S emisemi dieselů prý podváděl jen Volkswagen, ukázaly testy v Německu

48 komentářů

John
9. dubna • 23:28

To ze podvadzali je nespochybnitelny fakt. Ze niektori by ich najradsej zrusili je extrem.
VW dostane financne poriadne po cumaku a myslim si, ze v konecnom dosledko to vyvoj aut posunie dopredu.

pacho
10. dubna • 12:16

vieš, nikto ich nechce "utopiť", úplne by stačilo aby pre WV, ako aj ostatné autá zreálnili EURO . Čiže ak má napr písané EURO5, a v skutočnosti, má hodnoty na trepnem EURO3, tak to napísať tam, a hotovo. Tým by sa to optimalizovalo, a vznikol by riadny tlak aj na WV aby riešil promptne situáciu, nie len tak vlažen úpravou SW alebo sitkom. Keby toto zaviedli WV by sa stal nepredajný,m a to svedší o všetkom.

Mirek
10. dubna • 13:34

Ale to nemáš pravdu. Jen tady, na tomto webu, se našlo docela dost jedinců, kteří chtěli udělit likvidační pokuty pro VW, bez ohledu na to, co by to pro tento koncern a pro zaměstnanost v Evropě znamenalo.

kolemjdoucí
10. dubna • 13:49

Upřímně řečeno, ona by taková likvidační pokuta za svinské podvody nějakému "pilíři ekonomiky" neškodila (plus trestní odpovědnost vedení i dozorčí rady, žádný kecy o tom, že za to může neznámý inženýr ve vývoji). Ano, bolelo by to hodně, poškodilo by to jednorázově ekonomiku, ale na druhou stranu by mělo být jasně řečeno, že podvádět se nevyplácí a že velikost nechrání.Celkově by to pak mohlo ekonomice naopak pomoci, spousta lidí by se mohla chytit za nos.Na začátku celé kauzy jsem si jen říkal, že by měli zaplatit odškodnění zákazníkům plus třeba nějaké držhubné formou "odpustku" společnosti (třeba stylem "vysázíme nový les"). Jenže čím déle sleduju tu aroganci, s jakou VW vystupuje, tu bezbřehou jistotu, že v Evropě jim nikdo nic nemůže udělat, protože drží velkou část ekonomiky, tím více bych jim opravdu přál minimálně stejnou formu pokuty, jaká se na ně řítí na druhé straně oceánu. Osobně si totiž myslím, že podvody, korupce a arogance poškozují ekonomiku mnohem více a hlavně dlouhodobě. V tuto chvíli to poškodilo pověst největšího evropského exportéra a všem partnerům tím dávají najevo "nedá se nám věřit, podvádíme" a samotná Evropa se ukazuje jako velmi tolerantní k podvodníkům. To není dobrá pozice.

Toper
10. dubna • 15:25

Spousty diskutérů zde nadávají na politiku EU, jak je vše přebujelé, zbyrokratizované a nesmyslné. Ale jak jde o koncern VW, tak jim spadnou klapky na oči a klidně budou podporovat nesmyslné limity, schvalovat a vyžadovat likvidační pokuty, které poškodí naši ekonomiku a samotné lidi. Mnozí si neuvědomují, že 70% našeho průmyslu je přímo závislé na tom automobilovém, což samo o sobě není dobře, ale když už jsme si to zde nechali vybudovat a živí to mnoho rodin, tak bychom se za to měli umět i postavit.
Neberu hloupá tvrzení, že když já nepracuji v dodavatelském řetězci, tak je mi to jedno a nedotkne se mě to, ekonomika je celá provázaná. Protože když v celém systému budou chybět peníze, odnesou to většinou všichni, mine to jen ty nejbohatší, kteří mají díky svým pěnězům hodně svobody a volnosti.
Nikdy se nepostavím na stranu těch, kteří by si úmyslně (až s dětskou radostí) nechali poškodit vlastní ekonomiku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x
11. dubna • 13:37

On je trochu rozdíl podporovat limity a podporovat podvody. Přebujelost norem a limitů EU je hodně špatná, ale řešení není v podvodech. To se prostě nedá obhajovat. Právě že VW je natolik silný (navíc kdyby se spojil s dalšími automobilkami), že by mohl prosadit úpravu limitů, mohl by se zasadit o snížení byrokratické zátěže. Ale místo toho se rozhodl podvádět, aby měl konkurenční výhodu. Že to je hodně krátozraké, je snad soudnému člověku jasné. Jednak má VW z ostudy kabát, jednak mu jeho hon za ziskem přinesl nové náklady ve formě odškodnění a úpravy motorů a zřejmě je to bude stát ještě dost ztrát do budoucna na ztrátě pověsti.A co myslíte, tohle jednání VW nepoškodilo ekonomiku? Právě že velmi citelně a škodit to bude dlouhodobě.Já to obhajování třebas i likvidační pokuty nakonec chápu - bohužel v Evropě příliš rozšířený přístup, kdy jsou velcí hráči nedotknutelní, je fakt špatný. Z dlohodobého hlediska je lepší krátkodobý propad a následné očištění, které přináší jistější výnosy do budoucna. Podívejte se na Spojené státy, kde se mluvilo o tom, jaké to bude neštěstí, když padli velcí hráčí jako třeba Enron. A co se stalo? Nakonec nic moc, ekonomika jim dál jede nahoru, zlepšily se kontroly (a zase chvíli bude trvat, než na to někdo vyzraje). Tohle potřebuje Evropa nezbytně nutně pochopit - odřezat černé díry a podvodníky a očistit ekonomiku. I kdyby celý VW padl, tak ty výrobní kapacity nebudou dlouho ladem - jak závody, tak i kvalifikovaní lidé. Fakt není na místě si tady říkat, že 70 % naší ekonomiky by tím padlo. To je prostě nesmyslný scénář. Po těch kapacitách by ochotně hrábly jiné automobilky.

Toper
11. dubna • 14:56

Nesouhlasím s ničím, co jsi napsal. Tvrdit mj., že by po výrobních kapacitách sáhl kde kdo, ukazuje, že se v problematice markoekonomiky vůbec neorientuješ. Po Evropě je dost "zavřených" továren na auta a už roky o ně nikdo ani nezavadil. Mnoho automobilek také o zavírání kapacit přímo uvažuje, právě z důvodu neschopnosti je kapacitně využít.Znovu zopakuji, házet "klacky" pod nohy koncernu, který má významný vliv přímo na naši českou ekonomiku (ne li nejvýznamnější), není v našem zájmu. Mimoto jde o problém již roky starý, který se týká motorů, jež se již nevyrábí.
Pokutu pro VW ano, ale jen do takové míry, aby to nepostihlo například dodavatelské firmy.Podvody určitě nejsou nic, co bych osobně jakkoliv schvaloval, ale musím upozornit, že spousta asijských firem si na nic podobného, jako je tomu u nás v EU nehraje, a hlavně díky tomu nás zaplavuje produkty, které vznikají za nepotřeby respektování v podstatě ničeho (ekologie, pracovní bezpečnosti, duševního vlastnictví, ...). Takhle už tedy vůbec ne.
Půjde předně o politické rozhodnutí (výše pokuty), protože není ani v zájmu politiků, aby zaměstnanci (voliči) dodavatelských firem, které na vzniklém problému nemají žádný podíl, přišli o peníze na výplatách. K tomu by došlo v případě, že by VW na pokutu nesehnal dostatek peněz z vlastních zdrojů a musel se zahojit na svých dodavatelích. Nejsem a nebudu zastánce toho, abychom se tady samou korektností a byrokracií sami nepohřbili, či nechali převálcovat někým mimo Evropu.

Mirek
11. dubna • 16:50

A neměl jsem pravdu? Stačilo jen naťuknout a hned vyznavači likvidačních pokut vyplavali. Je zvláštní, že nechápou, že pád takovéto automobilky může znamenat obrovské problémy pro ekonomiku mnoha zemí.

Marek
10. dubna • 21:35

Naprosto si vystihl to, co se ohledně této kauzy děje... Každej upravuje názor podle toho, jak se jim to hodí. Je to jak ve školce.

qwertz
10. dubna • 14:07

Řešíte podružnosti. WV by měl dostat pokutu v podstatě podobně jako v USA. Zákazníci by měli mít možnost auta vrátit, protože nesplňují deklarované vlastnosti. Jenže nic z toho neřeší podstatu problému.Diesel, minimálně ten prodávaný v evropě, je prostě humus, který si do osobního auta pořídí jen dobytek. Auta, která nesplňují emisní limity by měla ztratit technickou způsobilost (ať si to zákaznící řeší s automobilkami). Homologační test by měl obsahovat reálnou jízdu, emisní limity by měly být v dané kategorii (osobní auto) totožné bez ohledu na typ motoru, extra smrad by měl mít extra daň, aby si každý pepa s bourákem v chrochtu co táhne vocpoda a jezdí za 5 na 100 tuhle pohromu rozmyslel. Přísná kontrola i na silnici, a každé prase s vymotnovaným DPF okamžitě propadnutí vozidla státu. Zakázat vstup dieselům do města už plánuje několik větších měst v západní evropě, takže zavést plošně.

Marek
9. dubna • 8:36

Jasný, a já jsem král Anglie...

DriverCZ
8. dubna • 10:43

Nechápu obrovské pohoršení a hlášky typu, že auta VW vypouštění obrovské množství škodlivých látek do ovzduší. Ano VW se nezachoval fér a měl by pikat za podvod, ale tihle rádoby ekologové by se měli zamyslet nad tím, kolik škodlivin vyleze z náklaďáku, autobusů a dalších.

Mitch
8. dubna • 11:04

Ja nechapu, ze ty michas jablíčka s hruskama. Kdyby to, co predvadel VW delal každý. Tak tu je nedychatelno. A je jasne, ze autobus vypousti skodlivin vice. Na to mas dve vysoke? Taky proto asi nejezdime všichni do práce autobusem. A ted si vem, ze by se veskera hromadna doprava a nakladni doprava zacala obstarávat VW osobakama. Jak by to potom vypdalo. Pokud mas IQ vyssi nez 90, tak jsi uz asi pochopil, ze autobus s 50 lidma uvnitř vypusti mnohem méně emisi, nez 50 osobních VW svindlwagnů.

LOL
8. dubna • 14:25

dovolím si tě Mitchi jen opravit, správně se to píše Schwindelwagen ;-)

qwertz
8. dubna • 12:09

jenze oni to vsichni delaji:
www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_PEMS-study_diesel-cars_20141010.pdf
http://www.autorevue.cz/studie-moderni-diesely-vy... ... Jen se buď nenechali chytit pri falsovani testu specialnim rezimeme ridici jednotky, nebo to obchazeji tim, ze motor omezuji v tech rrezimech, ktere se objevuji v testu porad. Vysledek je stejny, protoze praxe neodpovida testu, tudiz je z hlediska emisi uplne jedno, jestli se v testu podvadi. Mnozstvim sracek na kilometr v realnem provozu je vetsina jeste horsi nez VW. Tečka.

LOL
8. dubna • 14:29

to není tak úplně pravda.
Všichni možná "optimalizují" emise, ale ta auta se tak chovají i v běžném provozu, pokud pojedeš tak, jak elektronika očekává, že se bude testovat.
Oproti tomu auta z Vlkohradu ty emise optimalizují jen tehdy, když si myslí, že jsou na testovací stolici. Jinak je průběh emisí, a to i v režimech běžné jízdy, podobných těm testovacím, úplně jiný.A kromě toho, že to není ekologické, je to taky prohřešek proti hospodářské soutěži, protože ty nesplňující motory pak zákonitě jedou lépe a méně žerou, což je z hlediska konkurence docela zásadní výhoda.

qwertz
8. dubna • 15:16

V akademické rovině je to prohřešek proti hospodářské soutěži. O tom bez diskuze. Prostě vytvořili mapu motoru speciálně pro test, a nechali se pak nachytat se staženými kalhotami. Lze to definovat jako "podvod". Většina ostatních automobilek (můžeme se jen dohadovat) zvolila jiný přístup, místo speciální mapy pro testy vytvořila jednu mapu (nejedná se tedy o podvod) kterou nastavila ji tak, že v rámci testu chování motoru splňuje limity. Jenže ty limity splňují pouze v případě, že řidič jede způsobem Euro testu. Vzhledem k tomu, že tímto způsobem žádný řidič nejede, emise v praxi vydadají úplně jinak. Rozdíl je tak pouze v přístupu ke splnění laboratorního testu odtrženého od reality.Skutečnost, že VW podváděl nemá žádnou souvislost s tím, zda vypouštěl více nebo méně emisí než ti co nepodváděli, jak se tady někteří popletové snaží vyvozovat. Např. Renault, který údajně nepodvádí (alepoň nebyl přistižen) má na rozdíl od VW v reálném provozu 10x vyšší emise než povoluje limit, a v kontextu dieselgate raději svolává auta na úpravu.
http://www.auto.cz/renault-snizi-emise-oxidu... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pepa
8. dubna • 16:39

Ano VW v reálu vypouští 1.6g/km NOx a tudíž je na špici nejhorších.
Ono kdyby nebyl v reálu tak tragický,tak se na to nepřišlo.B-]:-D

qwertz
10. dubna • 14:17

Má smysl se ptát po 150? A kde jste přišel na to, že nejhorší? Kde je srovnání? žádné nemáte, jen se oháníte jakýmsi reálným provozem, ale data pro ostatní auta zase nemáte.Takový EURO 6 diesel od Renaultu vypouští dokonce 2.06g/km NOx.
http://www.reuters.com/article/renault-emissions... ... A to zde srovnáváme zastaralž EURO 5 diesel od VW s nejnovějším EURO 6 dieslem od Renaultu.:-D Jste za šaška.

Pepa
10. dubna • 19:31

O reálném provozu píšete od prvního příspěvku a zatím jste to nebyl schopen doložit měřením z reálného provozu. Jste za šaška.

mpolan
8. dubna • 11:56

Někteří nechtějí chápat... zhroutil by se jim sVWět.

Smx
8. dubna • 10:31

Zajímavé, že původní zdroj nemá v titulku to slovíčko "prý".. :-D

hufnagel
8. dubna • 9:30

:-D:-D dokonalá koncernová technika .. za kvalitu se připlácí

qwertz
8. dubna • 10:13

Dle kompletních výsledků reálného testování EURO 6 motorů má VW reálné emise dokonce nejnižší:http://www.autorevue.cz/adac-objevil-ameriku-podl... ...

qwertz
8. dubna • 10:01

No on ten koncern v reálném provozu překračuje normy řádově 2-3x, na rozdíl od francouzů nebo korejců, co je překračují klidně 10x ;-)http://www.theguardian.com/environment/2015/sep/30/w... ...

Mitch
8. dubna • 10:52

Spatny je, ze ten test, co jsi postoval - sebrana data a ne jednotny test.
A v te oficialni zprave není slovicko pry , ale jedna se o holy fakt mereni aut ruznych vyrobcu naprosto stejnym pristrojem a metodikou.
VW proste fixloval a doufam, ze za to zaplati. Spatne je, ze etalonem luxusu stale v CR zustava zcela neokoukana Skodovka a VW. Holt jsme narod ignorantu a s tim se neda nic delat.

qwertz
8. dubna • 11:58

Je udivující, kolik se v kazde diskuzi objevi toalnich ignorantu. Nestaci argumentovat ani data podkladat odkazovanymi zdroji. Kdybyste nebyl liny, a odkaz alespon otevrel, zjistil byste, ze se jedna o jednotny test standardu WLTC. Ale vy ti klidne budete blabolit neco o "sebranych datech" :-DVase detinska nenavist k VAG je skutecne usmevna. Nechapete vyznam slovan "etalon" ani "luxus", protoze jestli je v CR skodovka neceho etalonem, pak obycejneho a praktickeho rodineho auta. Koneckoncu muzete jit vykladat Britum, ze jsou totalni ignoranti, protoze skodovky tam jsou nejoblibenejsi auta, takze jsou zakonite vsichni tupci.

Pepa
8. dubna • 16:37

Přesně tak,ignorantu je v diskuzi spousta třeba Qwertz ignoruje fakt,že VW naměřili v reálném provozu 1.6g/km NOx a tudíž je v reálu nejhorší.B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
8. dubna • 16:43

zdroj?

Pepa
8. dubna • 17:31

Tak se vrať na začátek kauzy v USA kde naměřili v běžném provozu 40násobek čili 1.6g/km.

qwertz
8. dubna • 17:49

Takže se nedočkáme? Zdroj vašeho tvrzení, že VW má nejhorší emise z dieselu je kde?:-D

Pepa
8. dubna • 18:04

Takže ignorant faktů?:-)) Tak třeba zde sice uvádí 35x ale to na věci nic nemění:http://www.vwcars.cz/volkswagen/kauza-volkwage... ...
Mimochodem ta měření proběhla vícekrát u více aut aby se vyloučily chyby.
Tak to celé začalo a reálně je VW na špici nejhorších.

qwertz
8. dubna • 18:14

Nejen ignorant, ale ještě ke všemu hloupý. Vy zde něco tvrdíte ("VW má nejhorší emise"), ale nejste schopen svá tvrzení ničím podložit. Nechcete-li být za šaška, nepodložená tvrzení nepoužívejte. Na dotaz po zdroji se až napodruhé zmůžete na odkaz na jakýsi obskurní blogísek plný slátanin a tvrzení bez uvedení zdroje. Nejsměšnější na tom je, že ani tento škvár nijak nepotvrzuje vaše tvrzení, že "VW má nejhorší emise".To byste musel například předložit dotyčnou studii EPA a ukázat na data, kde je VW srovnáván s dalšími automobilkami jakou metodikou. Jenže v pubertě a bez znalostí jazyků to jde těžko, že? :-D

qwertz
8. dubna • 20:03

Dočkáme se už konečně srovnání, kterým podkládáte, že zrovna VW má ty nejhoší emise ze všech? Máte problémy s porozuměním psaného textu?:-D

Pepa
8. dubna • 21:23

Tak to už snad tady máte.Od počátku tvrdíte,že ve vašich starších odkazech je reálná jízda.
Můj odkaz na měření VW je také z reálného provozu (největší emise byli při městském provozu,tudíž nejhorší varianta)
Takže výsledky jsou srovnatelné a pokud umíte číst a počítat,tak zjistíte že VW je na špici nejhorších.
A co dokazují vaše odkazy na ADAC který se sám přiznal k falšování?Důvěryhodné to moc není.

pacho
10. dubna • 12:08

z tohe qarca, či grcač alebo, ako sa píše, nerob si nič, lebo to je natvrdlí idiot VAG-ista. Ak mu už toto nestačí, tak zbytočne s ním nezabíjaj čas. Už len tá SW oprava emisii, a vloženie sitka do sania, je ďalšia snaha o podvod zo strany WV, a keď toto nestáči takým idiotom ako je Qarz, tak už fakt nevie. Nie som zástanca žiadnej značky, vždy si kúpim to čo mi vyhovuje, ale W*V som automaticky vyradil z výberu. Tak isto by som napr. nekúpil 1,6 benzín od PSA, atd.

Pepa
8. dubna • 19:41

Tak ta tvá první věta na tebe platí dokonale.
http://www.theicct.org/news/epas-notice-violatio... ...
Je toho fůra,není to nic tajného.Oháníš se zde celou dobu reálným provozem,tak ho tady máš.To jsou výsledky VW.
Tak podlož tvrzení a dej na ostatní značky reálná data.Ale to se asi nikdo nedočká.B-]:-D

qwertz
8. dubna • 20:02

Gratuluji. Obdivuhodný výkon. Naučil jste se používat google a konečně jste si našel zdroj svého tvrzení. Jedná se konkrétně o tuto studii:
http://www.theicct.org/use-emissions-testing-lig... ... Pokud jste si ten odkaz co jste s vypětím všech sil našel přečetl (o čemž lze vážně pochybovat) dozvěděl byste se, že v této studii otestovali závratné množství 3 aut :-D, přičemž se jednalo o 2 VW (lidovky) a jedno BMW (prémiovka). Pokud z této studie, obsahující 3 automobily z nichž 2 jsou VW usuzujete, že "VW má nejhorší emise", pravděpodobně nebudete nejbystřejší. Kde jsou ta "ostatní auta" v testu, která mají lepší emise než VW? Žádné srovnání značek prostě nemáte, jen tu ze sebe děláte naprostého idiota.

Pepa
8. dubna • 20:53

Takže ve vašich předchozích odkazech testovali pouze 1 auto (závratné množství) a už vůbec ne v reálném provozu,o kterém od počátku píšete.
Moje odkazy jsou na reálný provoz a pokud vy tvrdíte (což od počátku děláte) že vaše starší odkazy na testy ostatních výrobců jsou v reálném provozu,tak VW patří mezi nejhorší,ne nejlepší.Čili rozpor ve vašem tvrzení.

qwertz
8. dubna • 21:12

jste debil? tomu říkáte 1 auto? končím diskuzi. :-Dhttp://www.autorevue.cz/getthumbnail.aspx...
příslušná studie ICCT využívající výše uvedená data ADAC:
http://theicct.org/nox-control-technologies-... ...

Pepa
8. dubna • 21:31

A co dokazuje ADAC který se přiznal taktéž k falšování :http://www.autorevue.cz/adac-mercedes-benz-volksw... ...
Jo, to je objektivita sama.
A kolik tedy testovali aut od každé značky?10?Ne 1auto.
Tak jakto že v reálu měl VW větší emise než ostatní většina v testu ADAC?

qwertz
9. dubna • 22:29

není problém. Nemusíte věřit ADAC. Vzhledem k tomu, že je to prostě fakt, existuje řada jiných studií:http://www.transportenvironment.org/publications/dont-breathe... ... Vy nemáte nic, jen svoje pubescentní výkřiky a dětinský pokus srovnávat data z jednoho měření s daty jiných testů, bez znalosti metodiky, profilu tratě, počtu rozjezdů, průměrné rychlosti. Jen tak mimochodem, nejvyší emise jsou zpravidla při jízdě do kopce, ne ve městě. Ale to je jedno, všechno co jste zde vplodil jsou ničím nepodložené bláboly. Jediného srovnání různých aut v jednotném testu se od vás nedočkáme. :-D

Pepa
10. dubna • 19:28

Jen tak mimochodem největší emise jsou zpravidla při jízdě do kopce.To je pravda,ale cela aféra dieselgate se týká NOx a ne CO2.A mezi těmito emisemi existuje spíš nepřímá úměra než přímá.Když potřebujete malý výkon,cožplatí pro jízdu městem,v kolonách,tak spalujete chudou směs a proto vzniká hodně NOx narozdíl od vysokého výkonu,bohatší směsi,více spálených uhlovodíků a tím výššího CO2,ale méně NOx.
Projevujete zde hluboké neznalosti.
Takže dál googlujte. Jsem zvědav na ten váš reál o kterém zde stále od začátku vykřikujete.

Mitch
8. dubna • 8:08

Tak zastanci koncernu zase vse zlehci. Je to jasne, VW podvadel s emisema - motory mene zraly, byly silnejsi, a to vse proto, aby mel VW konkurencni vyhodu.
Ano, je hezke, ze majitelum to nevadi, ze vypousti jedovate oxidy dusiku, hlavne ze jim to jede za 5 a ma to hodne koniku.
Jsem zvedav, jak po tehle zprave padnou akcie VW. V USA se jiz afera odrazila dost vyrazne i na cene ojetin. Je ted ale mozne, ze nas budou zaplavovat ojetiny z USA, protoze pro natvrdle evropany je VW modla a symbol kvality.

*
8. dubna • 19:55

Tak teď už by jen chtělo, aby tou konkurenční výhodou poškozené automobilky zažalovaly koncern a je vymalováno. ;-) Další bilion? Krach? Nová značka? Rozřešení bude ještě hodně zajímavé...

qwertz
8. dubna • 9:28

Je zajímavé, že mnoho diskutujících má černobílé vidění světa na zastánce A vs. B (na jakékoli téma), přestože těch uprostřed, kterým je to "fanouškovství" naprosto ukradené, je drtivá většina. :-DZprávu KBA nemáte? Zatím jsou k dispozici jen zprávičky odkazující na zprávičky někoho jiného odkazující na zprávu KBA, která ovšem na jejich webu není k nalezení. V kontextu real-world testů, které již byly publikovány na tom VW co se týče vypouštěného bordelu nebyl zdaleka nejhůře. Možná obcházeli testy a klidně ať třeba zkrachují, což ovšem neznamená, že v běžném provozu smrdí nejvíce. EURO testy totiž nemají s realitou nic společného.

Antiautomat
8. dubna • 8:40

...ktora pretrvala z casov, ked tam mali este 1.9 TDi 66/81kW, pripadne klasicke atmosfericke osemventily /hlavne 1.6, 2.0 coby bezna, spolahliva a nenarocna motorizacia/. To, co prislo potom, sa neda inak nazvat ako kataraktom katastrof. Teda z pohladu zakaznika.

Doporučujeme

Články odjinud