S malými SUV se brzy roztrhne pytel. Víme o Škodě, Seatu i Kie

Automobily SUV jsou v dnešní době tak oblíbené, že jejich styl prostupuje do čím dál menších segmentů. B SUV od Kie dokonce nahradí jedno v současnosti prodávané MPV.
S malými SUV se brzy roztrhne pytel. Víme o Škodě, Seatu i Kie

Automobilky už si dlouho uvědomují, že pokud chtějí pokrýt zájmy co největšího počtu zákazníků, musejí vyrábět modely, o kterých se jim dříve možná ani nezdálo. V současnosti jsou na vzestupu automobily SUV a crossovery, u kterých ale nutně nemusí být podmínkou pohon všech kol. Zákazníci se totiž vydávají mimo pevný povrch jenom zřídka, někteří snad vůbec, a oceňují spíše robustnost a dobrodružný styl karoserie.

Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na korejský způsob

Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na korejský způsob

Automobilkám se naskýtá jedinečná příležitost vyvinout crossover na základech úplně běžného, masově vyráběného modelu. Řeč je nyní o segmentu B, tedy malých vozech velikosti Volkswagenu Polo nebo Hyundai i20, přičemž zrovna tyto modely už své dobrodružnější sourozence mají. Jenom si vzpomeňte na PoloCross nebo i20 Active – vystačí si i bez čtyřkolky, a to oproti standardním provedením nabízejí vlastně jenom pár vnějších změn a jinou skladbu výbavy. Není důvod, aby se nepřidaly i některé ostatní značky.

Škoda Fabiaq: Takto může vypadat B-SUV velikosti Fabie

Škoda Fabiaq: Takto může vypadat B-SUV velikosti Fabie

Na právě probíhajícím autosalonem v Paříži vyšlo najevo několik důležitých informací týkajících se Škody, Seatu a Kie. Mladoboleslavská automobilka přijde se svým prvním crossoverem v roce 2018, tedy až po modernizaci Fabie, přičemž velikostně by se oba vozy neměly až tak lišit (na úvodním snímku je představa nezávislého grafika). Španělé také nezahálí a už dokonce zveřejnili jméno crossoveru – bude se jmenovat Arona a ukáže se už příští rok. Jenže zatímco první dvě zmíněné automobilky „pouze“ doplňují nabídku, u Kie bude mít příchod malého crossoveru dalekosáhlejší důsledky.

Test ojetiny: Kia Venga ničím příliš nezaujme, ale ani nezklame

Test ojetiny: Kia Venga ničím příliš nezaujme, ale ani nezklame

Zákazníci Kie považují segment malých vozů za rodinný, a už kvůli tomu se nedočkáme například třídveřové varianty Ria. Nový crossover, který se objeví nejpozději v roce 2018, nabídne větší světlou výšku a tím pádem i pohodlnější nastupování, čímž zacílí také na zákazníky MPV Venga.

Paříž živě: Kia představila faceliftované modely, kdy se dozvíme ceny?

Paříž živě: Kia představila faceliftované modely, kdy se dozvíme ceny?

Kia Venga se bude podle našich informací vyrábět ještě nějakou dobu po uvedení dobrodružnější novinky na základech Ria, pak ale z nabídky zmizí úplně. Hovoří se přitom už o roku 2019. Kia se nicméně nezbaví všech MPV hned, naopak si velmi dobře uvědomuje, že i ta jsou potřeba. V nabídce proto i nadále zůstane model Carens, který se v Paříži představil společně se Soulem v lehce omlazeném provedení.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků