstvo financí nakoupí 711 elektromobilů. Jinak evropská směrnice už stanovila že ČR musí do roku 2025 mít minimální podíl nízkoemisních vozidel ve státní sprave
• pro osobní automobily a lehká užitková vozidla 29,7 % a vzhledem ke klasifikaci do 50g/km co2, :) takže sice nás to na daních bude něco stát, ale bohužel se moji vizi nevyhnete.

miandys
14. května • 12:31

TO je nekonečněj proces koukám. Zase tu máme vlastní názor, co je hlavní :-) A rovnou z něj vykonstruovaný směr řešení :-)K tomu zbytku:„Pokud stát chce, aby mu po silnicích jezdila čistější vozidla, musí jít spotřebitelům příkladem, nakupovat je pro potřebu vlastního aparátu a stavět potřebnou infrastrukturu. Pokud nedělá ani jedno, jak se v současnosti děje v České republice, nemůže čekat, že se něco změní, nebo že za něj situaci vyřeší spotřebitele s omezenými zdroji,“ řekla pro EURACTIV.cz česká europoslankyně Kateřina Konečná (KSČM), která se tématu čisté mobility věnuje.
----
Co také čekat z komunistického mozku a za situace proevropské voličské většiny.A pozor, já nikde nepíšu, že se to nestane a že se tomu nevyhneme. Vždyť už se to děje - viz kontext tohoto článku.Já to pouze tvrdě kritizuji, protože to považuji za špatné. Když už musí jít stát příkladem, aby blbostem "napomohl", měl by to dělat ekonomicky. Takže si aktuálně elektromobily NEKUPOVAT!, protože v součané situaci stát nemá k dispozici údaje, co s nimi bude za pár let, až někdo zase vymyslí, že je třeba koupit novější a úspornější modely, DĚLAT, ale maximálně PRONAJÍMAT i s "palivem".Tak se pořád nediv, že ochota optimalizovat daně je u mě na historickém maximu, když jsem denně svědkem, jak vámi (většinou) volení úředníci a politici s těmi penězi nakládají.

Praktické auto
14. května • 14:37

;) zatímco když si je pronajme má firma jasno co s nimi za pár let bude:) vypadlo to že máte větší víru v budoucnost;) kdyz měli hrát úspěšně roli na trhu ojetinu. Ona tu nejistotu firma do pronájmu dobře započte. On outsourcing není všelék a často je jen krytím pro vyvádění peněz z firmy nebo veřejného sektoru aby si akcionář nebo volič nevšiml tak snadno. Hlavní by ale měla být forma nákupu či pronájmu, ale aby se pořizovala auta, u kterých to má zatím aspoň trochu smyl. Stát má celkem přesná data o četnosti a délce jízd svých vozů, takže by měl být schopen vybrat vhodné typy vozů které nahradí Ev. Bohužel zatím se u nás na efektivnost moc nehledí. No uvidíme koho a v jakých modelech uvidíme jezdit ;).

miandys
14. května • 17:36

Ano, mám jasno. Chceš to popsat?VRÁTÍM JE.Nemusím řešit prodej v pozici netušíc jak bude fungovat bazarový trh s elektromobily, v pozici státu pak mediální obviňování ze ztrát případného prodeje pod cenou, korupce v případě “ODKOUPENÍ ZA ZBYTKOVOU CENU SAMOTNÝM ÚŘEDNÍKEM” skoro nového auta a td :-)Tuto cestu bych státu doporučil jako nejvíce vhodnou a zároveň i ekonomicky výhodnou, protože by nemusel vysolit na stůl těch 700 milionů, které nemá a musí si na to peníze vytisknout, ale platil by jen měsíční splátky za pronájem.A td.Operativní leasing není “outsorcing” a soukromé firmy jej masivně nevyužívají jen tak pro nic za nic, ale právě proto, že je to pro ně maximálně výhodné. Pro stát ale bohužel ne, ale kdo by se tomu divil, že …. Sám provozuji vozový park na OL už více než 10 let.

10. května • 22:18

Vždyť jsou to nesmysly, co píšeš. A pořád dokola.

Praktické auto
11. května • 6:37

:) tak je něčím relevantním zkuste vyvrátit.
Kdyby státy místo dotaci a protěžování Ev a žáků na konec spalovaku šly příkladem a nakupovaly EV pro své služby kde to dává větší smysl. Státní instituce mají často u úřadu i svá parkovište, nemají toliko aut, mají menší nájezdy (mimo specifické služby), mají čas v noci v klidu pomalu nabíjet, "mají peníze na to si drahé vozy pořizovat", u některých služeb je i ideální provoz více krátkých cest po městě během jednoho dne ideální pro Ev. Tak bych neřekl ani ň. Podpořil by se trh Ev, dobrovolně by se přidala část firem, která chce být zelená a bude věřit že to jejich zákazník ocení a čas zákazníků pro které je Ev zajímavý, nebo v jejich případě smysluplný nebo jen nové technologii fandí či ji chtějí zkusit. Proč s tím mají všichni takový problém???????? Děkuji za odpověď.

miandys
11. května • 8:59

Spláchl jsem je s dovolením do haizlu všechny, viz níže :-)Mnohokrát jsem já i ostatní obhájci elektromobilů jasně deklarovali: DOTACE ZRUŠIT. Ale dotace se ruší u volbní urny. Kdy to už konečně pochopíš, že o tom, jestli se bude něco dotovat, rozhoduje většinový volič?Nemohl bys tedy své ataky od elektromobilů přesměrovat k většinovému voličstvu? Tady v diskusích je to 9 z deseti pisatelů, stačí si vybrat. A je to na 100% úplně každý odpůrce elektromobilů, co se tady projevuje :-) Nakonec mrkni na své volební lístky za posledních 15 let :-)Sranda co? :-)
-------
Co se týče elektromobilů a státních úřadů, představ si, že s tebou takřka zásadně nesouhlasím. Úřadům bych elektromobil naopak nekoupil, vyjma naprosto prokazatelné celkové úspory. Nejen, že drtivá většina úřadů vlastně žádná "firmení" parkoviště nemá, to se stačí rozhlédnout, až na nějaký úřad půjdeš, takže s tím nabíjením v noci to bude spíš menší sci-fi, nebo hodně drahá druhotná investice, ale ten tvůj výrok: "mají peníze na to si drahé vozy pořizovat" .... to je snad vtip ne? TO JSOU NAŠE PENÍZE PŘECE!Takže já říkám MEGA "Ň" A ANI PRD. Žádné elektromobily pro úředníky. Ani jeden!Moc se zabýváš otázkou s čím mají problém úplně cizí lidé. Jenže ona to není tvoje starost, víš? Statistiky jsou pro novináře, média a blbce, kteří se v nich utápějí. otázku proč se u nás prodává málo elektromobilů prostě pusť z hlavy. Není to tvoje starost. Není to ničí starost. Je to jen munice, zajišťující mediální/internetový byznys, nic víc.Už zítra někdo vymyslí a vytvoří další a příští týden další.
------
Mám otázku, proč sis dal název účtu "Praktické auto"? Ty si myslíš, že víš, co to je? Nebo snad věříš, že to, co si myslíš, že je, si myslí všichni? Uvědomíš si někdy, že každý člověk je úplně jiný ve všem co dělá, co si myslí, co chce, co potřebuje?

Praktické auto
8. května • 10:01

Tak on to bude z velké části vlastně Nissan, ale uvidíme. Jen si myslím že ze trh bude brzo nasycen a je třeba spíš hledat cestu jak na trh dostat dostupnější Ev. Myslím že poptávka nebude růst dostatečně rychle na to aby uživila počet modelu který v segmentu již je nebo v nejnižší době má přijít, spíš se to bude modely jen ředit a většina nakonec zaplače. No jo verili si a nelobovali dost za jiný vývoj. Sem zvědav jestli pomine krize na poli subdodavatelů a nebudou se moct na nic vymlouvat na kolik procent poběží linky na ten který elektromobil.

OnlyTruth
7. května • 20:43

interier / exterier fakt fajn.. ale som zvedavy, kto si kupi megane za 30k+ a ktomu este elektro :-D (ak to nie je RS) ... par kusov pre zvedavcov a par vymytych motgov to kupi :-D

dpcstb
12. května • 8:57

tie ceny su daleko za 30. zial. inak taketo EV dokonalo splna moje potreby, hned by som bral, keby bola cenovka blizsie klasike

JanK
10. května • 5:54

Co ja viem. Pokial niekto robi pravidelne trasy do 100-200km, vacsi problem v tom aute nevidim. Proste klasicke vyhody elektromobilov za trochu menej penazi nez Hyundaie. Ale zjavne limity ako dojazd a maximalka tam su, takze ako auto na vsetko mi uplne idealne nepride. To zvlada spalovaci Megane imho stale o nieco lepsie.

OnlyTruth
10. května • 14:46

Suhlasim

Zelí
7. května • 19:53

12kwh/100km nedosáhne ani experimentální elektro medvěd. Rendlík je holt rendlík. Gulášek v něm je opravdu nejlepší. Asi z medvědích tlapek.

Sondage
7. května • 22:17

12 je u meganu docela běžný, ale chce to už nějakou snahu. běžnější je 14-15, hodne rychlá jízda 18 a výhradně dalnice za limity 21.

Anonymizovaný
7. května • 22:38

Hidne rychla jizda za 8 l benzinu? Omg. Jakoze jedes 80 na okresce a 120 na dalnici?

Sondage
7. května • 22:41

Efektivitu spalovacích a elektrických jednotek neradno míchat. Nikoliv. Za hranou zákonných limitu v obou situacích.
Město s lehčí nohou za 11

Anonymizovaný
7. května • 23:25

To vis ze jo…

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Sondage
8. května • 17:53

Právě, ze vím. 🤷🏻‍♂️😅
Skoda, ze sem nevlozim obrázek. 🤦‍♂️

Lopata ze Strakovky
8. května • 21:54

Ale jen se pochlub a pouzij klidne leteckou postu ci ulozto.cz. Ja jsem take zvedav na dlouhodobou prumernou s poctem kilaku a nejlepe i prumernou rychlosti. At muzeme srovnavat.

mex
7. května • 20:22

Blbost, proc by nedosahl? Mam Kugu PHEV a prumernou spotrebu 14 kWh/100 km, tak proc by nemohl mit Megane nizsi?

Anonymizovaný
7. května • 20:36

Ja 28,5 a to nejezdim zadnou divocinu. Pri 14 na 100 tedy ekvivslnet cca 6l benzinu s kugou sinten styl jizdy 80 za kaminem umim predstavit…

homer
8. května • 13:35

Dobře si mu to nandal, normální kuga nejde pod osm litrů benalu ale lhář jezdí za náklady citigo.

takurcite
7. května • 19:16

Toto je cesta. Udelat auto skutecne efektivni, ne tam najeb*t tunu baterek. 12kWh/100 zni na takove auto skvele.Jedine co nechapu jsou ty dvacitky. Vsak kdyby tam dali nejake 18" treba jeste uzsi, tak to bude jedine lepsi, ne? Chapu ze design, ale prijde mi to dost zbytecne...

dpcstb
12. května • 8:54

cim vacsie kolesa celkovo, tym vacsia stycna plocha a tym mensie opotrebenie pneumatik. co je pri rychlosti reakcie a vysokemu krutaku vo vsetkych otackach a vysokej celkovej hmotnosti problem.

Sondage
7. května • 22:19

Nahnali to jinde, ani to nemá pneu s ultra nízkým odporem. 18” jsou u základní výbavy, takže volba je

Anonymizovaný
7. května • 15:05

Zajimave. Ma fb to bylo popsane jinak…

Dix_
7. května • 14:15

Bude HUD ? Zatím v ceníku není.

Doporučujeme

Články odjinud