S malými SUV se brzy roztrhne pytel. Víme o Škodě, Seatu i Kie

Automobily SUV jsou v dnešní době tak oblíbené, že jejich styl prostupuje do čím dál menších segmentů. B SUV od Kie dokonce nahradí jedno v současnosti prodávané MPV.
S malými SUV se brzy roztrhne pytel. Víme o Škodě, Seatu i Kie

Automobilky už si dlouho uvědomují, že pokud chtějí pokrýt zájmy co největšího počtu zákazníků, musejí vyrábět modely, o kterých se jim dříve možná ani nezdálo. V současnosti jsou na vzestupu automobily SUV a crossovery, u kterých ale nutně nemusí být podmínkou pohon všech kol. Zákazníci se totiž vydávají mimo pevný povrch jenom zřídka, někteří snad vůbec, a oceňují spíše robustnost a dobrodružný styl karoserie.

Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na korejský způsob

Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na korejský způsob

Automobilkám se naskýtá jedinečná příležitost vyvinout crossover na základech úplně běžného, masově vyráběného modelu. Řeč je nyní o segmentu B, tedy malých vozech velikosti Volkswagenu Polo nebo Hyundai i20, přičemž zrovna tyto modely už své dobrodružnější sourozence mají. Jenom si vzpomeňte na PoloCross nebo i20 Active – vystačí si i bez čtyřkolky, a to oproti standardním provedením nabízejí vlastně jenom pár vnějších změn a jinou skladbu výbavy. Není důvod, aby se nepřidaly i některé ostatní značky.

Škoda Fabiaq: Takto může vypadat B-SUV velikosti Fabie

Škoda Fabiaq: Takto může vypadat B-SUV velikosti Fabie

Na právě probíhajícím autosalonem v Paříži vyšlo najevo několik důležitých informací týkajících se Škody, Seatu a Kie. Mladoboleslavská automobilka přijde se svým prvním crossoverem v roce 2018, tedy až po modernizaci Fabie, přičemž velikostně by se oba vozy neměly až tak lišit (na úvodním snímku je představa nezávislého grafika). Španělé také nezahálí a už dokonce zveřejnili jméno crossoveru – bude se jmenovat Arona a ukáže se už příští rok. Jenže zatímco první dvě zmíněné automobilky „pouze“ doplňují nabídku, u Kie bude mít příchod malého crossoveru dalekosáhlejší důsledky.

Test ojetiny: Kia Venga ničím příliš nezaujme, ale ani nezklame

Test ojetiny: Kia Venga ničím příliš nezaujme, ale ani nezklame

Zákazníci Kie považují segment malých vozů za rodinný, a už kvůli tomu se nedočkáme například třídveřové varianty Ria. Nový crossover, který se objeví nejpozději v roce 2018, nabídne větší světlou výšku a tím pádem i pohodlnější nastupování, čímž zacílí také na zákazníky MPV Venga.

Paříž živě: Kia představila faceliftované modely, kdy se dozvíme ceny?

Paříž živě: Kia představila faceliftované modely, kdy se dozvíme ceny?

Kia Venga se bude podle našich informací vyrábět ještě nějakou dobu po uvedení dobrodružnější novinky na základech Ria, pak ale z nabídky zmizí úplně. Hovoří se přitom už o roku 2019. Kia se nicméně nezbaví všech MPV hned, naopak si velmi dobře uvědomuje, že i ta jsou potřeba. V nabídce proto i nadále zůstane model Carens, který se v Paříži představil společně se Soulem v lehce omlazeném provedení.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků