S malými SUV se brzy roztrhne pytel. Víme o Škodě, Seatu i Kie

Automobily SUV jsou v dnešní době tak oblíbené, že jejich styl prostupuje do čím dál menších segmentů. B SUV od Kie dokonce nahradí jedno v současnosti prodávané MPV.
S malými SUV se brzy roztrhne pytel. Víme o Škodě, Seatu i Kie

Automobilky už si dlouho uvědomují, že pokud chtějí pokrýt zájmy co největšího počtu zákazníků, musejí vyrábět modely, o kterých se jim dříve možná ani nezdálo. V současnosti jsou na vzestupu automobily SUV a crossovery, u kterých ale nutně nemusí být podmínkou pohon všech kol. Zákazníci se totiž vydávají mimo pevný povrch jenom zřídka, někteří snad vůbec, a oceňují spíše robustnost a dobrodružný styl karoserie.

Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na korejský způsob

Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na korejský způsob

Automobilkám se naskýtá jedinečná příležitost vyvinout crossover na základech úplně běžného, masově vyráběného modelu. Řeč je nyní o segmentu B, tedy malých vozech velikosti Volkswagenu Polo nebo Hyundai i20, přičemž zrovna tyto modely už své dobrodružnější sourozence mají. Jenom si vzpomeňte na PoloCross nebo i20 Active – vystačí si i bez čtyřkolky, a to oproti standardním provedením nabízejí vlastně jenom pár vnějších změn a jinou skladbu výbavy. Není důvod, aby se nepřidaly i některé ostatní značky.

Škoda Fabiaq: Takto může vypadat B-SUV velikosti Fabie

Škoda Fabiaq: Takto může vypadat B-SUV velikosti Fabie

Na právě probíhajícím autosalonem v Paříži vyšlo najevo několik důležitých informací týkajících se Škody, Seatu a Kie. Mladoboleslavská automobilka přijde se svým prvním crossoverem v roce 2018, tedy až po modernizaci Fabie, přičemž velikostně by se oba vozy neměly až tak lišit (na úvodním snímku je představa nezávislého grafika). Španělé také nezahálí a už dokonce zveřejnili jméno crossoveru – bude se jmenovat Arona a ukáže se už příští rok. Jenže zatímco první dvě zmíněné automobilky „pouze“ doplňují nabídku, u Kie bude mít příchod malého crossoveru dalekosáhlejší důsledky.

Test ojetiny: Kia Venga ničím příliš nezaujme, ale ani nezklame

Test ojetiny: Kia Venga ničím příliš nezaujme, ale ani nezklame

Zákazníci Kie považují segment malých vozů za rodinný, a už kvůli tomu se nedočkáme například třídveřové varianty Ria. Nový crossover, který se objeví nejpozději v roce 2018, nabídne větší světlou výšku a tím pádem i pohodlnější nastupování, čímž zacílí také na zákazníky MPV Venga.

Paříž živě: Kia představila faceliftované modely, kdy se dozvíme ceny?

Paříž živě: Kia představila faceliftované modely, kdy se dozvíme ceny?

Kia Venga se bude podle našich informací vyrábět ještě nějakou dobu po uvedení dobrodružnější novinky na základech Ria, pak ale z nabídky zmizí úplně. Hovoří se přitom už o roku 2019. Kia se nicméně nezbaví všech MPV hned, naopak si velmi dobře uvědomuje, že i ta jsou potřeba. V nabídce proto i nadále zůstane model Carens, který se v Paříži představil společně se Soulem v lehce omlazeném provedení.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků